League of Legends'ın 3.12 yaması yayınlandı!

Dur durak bilmeyen League of Legends yeniliklerinde soluksuz ilerleme devam ediyor. Bugün itibariyle 3.12 yamasını yayınlayan League of Legends 4. sezon hazırlıklarına başlamış gibi görünüyor.

İşte 3.12 yaması notları;

Üçüncü parti uygulamalara ilişkin önemli not!

Bu yamayla yapılan bazı değişiklikler nedeniyle, artık 3. Parti uygulamaların oyunu çökertme riski daha yüksek. Oyununuz çöküyorsa, lütfen League of Legends ile birlikte kullandığınız uygulamaları güncellemeyi ya da kaldırmayı deneyin. Şimdi, normal yama notları akışımıza geri dönüyoruz:

Şampiyonlar

Jinx

Delifişek Jinx bu güncellemede var ama daha sonraki bir tarihte açılacak.

[divider_top]

Cassiopeia

Açıklama: : Cassiopeia’nın Taşlaştıran Bakış’ının bedeli aşırı gereksiz yüksekti. Bunu düzeltmek ve diğer ultilerle daha denk hale getirmek için, tüm kademelerindeki mana bedeli azaltıldı.

Taşlaştıran Bakış

  • Mana bedeli 120/160/200’den, 100’e düşürüldü

[divider_top]

Garen

Genel

  • Garen’ın görünümü yenilendi! Daha geniş bilgi için buraya tıkla!.

[divider_top]

Katarina

Özet: Ölüm Çiçeği artık üst kademelerde daha çok hasar veriyor. YG ve SG oranları da yükseltilerek bir tık daha güçlendirildi. Ölüm Çiçeği’nin odaklanma süresini arttırıp, devreye girme süresindeki gecikmeyi kaldırdık. Bu sayede Katarina yeteneğini kullanırken engellense bile, verdiği hasar aşağı yukarı aynı kalacak. Ölüm Çiçeği’nin bekleme süresi bir miktar sıfırlandığından; üçüncü kademede, ultinin bekleme süresini sıfırlamak için tam üç adet şampiyon katletmek ya da üç asist almak gerekiyor.

Açıklama: : Ölüm Çiçeği’nin büyük bir tehdit oluşturan hasarını arttırarak, Katarina’nın oynanışına katkısını güçlendirmek istedik. Son tahlilde; bizce Katarina Ölüm Çiçeği’ni kullanmaya, rakipleri de onu bu sırada durdurmaya çalışırken, Katarina oynamak daha zevkli. Uzayan odaklanma süresi yüzünden yetenek erken engellenirse, gücü düştüğü için etkisi azalmış gibi görünebilir (çünkü bu yetenek zaman içinde hasar veriyor); ama bunu telafi etmek için devreye girme süresini kısalttık.

Ölüm Çiçeği

  • Odaklanmaya başlamadan önceki bekleme süresi kaldırıldı (önceden 0,25 saniye bekleme süresi vardı)
  • Toplam hasar 400/500/600’den 400/575/750’ye çıkarıldı (+2,5 yetenek gücü)(+3,75 ek saldırı gücü) (+2,0 yetenek gücü)(+3,0 ek saldırı gücü)
  • Odaklanma süresi 2 saniyeden 2,5 saniyeye çıktı
  • Bekleme süresi 60/55/50 saniyeden 60/52,5/45 saniyeye düştü

[divider_top]

Lucian

Özet: Işık Atışı’nın isabet alanı daraltıldı; ama artık rakip bir şampiyon üstünde kullanıldığında, hedefini “yönlendiriyor”. Lucian birini Işık Silahşoru’nun pasifinden gelen ilk atışla öldürdüğünde, mutlaka yeni bir hedef arıyor. Öncelik, ölen hedefe en yakın olan rakip hedefe veriliyor.

