LoL Esporun Bugünü ve Yarını

Riot Games, remsi internet sayfası üzerinden yayınladığı bir makale ile hayran kitlesi, elektronik spor organizasyonlarının ekonomik yapısı ve stabilitenin geleceği ile ilgili oldukça önemli açıklamalarda bulundu. Özellikle takımlar ve oyuncular için ek gelir sağlayacak adımların detaylandırıldığı “Dijital Gelirler” başlığı oldukça dikkat çekti. Açıklamanın tamamını aşağıda okuyabilirsiniz:

LoL esporun Geleceği

2017 ve ötesine doğru giderken, üst düzey LoL oyuncularının iyi kazandıran ve sevdikleri işi yapmalarına olanak tanıyan, aynı zamanda LoL espor organizasyonlarının esporun uzun dönem verimliliğini gözeten güvenilir ve sorumluluk sahibi liderler tarafından yönetilen büyüyen işletmeler olduğu bir geleceğe yönelik adımlar atmaya devam ediyoruz. Bu noktaya ulaşmak için LoL esporun gelir kollarını paylaşacağız ve ortaklarımızla birlikte yeni iş modelleri geliştirerek ligi aktif olarak şekillendireceğiz. Bu ortakların, stabil bir geleceğe yatırım yapabilmeleri ve sporun devamlı başarısından kâr elde etmeleri için kalıcı hisseleri olmasını istiyoruz.

Kendimizi, LoL esporu bu geleceğe götürmeye adadık.

Bu Noktaya Nasıl Ulaşırız?

En temel olarak LoL espor üç adımlı bir yolu takip ederek başarıya ulaşabilir:

  • Hayran kitlesi
  • Ekonomi
  • Stabilite

Bu üç adım birbiri üzerine kurulu ve dünya çapındaki 13 LoL liginin hepsi aynı düzeyde olgunluğa sahip değil. LPL, LCK, NA LCS ve EU LCS gibi daha olgun ligler güçlü bir hayran kitlesi altyapısına sahipler ve ekonomilerini geliştirmeye çalışıyorlar. Diğer ligler ise Brandon’ın 2012’de anlattığı bazı gelişim aşamalarının üzerinde çalışmaya devam ediyor. Her bir adıma daha da yakından bakalım.

Hayran Kitlesi

Başından beri inandığımız hayranlık anlayışı maç izleyen seyircilerden çok daha fazlası. Hayranlar; favori oyuncularını, takımlarını, liglerini destekleme deneyimini paylaşan, birbirine bağlı olan topluluklardır. Bu derin bağlılık hem oyunun sonlarında zaferi getiren bir katliamın coşkusunu hem de Dünya Şampiyonası’nda favori görülen takımının elenmesinin ıstırabını bir arada işler.

Aynı zamanda hayranlığın, ortak tutkuya sahip insanlarla paylaştığınızda en iyi hâline büründüğünü düşünüyoruz. İster stadyumda, ister evde ya da bir toplu izleme etkinliğinde olun, LoL espor hayranlarına yaşadıkları her deneyimi topluluklarıyla paylaşma şansı verebilmeyi umuyoruz. Dünyanın her yerindeki birlikte izleme deneyimi artışını gördükçe heyecanlanıyoruz ve dünya çapında LoL esporu desteklemek amacıyla çok zorlu yollardan geçerek topluluklar kuran mükemmel girişimcilere bayılıyoruz. Bütün emeğinizi çok takdir ediyoruz ve hepinizi daha da desteklemeyi dört gözle bekliyoruz.

Dürüst olalım – bunların hiçbiri siz olmasaydınız gerçekleşmezdi. Milyonlarca oyuncunun Dünya Şampiyonası Finali’ni izlemesi bizim için sadece bir sayı değil, inşa ettiğimiz bu yapının temeli.

