League of Legends’da Dünya Şampiyonası’nın Öncesi ve Sonrası

Riot Games şampiyon tasarım şefi Andrei ‘Meddler’ van Roon; League of Legends resmi internet sayfası üzerinden, oyunun mevcut durumundan ve önümüzdeki birkaç ay için yapılan planlardan bahsettiği bir yazıyı oyuncularla paylaştı.

OYUNDAKİ MEVCUT DURUM:

Kulelerde Değişiklikler

Son zamanlarda kuleler üzerinde, oyunun erken safhalarını ilgilendiren büyük değişiklikler yaptık. Bu değişikliklerle yıkılan ilk kule için ilave altın ödülü eklendi ve alt koridor kulelerindeki ”Tahkimat” güçlendirmeleri kaldırıldı. Hedefimiz, oyunun erken safhalarındaki etkileşimleri arttırmak; özellikle de profesyonel oyunlarda.

Bu yazı hazırlandığı sırada yapılan değişikliklerin profesyonel oyunlardaki etkilerini gözlemleme fırsatımız yoktu. Bu bağlamda değerlendirme yapmak için beklemememiz gerekiyor. Öte yandan, değişikliklerin bazı etkilerini normal oyunlarda gözlemledik. Aşağıdaki grafikte görüldüğü üzere, alt koridor kulelerinin ilk yıkılan kule olma ihtimalleri orta ve üst kulelere kıyasla daha yüksek. Yine de bu ihtimaller bir dengesizliğe neden olacak boyutta değil. Alt koridor kulesinin oyunda ilk yıkılan kule olma ihtimali, diğer koridorların kuleleriyle karşılaştırınca gözle görülür biçimde daha yüksek; ancak bu koridorda genellikle iki kat daha fazla şampiyonun bulunduğunu da unutmamak gerekiyor. Orta kule genellikle ilk yıkılan kule olmuyor. Ancak orta koridorda oynayan oyuncu genellikle haritanın farklı yerlerine baskınlar düzenlediği için başka koridorlardaki kulelerin yıkılma ihtimaline etki ediyor.

League of Legends oyunlarında kulelerin ilk yıkılma yüzdeleri. Soldaki iki çubuk alt koridor kulesini temsil ediyor. Ortadaki iki çubuk orta kuleyi, sağdaki iki çubuksa üst koridor kulesini temsil ediyor. Bu ikili çubukların solda olanları 6.15 Yaması’yla gelen değişikliklerden önceki durumu gösterirken, sağda olanları 6.15 sonrasındaki durumu gösteriyor.

Bunların yanında, Dünya Şampiyonası’ndan önce, kulelerde yapay zeka ile ilgili ufak bir değişiklik planlıyoruz. Yardım çağırma özelliği (kule yakınındaki şampiyonlara saldıran rakipleri hedef alan kuleler), artık saldırdıkları şampiyon uzakta olsa bile kulelerin rakip şampiyonları hedef alabilmesini mümkün kılıyor. Aşağıdaki Varus ve Singed örneğinde göründüğü gibi. Eskiden Varus Singed’e saldırdığında rakip kulenin altında olsa dahi Singed kule yakınında olmadığından, kule Varus’u hedef almazdı. Bu değişiklikle, kuleler artık yardım çağrısını duyacak ve Varus’a saldırmaya başlayacak.

Kule hafızasıyla ilgili de gelecekte değerlendireceğimiz bir özellik var; bu özellik ile kuleler hedeflerini sırasıyla akıllarında tutacak. Böylece ikinci bir şampiyona saldırmış olan kule, bu şampiyonu artık hedef alamayacak duruma gelirse, saldırdığı bir önceki şampiyona geri dönüp ona saldırmaya devam edecek. Bu özelliğin kulelerin hedef değiştirmesi üzerine kurulan oyunlara makul bir risk faktörü ekleyeceğini düşünsek de şu anda fazla karışık bir etkiye sahip olabileceği de bir gerçek.