Açıklama: : Lucian’ın asıl hedefleri, bazen Işık Atışı’nın önünden fark etmeden kaçabiliyorlardı. Yeteneğin isabet etmesini sağlamak için bu yeteneğe bir “yönlendirme” mekaniği ekledik. Yani hedef, yeteneğin kendi üstünde kullanıldığından habersiz bir şekilde öylesine koşuşturuyorsa, Lucian büyük olasılıkla isabet ettirebiliyor. Ancak oyuncular atıştan bilinçli olarak kaçınmaya çalışıyorlarsa, kurtulmaları nispeten daha kolay oluyor.

Son olarak, Lucian’ın pasifindeki bir hata yüzünden Işık Silahşoru’nun ikinci atışı bazen farklı bir hedefe gidebiliyordu. Bu hatayı kucaklamaya karar verdik ve toparlayıp, bir özellik haline getirdik. Artık Işık Silahşoru’nun ikinci atışı gelmeden hedef ölürse, ikinci hedef bir yetenek atışına dönüşüyor ve önceliği, ölmüş olan hedefe en yakın rakip birime veriyor. Bazı filtreler aracılığıyla, Lucian’ın kule altındaki bir şampiyona yanlışlıkla ateş etmesini ya da öldürmesini engelleyen bu sorunu ortadan kaldırdık.

Genel

  • Lucian’a tavsiye edilen eşyalar güncellendi
  • Taban mana yenilenmesi 6’dan 7’ye çıktı
  • Mana yenilenmesi artışı, seviye başına 0,65’ten 0,7’ye çıktı

Işık Silahşoru

  • Işık Silahşoru’nun hedefi ikinci atıştan önce ölürse, artık ikinci atış başka bir hedefe yöneliyor.

Işık Atışı

  • Lazerin isabet alanı 120 birimden 100 birime düşürüldü
  • Işık atışı rakip bir şampiyon üstüne kullanıldığında, hedefi 80 birim “yönlendiriyor”

[divider_top]

Olaf

Özet: Olaf’ın yetenek seti epey bir elden geçirildi. Yeteneklerinin her birinde değişiklikler yapıldı ve Başıbozuk’un özellikle ileri çıktığı zamanlarda oyuna oyunla karşılık verebileceği yeni fırsatlar yaratıldı. En büyük değişikliklerden birini Balta Fırlat’ta yaptık. Artık Balta Fırlat’ın minimum bir atış mesafesi var ve yavaşlatma süresi kısaldı. Ancak yavaşlatma miktarı arttı ve yavaşlatma azalarak bitmiyor, geçerli olduğu süre boyunca aynı güçte devam ediyor. Hırçın Saldırı artık saldırı hasarı ve can çalma vermiyor, ama Olaf’ın saldırı hızını arttırıyor ve eksik olan can miktarına bağlı olarak fazladan iyileştirme sağlıyor. Sırada Pervasız Vuruş var. Bu yeteneğin temel hasarını azaltıp, bekleme süresini yükselttik. Öte yandan yeteneğe saldırı hasarı oranı eklendi ve artık normal saldırılar bekleme süresini azaltıyor. Son olarak Ragnarok’a pasif zırh ve büyü direnci bonusu ekledik. Ayrıca, ultiyi kullanmak bu savunma bonuslarını saldırı hasarına çevirecek. Ragnarok’un kitle kontrolden etkilenmeme özelliği aynı kaldı.

Açıklama: : Eski Gıcık Olaf, iyi oynandığında oyun içindeki pek çok etkileşim fırsatını kaçırıyordu. Öne geçtiğinde; rakiplerini karşısında direnme fırsatı vermeden öldürebilecek her şeye sahipti: (doğru kullanıldığında) kalıcı yavaşlatma, kitle kontrolden etkilenmeme ve tank giderken çok miktarda gerçek hasar verebilme. Bu değişiklikleri yaparken amacımız; Yeni Şekilli Olaf arayı çok açsa bile, rakiplerinin ona karşı bir şeyler yapabilmesiydi. Epey büyük değişiklikler yaptığımızı biliyoruz, bu yüzden her zamanki gibi önümüzdeki haftalar boyunca Olaf’ın durumunu gözlemleyeceğiz.