Ekonomi

Bölgesel liglerimizde ve dünya çapında hayranların artışını gördükten sonra, bu sporun sürdürülebilir ekonomik geleceğini başlatmanın bizim sorumluluğumuz olduğuna inanıyoruz. espor hayran kitlemiz ve sizin sporla olan devamlı ilişkinizin elle tutulur bir değeri var ve bu bize takım sahipleri ve takımlar için kârlı ve hızla büyüyen bir ekosistem oluşturma şansı tanıyor. Sahnenin günümüze kadar uzanan olgunlaşma sürecine katkıda bulunan sağlıklı ve uzun vadeli yatırım olanaklarının ilgisini çekmek ve bu sporun uzun süreli evrimini desteklemek için yeni gelir kanalları sağlamalıyız. Daha fazla takım ve profesyonel oyuncu olması için sağlanan payı büyütmeliyiz. Şu anda sağlanan gelir, profesyonel ortam daha da olgunlaştıkça artacak şekilde birkaç büyük torbada toplanabilir:

  • Medya / Sponsorluklar
  • Ürünler
  • Oyun içi içerik

Medya ve sponsorluklar LoL esporun ekonomik geleceği için olmazsa olmazlardan. Bir yılı aşkın süredir medya dağılımına ve reklam/sponsorluk satışlarına olan yaklaşımımızı yeniden düzenliyor ve genişletiyoruz. Ne yazık ki, anlaşmalar imzalanmadan daha fazla detay paylaşamıyoruz ama bunun uzun vadeli başarının önemli bir parçası olduğunu düşünüyoruz.

Ürünler, takımlarla daha fazla ortak çalışma gerektiriyor. Son zamanlarda yaptığımız testler, hayranlardan çok fazla ilgi olduğunu gösterdi ve takımlarla, havalı ürünlerine ulaşmak isteyenlere sağlayabilecekleri desteği artırmak için daha yakından çalışmak istiyoruz.

Son olarak, oyun içi içerik satmak hem takımlar hem de lig için ekonomik planımızın her zaman büyük bir parçası oldu. Sihirdar Simgeleri ile ilk adımı attığımız bu yolda takımlarla yeni eşyalar ve daha fazla gelir paylaşımı için birlikte çalışıyoruz. Yakında yapacağımız oyun içi içeriklerle ilgili bazı büyük değişiklikler hakkında daha fazla bilgi için aşağıda detaylı bir bölüm oluşturduk. Dayanın ve okumaya devam edin!

Stabilite

Hızla büyüyen bir spor için sağlam bir hayran kitlesine ve güçlü bir ekonomiye sahip olmak önemli, ancak ortak organizasyonlar ve doğru bir yapıyla birleşen stabilite, sporumuzun büyüyebileceği ve uzun vadede evrimleşeceği sağlıklı bir ortam yaratılmasına yardımcı oluyor.

Uzun vadeli organizasyon ortaklığının nasıl olacağını tarif edebileceğimiz bir aşamada değiliz. Nasıl işleyeceğinden emin olmadığımız gibi, her bölgede aynı yapıya sahip olamayabileceğinin de bilincindeyiz. Dünya çapında uzun dönemli ortaklıklar kurmak yasal, finansal ve yönetimsel olarak karmaşık bir durum. Söylediğimiz gibi ilk adımımız bu ortaklıkları garantilemek ve doğru bir yapı oluşturmak. Bu adımı 2018’de atmayı planlıyoruz.

2017’de LoL espor

Geleceğe yönelik yatırım yaptıkça, şu anki ekosistemin takım sahipleri veya lig için hala tutarlı olarak kâr sağlamadığının bilincindeyiz. Espora yapılan önemli dış yatırımların ve ilgi artışının sonucu olarak, hem profesyonellere olan destek açısından hem de oyuncu maaşları açısından takımların masrafları arttı. Örneğin, LPL’deki başarıya aç takım sahipleri yüksek maaşlara getirdikleri yabancı oyuncularla küresel arenada rekabeti daha fazla artırmak istiyor. Bu da yerel yeteneği elinde tutmak isteyen LCK takımlarının oyuncu maaşlarını arttırmasına sebebiyet veriyor. Bu yatırım özellikle de profesyonel oyuncuların işine geliyor, ancak bunun bir yandan da takımların kısa vadede masraflarla boğuşmasına neden olan bir baskı unsuru olduğunu olduğunu anlıyoruz. Onlara pro oyuncu maaşlarından ve desteklerinden kesinti yapmamaları için yardım etmek istiyoruz.