Element Ejderhaları

Bulut Ejderi için yakın zamanda yaptığımız güçlendirmenin ardından, faydasının daha görünür bir hâl aldığını gözlemledik. Bu Ejder, istatistiklere bakıldığında oldukça güçlü ancak aşırıya kaçmıyor. Güçlerinin hem görünür etkilerinden hem de sayısal değerlerinden anlaşıldığı üzere 4 element ejderhası da iyi durumda. Bu sebeple ejderhalar üzerinde herhangi bir değişiklik planımız yok.

Bazı durumlarda Kadim Ejderha’yı almanın oyunculara çok anlamlı gelmediğine dair geribildirimler aldık. Kadim Ejderha zaten her oyunun olmazsa olmazı değil. Bu ejderha, harita hâkimiyetinizin yüksek olduğu ve elinizde ejder yüklerinin bulunduğu durumlarda (veya takım savaşına niyetliyseniz) bir seçenek olarak kendisini gösteriyor

Sıradaki İki Yama (6.17 ve 6.18)

6.17 ve 6.18 yamalarında oyun dengesi

Dünya Şampiyonası 6.18 Yaması’nda oynanacak. Dolayısıyla 6.17 ve 6.18 için oyun dengelemesini daha çok profesyonel oyunlara odaklı yapıyoruz. Profesyonel oyunlarda şampiyon çeşitliliğini arttırmak için fazla güçlü görünen bazı şampiyonların güçlerinden bir nebze kırpacak (örneğin Ashe, Jhin, Gragas, Trundle) ve neredeyse doğru seviyede olduğunu düşündüğümüz şampiyonları güçlendireceğiz (örneğin Jayce, Draven, Malphite). Bu dönemde herhangi bir şampiyon için büyük değişiklikler düşünmüyoruz. Bu yamalar, daha çok ufak ayarlamalar yaptığımız bir dönem anlamına geliyor.

6.15 Yaması’nda yaptığımız kule değişikliklerinin etkilerini gözlemledikten sonra bazı ayarlamalar yapmamız da muhtemel. Bu ayarlamaların büyük değişikliklerden ziyade, ilk kule ödülünün miktarında (+/- 100 altın?) veya Tahkimat’ın süresinde (+/- 1 dakika) yapılabilecek ufak değişikliklerden ibaret olacağını düşünüyoruz.

Berrak Oyun

Oyunun netliğini geliştirmek için görsel kirliliği azaltmak, takım iletişimini iyileştirmek gibi hedeflerimiz var. Bu doğrultuda yaptığımız çalışmalar oyuna eklendi ve dahası da yakında geliyor. Bu çalışmalar arasında; harita simgelerini temizlemek (örneğin Corki’nin Hextech Mühimmatı’nı bütün oyuncular tarafından görülmesi veya Rek’Sai’nin tünellerinin haritadaki büyüklüğü), Taric’in ultisi için daha net bir ”bu birim hasar görmez” belirteci, takım sohbet ekranında daha fazla unsurun paylaşılması (Diriliş Süreleri veya görevlerin yeniden ortaya çıkma süreleri gibi), savaş sırasında oyuncuların isimlerinin veya kulüp kısaltmalarının görünmemesi, zemin belirteçlerini daha net hâle getirmek (örneğin, Corki’nin takım arkadaşları Q’sunun etki alanını görmek zorunda mı yoksa bu belirteç görsel kirliliğe neden oluyor mu?) ve daha fazlası var.

league of legends

Dünya Şampiyonası Yaması ile Sezon Öncesi Dönem Arası (6.19 – 6.21)

6.19 ile 6.21 arası, değişikliklerin az olacağı bir dönem. Oyunu Dünya Şampiyonası’ndaki hâlinden uzaklaştırmak istemiyoruz. Çünkü izlediğiniz oyunun oynadığınız oyuna yakın nitelikte olmasını önemsiyoruz. Zaten bu dönemde sıradaki Sezon Öncesi döneme hummalı bir hazırlık sürecimiz oluyor.