Genel

  • Taban mana 270’ten 235’e düştü

Balta Fırlat

  • Taban hasar 80/125/170/215/260’tan 70/115/160/205/250’ye düşürüldü.
  • Yavaşlatma oranı %24/28/32/36/40’dan %35/40/45/50/55’e çıkarıldı
  • Yavaşlatma süresi 2,5 saniyeden, gidilmiş olan uzaklığa bağlı olarak 1-2 saniyeye düşürüldü
  • Yavaşlatma artık azalarak bitmiyor
  • Minimum menzil eklendi (400)
  • Baltalar artık sadece aşılamayan yer şekillerine saplanıp takılı kalıyor.
  • Olaf’ın balta kapma hareketlerine ormanda da devam edebilmesi için, baltalar artık orman canavarlarının içinden geçilerek alınabiliyor.

Hırçın Saldırı

  • Mana Bedeli 40/45/50/55/60’dan 30’a düşürüldü
  • Artık %20/35/50/65/80 saldırı hızı verecek
  • Artık Olaf’ın eksik olan her %2,5 canı için %1 kadar iyileştirecek. (Örneğin 100 canından 5’ini kaybettiyse 2 can geri alacak).
  • Saldırı gücü kaldırıldı
  • Can emme kaldırıldı
  • Cançalma hâlâ duruyor

Pervasız Vuruş

  • Bekleme süresi 9/8/7/6/5’ten 12/11/10/9/8’e çıkarıldı
  • Hasar 100/160/220/280/340’den 70/115/160/205/250’ye düşürüldü
  • 0,4 toplam saldırı gücü oranı eklendi
  • Can bedeli artık sabit olarak verilen hasarın %40’ına eşit
  • Saldırı hedefi öldürürse can bedeli artık iade ediliyor
  • Normal saldırılar Pervasız Vuruş’un bekleme süresini 1 saniye kısaltıyor.

Ragnarok

  • Bekleme süresi 100 iken 120/100/80 oldu
  • Mana bedeli kaldırıldı
  • Artık pasif olarak 10/20/30 zırh ve büyü direnci veriyor
  • Aktif yenilendi: Artık ek zırh ve büyü direnci vermiyor, ama aktifken 40/60/80 ek saldırı hasarı veriyor.
  • Olaf artık, Ragnarok aktifken kırmızı olacak
  • Kitle kontrolden etkilenmeme aynı kaldı

[divider_top]

Ryze

Özet: Ryze’ın normal saldırısıyla tepki vermesini kolaylaştırıyoruz. Ayrıca hem taban hareket hızını, hem de Can Havli’nin hareket hızı bonusunu arttırıyoruz.

Açıklama: : Ryze’ın orta-uzun menzilli, verdiği hasarla rakibinin suratını eriten, hareketli bir büyücü olmasını çok beğeniyoruz. Taban hareket hızının artması ve normal saldırısıyla daha hızlı tepki vermesi de koridorda işini kolaylaştıracak.

Genel

  • Tavsiye edilen eşyalardan Banshee’nin Duvağı çıkarıldı, Ruh Gömleği kondu.
  • Taban hareket hızı 335’ten 340’a çıktı.
  • Normal saldırılarla tepki vermesi kolaylaştı

Can Havli

  • Hareket hızı 60/70/80’den, 80’e sabitlendi.

[divider_top]

Shen

Özet: Shen’in Gölge Fırlayışı önceden; kışkırttığı bir rakibin verdiği fiziksel hasarı azaltabiliyordu. Bu hasar bir yetenekten ya da normal bir saldırıdan gelebiliyordu. Yeteneği, artık sadece normal saldırılardan gelecek hasarı azaltacak şekilde değiştirdik.

Açıklama: : Gölge Fırlayışı eskiden, kışkırtılan hedefin verdiği fiziksel hasarı, kaynağı ne olursa olsun azaltıyordu. Yani örneğin; Shen, Garen’i Yargı açıkken kışkırtsa, hem yetenekten hem de Garen’ın normal saldırılarından daha az hasar alıyordu. Fakat Karthus’u Çürüt kullanırken kışkırttığında, sadece normal saldırılardan az hasar alıyordu. Biz de bu yeteneği, sadece normal saldırılardan gelen hasarı azaltacak şekilde sadeleştirdik.