Maceranın bu kısmı alışılmış bir durum. Giderek artan yatırım büyüyen bir ekosistemin olmazsa olmazlarından ve en baştaki yaklaşımımızın çalıştığının bir işareti. Yine de sahneyi, ortaklarımızın yaşadığı kısa vadeli acıyı dindirmek için uzun vadeli ekonomik stratejilerimizi hızlandırarak dengeleyebileceğimizin farkındayız.

Dijital gelirlerin açılışı

2016 Dünya Şampiyonası ile birlikte oyuncular ve takımlar için ek bir gelir akışı sağlayacak oyun içi içeriklerde bazı değişiklikler yapıyoruz.

  • Şampiyonlar Şampiyonu Kostümü & Totemi – Şu andan itibaren, her yılın Şampiyonlar Şampiyonu kostümü ve toteminden gelen gelirin %25’i Dünya Şampiyonası ödül havuzuna eklenecek. Bu, Şampiyonlar Şampiyonu Zed’in her satın alındığında doğrudan 2016 Şampiyonası ödül havuzunu büyüteceği anlamına geliyor. Bu bağlamda, eğer bu geçen sene uygulansaydı, bu durum ödül havuzunu iki katından fazlasına çıkarırdı.
  • Gözüpek Kostümü – Gelecekte benzer bir şekilde, her yılın Gözüpek Kostümü’nden gelen gelirin %25’i MSI ödül havuzuna aktarılacak.
  • Şampiyon Takım Kostümleri – Bu yılın Dünya Şampiyonası galibi ile birlikte, Şampiyon Takım kostümlerinden gelen gelirin %25’ini o kostümlerin oluşturulmasına ilham veren oyuncular, takımları ve ligleri (bu günlerde bir şampiyon kolay yetişmiyor) ile paylaşacağız. Geçmişteki şampiyonları da unutmadık. Şampiyon Takım kostümleri üzerinde payı olan eski şampiyon oyuncular, takımlar ve liglerle de(Fnatic, TPA, SKT, Samsung White ve tekrar SKT) gelir paylaşımı yapacağız.
  • Yeni (ve geliştirilmiş) dijital ürünler – Önümüzdeki sene yeni gelir paylaşımı seçenekleri ile karşınızda olacağız. Örneğin takım markalı oyun içi eşyalarda, espor promosyonlarında ve sihirdar simgelerinde (Dünya Şampiyonası simgelerinde %20 ile 30 arasında artış sağlanırken bölgesel liglerdeki pay artışı her lig için özel belirlenecek) daha gelişmiş bir gelir paylaşımıyla karşınızda olacağız. Güçlü markalar oluşturmaya çalışan takımlar için bir gelir kaynağı oluşturma potansiyelinin çok önemli olduğuna inanıyoruz. Fakat bu ürünler henüz yeni ve test edilmemiş oldukları gibi takım gelirlerindeki hali hazırda mevcut açıklar göz önüne alınarak çıkarılacağından, 2017’de her lig, takımlarının her birine minimum bir desteği bölgesel ihtiyaçlar göz önüne alınarak ayıracak. Örneğin, EU LCS’in takım başı minimum geliri 100.000€ olacak ve bu desteğin %50’si var olan maaşlarının üzerine oyunculara gidecek.

Eski şampiyonlara yaptığımız geriye dönük ödemeleri hesaba katmadan bile, bu sistem her yıl takımlara ve profesyonel oyunculara milyonlarca dolar ek gelir katkısı sağlayacak.

Geleceğe Doğru İlerlerken

2012’de LoL espor geleceğinin parlak olduğuna inanıyorduk ve bugün en önemli adımlarımızı atarken daha da parlak olduğunu düşünüyoruz. Gelecekte yeni zorluklar ve bilinmezlerle karşılaştıkça temel değerlerimiz olan espor hayranlarını her şeyin önüne koymak, sevdiğiniz sporu uzun vadeli kılan bir ekosistem oluşturmak ve bunları hayranlar, oyuncular ve takımlar için cezbedici olacak şekilde yapmak prensiplerimize bağlı kalacağız.

Bu sporu bu günlere getirdiğiniz için teşekkürler. Dünya Şampiyonası’nda görüşmek üzere!

 

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!