Bu dönemde yine dengeleme değişiklikleri bekleyebilirsiniz ancak bunlar normalden daha hafif olacak. Yorick’in güncellenmesi de büyük ihtimalle bu döneme rastlayacak. Aynı şekilde yeni bir şampiyon çıkma ihtimali de var.

Sezon Öncesi (6.22 – 6.23)

Şu anki takvimimize göre, Sezon Öncesi’ni 6.22 veya 6.23 Yaması için planlıyoruz. Bu dönem için planladığımız değişikliklerin başında suikastçılar için yapacaklarımız geliyor. Dört suikastçının yetenek setinde yapacağımız orta büyüklükte değişikliklerin yanında bazı diğer suikastçılar için de ufak değişiklikler olacak. Ayrıca suikastçıları destekleyecek kimi eşyalar için de değişiklikler yapacağız.

Bunların yanı sıra başka sorunlara da eğileceğiz; örneğin “Ordu Kalkanı destek oyuncuları için ne kadar gerekli olmalı, haritada gezerek mi yoksa minyon temizleyerek mi daha fazla altın/deneyim kazanılır, Hayaletkılıcı diğer eşyaların önüne mi geçiyor?” gibi. Bazı Kabiliyetler için de ayarlamalar gelmesi muhtemel.

Sezon Öncesi için üzerinde çalıştığımız bazı farklı projeler de var. Ancak bunlar hakkında konuşmak için çok erken (çünkü henüz deneme aşamasındalar).

Sezon Öncesi’nin sonrası için iki konu

Sezon Öncesi’nin ardından Sıralı Seçim oyunlarında 10 yasaklama seçeneğini değerlendireceğiz. Hem profesyonel oyuncuların hem de normal oyuncuların bu konudaki fikirlerini toplamaya yeni başladık. Daha fazla yasaklama hakkına kesinlikle ilgi olduğunu biliyoruz. Daha fazla yasaklama hakkını eklemeden önce öngördüğümüz bazı sorunların üstesinden gelmek için çözümler aramamız gerekiyor. Örneğin:

  • Şampiyon Seçim süreci mevcut hâliyle bile çok uzun. Bu nedenle, sürecin daha fazla vakit almasına neden olacak şeylerden kaçınmaya çalışıyoruz (Örneğin, aynı takımdan birden fazla oyuncunun aynı anda yasaklama yapması söz konusu olabilir mi?).
  • Ayrıca herhangi bir pozisyonda oynanacak şampiyonları yasaklama imkânı arttıkça, bir oyuncunun herhangi bir pozisyondaki şampiyonların kaçını iyi oynuyor olması gerekecek? (En kötü ihtimalle aynı pozisyon için 10 şampiyon yasaklanırsa, o pozisyonda oynayan oyuncunun 11 şampiyonu iyi oynuyor olması gerekir. Bu ne kadar kabul edilebilir?)
  • Dört tane daha yasaklama hakkı getirmek demek, dört tane daha Dereceli oynayacak şampiyonun olması gerekiyor demek. Bu bir sorun mu? Yoksa faydalı bir durum mu?

Ayrıca önümüzdeki yıl Rün sistemini de bir gözden geçirmek istiyoruz. Bu alandaki sorunları çözmek için bazı değişiklikler yapıldı bile; örneğin Aşama 3 rünlerin kalıcı indirimi, Aşama 2 rünlerin 1. seviyeden itibaren erişilebilir olması ve Aşama 2 rün bedellerinin 1 IP’ye düşmesi. Ancak bu sistemin özünde hâlâ bazı tasarımsal sıkıntılar var. Sonuç olarak Rünler üzerinde kökten değişiklikler yapmak istiyoruz. Güncellenen istemci çıkana kadar bu konuları askıya almıştık. İstemci çalışmaları da tüm hızıyla sürerken Rünler, 2017 yılında odaklandığımız noktalardan biri olacak (en erken yıl ortasında).

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!