Gölge Fırlayışı

  • Shen, artık kışkırttığı rakiplerin sadece normal saldırılarından eksik hasar alacak (eskiden tüm fiziksel hasar azalıyordu)

[divider_top]

Thresh

Özet: Ölüm Cezası’nın standart bekleme süresini uzattık; ama Thresh’in kancasını tutturduğu her seferinde, yeteneğin genel bekleme süresi azalacak. Ayrıca Thresh, artık zinciriyle yaptığı otomatik saldırıların arasında ek büyü hasarı toplayamayacak. Hasarın yeniden “birikmeye başlaması” için saldırmayı bir süre bırakması gerekecek.

Açıklama: Thresh doğru oynanırsa, koridorda çok fena eziyor. Bu değişiklikleri, sürekli rastgele kanca sallayanların işini zorlaştırmak, Ölüm Cezası’nı düşük seviyelerde isabetli kullananlara yardımcı olmak için yapıyoruz. Düşük seviyelerde, kancayı isabet ettirmek, yeteneğin bekleme süresini yine de normal seviyesinin altına düşürecek. Yüksek seviyelerde ise, kancaları isabet ettirmek bekleme süresini yine bir hayli azaltacak, özellikle de bekleme süresinde azalma sağlayan eşyalarla birleşince. Derisini Yüz’deki değişiklik ise; pasif olarak biriken hasarın, Thresh’in iki normal saldırısının arasında bile artıyor olmasından kaynaklandı. Bu da, normal saldırıyla yaptığı güçlü taciz atışlarının önemini azaltıyordu.

Ölüm Cezası

  • Bekleme süresi 18/16.5/15/13.5/12’den 20/18/16/14/12’ye çıkarıldı
  • Ölüm Cezası bir rakibe isabet ederse, bekleme süresi 3 saniye azalıyor

Derisini Yüz

  • Pasifin normal saldırılara verdiği hasar birikmesi, sadece normal saldırının bekleme süresi tamamlandığında geçerli olacak

[divider_top]

Ufak Değişiklikler ve Düzeltilen Hatalar

Heimerdinger

H-28G Evrim Tareti

  • Bazı koşullarda, bekleme süresi değerlerinin aşırı artmasına neden olan bir hata giderildi[divider_top]

Karthus

Ağıt

  • Rakip şampiyonların üstündeki uyarı güçlendirmesinin süresi artık etkinin başlamasından önce geçen süreyle aynı[divider_top]

Nidalee

Yere Ser

  • Nidalee’nin, Yere Ser’i bazen uzun menzilden kullanmasını sağlayan bir hata giderildi.[divider_top]

Teemo

Genel

  • Tehlikeli Tuzaklar artık 0 değil, 10 altın değerinde[divider_top]

Yorick

Genel

  • Hortlaklar artık 0 değil, 5 altın değerinde[divider_top]

Eşyalar

Ağırkan

  • İmal etme bedeli 375 altından 475 altına çıktı
  • Toplam bedel 1250 altından 1350 altına çıktı
  • ÖZEL Pasif – Öfke: Uzun menzilden saldıran şampiyonlar için hız bonusu yarıya indi.[divider_top]

Üçlü Kuvvet

  • Toplam bedel 3628 altından 3728 altına çıktı
  • ÖZEL Pasif – Öfke: Uzun menzilden saldıran şampiyonlar için hız bonusu yarıya indi.[divider_top]

Büyük Kertenkele’nin Ruhu

  • Eşyanın vermesi gerekenden daha az hasar vermesine neden olan bir hata düzeltildi.[divider_top]

Haritalar ve Oyun Modları

Sihirdar Vadisi

Açıklama: : Gördük ki, kulelerin mekanikleri aslında bayağı karışıkmış! Oyuncuları, bu mekanikleri anlayabilmek için makina mühendisi olmak zorunda bırakmaktansa, kulelere aralarındaki farkları açıklayan “eşyalar” eklesek daha iyi olur diye düşündük.

