Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #10

Oyun Tasarım Lideri Riot GhostCrawler ve Baş Oyun Tasarımcısı Riot Meddler, topluluğun Riot Games’e olan güveninin nasıl pekişebileceği ve Aatrox ile ilgili merak edilenleri esmi internet sayfası üzerinden yayınlanan makale ile cevapladı.

Yazının tamamını aşağıda okuyabilirsiniz:

Sizce Riot topluluğun Riot’a olan güvenini kazanmak adına en büyük adım niteliğinde neyi geliştirebilir?

Editörün notu: Ghostcrawler bu soruyu geçtiğimiz günlerde kişisel Askfm kanalında yanıtlamıştı ve fırsattan istifade hepinizle güncellenmiş bir yanıt paylaşmak istedik.

Bence burada 3 konu var.

1) Daha fazla ve daha erken konuşmalıyız. Sessiz kaldığımız zaman oluşan boşluğu oyuncular kendi spekülasyonlarıyla dolduruyor ve bunlar bazen doğru çıksa da genellikle doğruluktan uzak oluyor. Bana kalırsa bu konuda dengeyi tam olarak bulabilmiş değiliz çünkü görünürde çözümü bulunmayan bir sorundan çok erken bahsedersek oyuncularda acayip uyuşuk veya ivedilik duygusundan yoksun olduğumuz gibi bir intiba ortaya çıkabilir. Ayrıca erken iletişime geçersek yeni bilgiler ışığında fikrimiz değişirse dürüst görünmememiz de söz konusu olabilir. Örneğin geçenlerde Rünleri güncellemek istediğimizden bahsetmiştim ama bu önümüzdeki birkaç ay içinde gerçekleşecek bir durum değil. Neler olup biteceğini zaman gösterecek. 🙂

2) Üslubumuzu biraz değiştirmemiz gerekiyor. Riot uzun zaman boyunca bir “marka” (bu kelimeyi kullanmaktan nefret etsem de) olarak işleri farklı yapan, derme çatma ve yeni yetme bir şirket görünümündeydi. İşleri biraz karıştırdığımızda veya aceleci davrandığımızda ya da sıra dışı yöntemler denediğimizde bu tanıma uyuyorduk elbette. Gelgelelim artık yukarıdaki tanımda geçen şirket değiliz ve sohbetlerimizde hem şirket kültürümüzü koruyan hem de Riot’un mevcut büyüklüğüyle LoL’ün başarısını yansıtacak şekilde gelişen, yeni bir yöntem bulmamız gerekiyor.

3) Güzel şeyler sunmalıyız. Felsefemizden ve geleceğe yönelik planlarımızdan bahsetmek boşlukları doldurmada çok faydalı olabilir ama ortaya laf salatasından başka bir şey koymazsak oyuncular doğal olarak bize olan güvenlerini kaybedebilir. İstemci güncellemesine çok fazla enerji ayırdığımız için ürün açısından durgun bir yıl geçiriyoruz ve tekli sıranın kalkmasıyla birlikte bazı oyuncuların güvenini yitirdiğimizin farkındayız.

Bu harika bir soru ve bunun üzerinde çok tartışıyoruz.

-Riot Ghostcrawler

Aatrox hakkında ne düşünüyorsunuz? Şu anki durumu içler acısı görünüyor ve biraz güçlendirme ya da güncellemeye ihtiyacı var gibi.

Akıncı dövüşçülerde sınıf güncellemesi yaptığımız sırada Aatrox üzerinde de hatırı sayılır çalışmalar yapmak istiyoruz. Aatrox’un olağanüstü potansiyele sahip bir teması var. Yine de mevcut oynanışı biraz genele kaçıyor ve başka bir sürü dövüşçünün de yaptığı şeyleri yapıyor. Bu yaptıklarında en iyi olmadığı sürece Aatrox oynanış anlamında en iyi tercih olamaz diyebiliriz. Dolayısıyla Aatrox’u güncellerken amacımız, daha özgün olmasını ve arka plandaki hikâyesinden faydalanarak takımına kendine has araçlar sunmasını sağlamak olacak.

Ayrıca bahsettiğimiz bu güncelleme öncesinde de Aatrox’a biraz sevgi gösterip (kendisi biraz zayıf görünüyor) en azından daha belirgin bir çizgiye odaklanmasını sağlayacak çalışmalar yapmayı istiyoruz. Kaba bir tahminle bu konuya sezon öncesi dönem civarı eğileceğimizi söyleyebiliriz.

Meddler, Baş Oyun Tasarımcısı

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!