GameXNow
GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!
Son birkaç yılda sanal gerçeklik (VR) ürünleri dünya çapında kendilerini ön plana çıkartmaya başladı. Çoğunun çıkışına az bir süre kala sizlere bu cihazları tanıtalım ve eğer ilgi duyuyorsanız hangisi size uygun daha rahat fikir yürütebilirsiniz.
Çözünürlük: 2160×1200 (2x 1080×1200)
Ekran: 5.7″ 2x OLED, (1080×1200 göz başına)
Yenileme Hızı: 90Hz
Görüş Açısı: 100 derece (Geliştirici Kiti 2 için) / Kullancı sürümünü için açıklanacak
Sensörler: Akselerometre, Jiroskop, Manyetometre
Bağlantı: HDMI, 2x USB 3.0
Oculus Rift yapısı bakımından PC destekli olacak, ancak Oculus VR Başkan Yardımcısı Nate Mitchell PS4 ve Xbox One’na çıkartmak için Sony ve Microsoft ile görüşme yaptıklarını açıklamıştı. Ayrıca kullanıcılar için çıkacak versiyonunun sistem gereksinimleri fazla olsa da, daha düşük sistemlerde de çalışabileceğini söylemişti.
Oculus Rift geçen yılın mart ayında Facebook tarafından satın alınmıştı ve kullanım alanının iletişim, medya ve eğlence, eğitim gibi alanlarda arttırılacağı açıklamıştı.
Oculus Rift’i tam olarak destekleyen oyunlar:
Çözünürlük: 1920×1080
Ekran Boyutu: 1x 5.7″ OLED (960×1080 göz başına)
Yenileme Oranı: 120Hz, 60Hz
Görüş Açısı: Neredeyse 100 decere
Sensörler: Akselerometre, Jiroskop
Bağlantı: HDMI, USB
Sony’nin Project Morpheus’u PlayStation 4’de çalışacak ve ileride PlayStation Vita’yı da destekleyecek. Morpheus’u destekleyen oyunlar ise şuan için Project Cars, Surgeon Simulator ve Among the Sleep.
Sony’nin eski etkinliklerinde cihazın Thief, EVE Valkyrie gibi oyunların yenilenmiş sürümlerinde de çalışacağı gösterilmişti.
Sony’nin Morpheus’u çevrim-içi çoklu oyuncu ve lokal çoklu oyuncu desteği sunacak. Sony’nin Project Morpheus’una içerik üreticek partnerleri ise Epic Games, Unity, Crytek, ve Autodesk. Sony Santa Monica stüdyosu ise oyuncuların God of War’da Kratos olmasını sağlayacak prototipi geliştirmiş durumda. Ayrıca Sony NASA ile partnerlik yaparak kullanıcılara Mars yüzeyinde gezi olanağı sunacak.
Çözünürlük: 2160×1200 (2x 1080×1200)
Ekran Boyutu: 2x OLED (1080×1200 göz başına)
Yenileme Oranı: 90Hz
Görüş Açısı: Açıklanmadı
Sensörler: Akselerometre, Jiroskop, Fotosel
Bağlantı: HDMI, USB 2.0, USB 3.0
Valve’nin Vive’ı SteamVR yazılımıyla, dijital dağıtım platformu olan Steam’de ki çoğu oyunla oynanabilecek.
Microsoft Flight Simulator X’in geliştiricisi Dovertail Games, The Room’un geliştiricisi Fireproof Games ve Cloudhead Games içerik çıkartmak için anlaşma yapmış bulunmakta. Google, Lionsgate ve HBO’da içerik partneri olduklarını açıkladı.
Diğer VR’lardan ayıran bir özellik ise Fotosel kullanarak daha net bir pozisyon takip sistemi kullanması.
GameXNow web sitesi GameX Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarı‘nı düzenleyen Rönesans Fuarcılık ve Yayıncılık AŞ‘nin resmi dijital medya portalıdır.