  • Kulelerin artık, üzerine tıklanabilen birer “çanta”ları olacak. Bu çantanın içinde, kulenin nasıl çalıştığını anlatan bir eşya olacak. Bu eşya kulelerin çalışma şeklini değiştirmeyecek ya da etkilemeyecek, eskisi gibi kalacaklar.[divider_top]

Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık

Aşağıdaki değişiklikler sadece Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık için geçerlidir

Aytaşı Kılıç

  • Toplam bedel 2300 altından 2600 altına çıktı
  • Sıvışma etkisi artık sadece uzun menzilli saldırılar için geçerli değil.[divider_top]

Kayle

Açıklama: : Kayle’ın bekleme süresindeki azalma, zaman içinde fazlaca birikiyor ve Müdahale’yi çok bol keseden dağıtmaya başlıyor. Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık oyunlarının sık çıkan ufak çatışmalar üstünden yürüdüğünü düşünecek olursak, Kayle oyuncularının ultilerini daha dikkatli kullanmaları için Müdahale’nin bekleme süresi arttırıldı.

  • Bekleme süresi 90/75/60 saniyeden 100/90/80 saniyeye çıkarıldı[divider_top]

Uğursuz Koruluk

Aşağıdaki değişiklikler sadece Uğursuz Koruluk için geçerlidi

Cassiopeia

Açıklama: : Zehirli Patlama’nın verdiği ek hareket hızı ve İkiz Diş’in yüksek hasarı birleştiğinde; Cassiopeia rakiplerini, özellikle de Uğursuz Koruluk’ta, neredeyse hiç riske girmeden istediği yere çekebiliyordu. Bu değişikliklerle gücü biraz daha dengelenecek.

  • Zehirli Patlama’nın hareket hızı takviyesi %15/17.5/20/22.5/25’ten %16/17/18/19/20’ye düştü
  • İkiz Diş’in yetenek gücü oranı %55’ten %45’e düştü[divider_top]

Lulu

Açıklama: Lulu’nun ultisine 3.11 yamasıyla Kristal Kayalık’ta yaptığımız değişikliklerden memnun kalınca, bunları Uğursuz Koruluk’a da yansıttık.

  • Vahşi Büyüme’nin bekleme süresi 110/95/80 saniyeden 120/110/100 saniyeye çıktı.[divider_top]

Tryndamere

Açıklama: : Tryndamere döne, döne bekleme sürelerini yeniden ayarladığımız atölyeye girdi! Biçerdöner ve Ölümsüz Hiddet’in, Koruluk gibi küçük bir haritaya getirdiği hareket kolaylığını ve yüksek hasarı dengelemek için, bekleme sürelerini arttırdık.

  • Biçerdöner’in bekleme süresi 13/12/11/10/9’dan 15/14/13/12/11’e çıktı
  • Ölümsüz Hiddet’in bekleme süresi 110/100/90 saniyeden 120/110/100 saniyeye çıktı[divider_top]

Wukong

Açıklama: : Wukong’un Burgaç yeteneğinin bekleme süresinde ve Taş Deri’nin zırh/büyü direnci değerlerinde Kristal Kayalık için yaptığımız değişiklikler Uğursuz Koruluk’a da eklenecek.

  • Taş Deri’nin verdiği zırh ve büyü direnci 4/6/8’den 2/4/6’ya düştü
  • Burgaç’ın bekleme süresi 120/105/90’dan 120/110/100’e çıktı[divider_top]

Yapay Zekâya Karşı

Zyra

  • Çıkabilecek botların arasına Zyra Bot eklendi[divider_top]

Basic Tutorial

  • Fixed a target bar bug that was showing incorrect minion health and damage[divider_top]

Oyun Menüleri

  • Oyuncular artık pencere modunda oynarken, Seçenekler menüsü açık olsa bile oyunla etkileşime geçebilir
  • Pencere modunda oynarken, Seçenekler menüsü açık olsun veya olmasın, farenizin imleci oyun penceresi dışına çıkmaz
  • F9’a (varsayılan kısayol tuşu) basarak fareyi oyun penceresi dışına çıkarıp, masaüstünüz veya diğer uygulamalar ile etkileşime geçebilirsiniz[divider_top]

Lig Sistemi

  • Eşiğin altında olan oyunculara sezon ödülü alabilmek için kaç adet takım zaferine ihtiyaç olduğunu gösteren bildirim simgeleri eklendi[divider_top]

Yenilenen Takas Sistemi

Özet: Şampiyon takas sistemini baştan geliştirerek, takas yaparken daha güvenilir ve takas yapamadığınızda daha bilgilendirici olacak hale getirdik.

  • Eş zamanlı takas işlemleri, takaslarınız aksamadan otomatik olarak çözümlenecek
  • Daha açık iletiler:
    • <Oyuncu 1> şu an bir takas yapıyor. Takas tamamlandığında tekrar dene.
    • <Oyuncu 1> takas önerini reddetti.
    • <Oyuncu 1> takası iptal etti.
    • <Oyuncu 1> istemiş olduğun şampiyona artık sahip değil. Yeniden takas başlatmayı dene.
  • Sizin şampiyonunuza sahip olmayan bir oyuncuya artık takas önerisi gönderemeyeceksiniz

Düzeltilen Hatalar

Takas sisteminde görülen aşağıdaki hatalar düzeltildi:

  • Takas sonrası, arkadaşın değişen şampiyonunun Arkadaş Listesi’nde güncellenmemesi
  • Takas esnasında, oyuncuların yeniden deneme yapıp oyunculardan birine vermesi gerekenden farklı bir şampiyon vermesi
  • Takas önerisi reddedildikten sonra takas simgesinin görünmemesi
  • İstemcinin takas önerisini engellemesi
  • Takas sisteminin yanlış şampiyonu görüntülemesi
  • Eş zamanlı takas önerilerinin takasları bloke edip, kullanılamaz hale getirmesi.
  • Takas penceresinin her iki oyuncu için de zaman aşımına uğramayarak söz konusu iki oyuncunun başkaları ile takas yapmasını engellemesi.[divider_top]

Oyun İçi Seçenekler Menüsü

Özet: Oyun içi seçenekler menüsünü baştan geliştirerek, ihtiyaçlara daha iyi cevap verecek ve daha doğal kullanımlı hale getirdik. Tuş atamaları bundan sonra görsel olarak düzenlenebilecek ve gerçekleştirdikleri eyleme göre sıralanacak. Kareye tıkladıktan sonra, görevi atamak istediğiniz tuşa basmanız yeterli olacak. Otomatik Kullan özelliğini her bir kısayol tuşu için ayrı ayrı açıp kapatabileceksiniz. Bunlara ilaveten, oyunu etkileyen bazı seçeneklerde (ses, Kullanıcı Paneli boyutu, sohbet penceresi boyutu vb.) yapılan değişiklikler siz onları kaydetmeden etkin hale gelip, ön izlemesi yapılabilecek. Ekran çözünürlüğü veya pencere modu değişikliği yapıldığında geçen süre de önemli oranda azaltıldı. Son olarak, şampiyonunuz dirildiğinde kamera hareketini devre dışı bırakmak için Oyun kısmı altına bir seçenek ekledik.

  • Ana kısayol tuşları için yeniden atama yapmak, her biri için Otomatik Kullan özelliğini açıp kapatmak artık daha hızlı ve daha kolay.
  • Ses Seviyesi, Kullanıcı Paneli Boyutu ve Sohbet Penceresi Boyutu gibi bazı seçeneklerde yapılan değişikliklerin öz izlemesi siz değişiklikleri kaydetmeden yapılabilecek.
  • Çözünürlük veya pencere modu değiştirirken geçen süre önemli oranda azaltıldı.
  • Dirilince kamera hareketini devre dışı bırakmak için Oyun kısmına bir seçenek eklendi
  • “Daha Fazla Seçenek” kısmı kaldırıldı

[divider_top]

Kostümler

Ruh Bekçisi Udyr

  • Bazı şampiyonlarla etkileşime girildiğinde duyulacak yeni replikler eklendi
Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!