UNUTULMAZ YEMEKLER: Cho’Gath artık katledildiğinde Ziyafet yükü kaybetmiyor
DOYUMSUZ HİÇLİK: Ziyafet yükleri artık sınırsız birikebiliyor (ilk beşin bunlardan ibaret olması gerekmemekle birlikte, minyonlar ve destansı olmayan canavarlardan sadece beş yük edinilebilir)
EKMEKSİZ DOYMAZ: Ziyafet artık azami yükteyken bir birimi katlettiğinde Cho’Gath’ı iyileştirmiyor (yani altıncı bir minyon ya da destansı olmayan canavarı mideye indirmek, hasardan başka etki ortaya çıkarmıyor)
YEMEK AYIRMAZ: Ziyafet artık şampiyon katletmede iki yük kazandırmıyor ya da minyon katletmede yarı mana ve bekleme süresinde azalma iade etmiyor
ORAN: 0,7 yetenek gücü⇒0,5 yetenek gücüve %10 ilave can
YÜK BAŞINA İLAVE CAN: 100/140/180⇒80/110/140
6 YÜKTE İLAVE CAN: 600/840/1080⇒480/660/840
AZAMİ SALDIRI MENZİLİ İLAVESİ: +50 (175 saldırı menzili)⇒+75 (200 saldırı menzili)
AKLIMIZA MUKAYYET OLALIM: Cho’Gath azami boyutuna (ve ilave saldırı menziline) 10 yükte ulaşır
Bard
Pasif – Gezginin Çağrısı
İLAVE HAREKET HIZI: %18 artı birinciden sonraki her tını başına %12⇒%24 artı birinciden sonraki her tını başına %14
AZAMİ İLAVE (5 TINI): %66⇒%80
Cassiopeia
Genel
YILAN PATİNAJINA SON: Artık Cassiopeia hareket edip dönerken kuyruğu onu daha gerçekçi takip ediyor
Giderilen Hatalar
ŞAŞKIN YILAN: R – Taşlaştıran Bakış‘ın kullanım süresi içinde Sıçra büyüsü kullanıldığında yeteneğin etki gösterdiği koninin yönü artık sıfırlanmıyor. Artık yetenek, Cassiopeia’nın Sıçra kullanmadan önce baktığı doğrultuya yöneliyor. Bu sayede Taşlaştıran Bakış’ın görsellerinin, gerçek etkiyle uyumsuz olmasına neden olan bir hata giderildi.
Corki
R – Füze Salvosu
Normal füze hasar değerleri:
TABAN HASAR: 100/130/160⇒75/100/125
TOPLAM SALDIRI GÜCÜ ORANI: %20/60/100⇒%15/45/75
YETENEK GÜCÜ ORANI: %30⇒%20
İri Kıyım hasar değerleri:
TABAN HASAR: 150/195/240⇒150/200/250
TOPLAM SALDIRI GÜCÜ ORANI: %30/90/150 (değişmedi)
YETENEK GÜCÜ ORANI: %45⇒%40
Anlaşılırlık candır:
CEPHANELİK: Corki’nin biriktirdiği füze sayısı artık ikincil kaynak göstergesinde görüntüleniyor. Bir sonraki füze İri Kıyım hâline geldiğinde kaynak göstergesi kırmızıya dönüyor.
Jhin
R – Son Perde
YAVAŞLATMA SÜRESİ: 0,75 saniye⇒0,5 saniye
Katarina
Taban Nitelikler
TABAN BÜYÜ DİRENCİ: 34⇒32
Maokai
Q – Sihir Vuruşu
BEDEL: Bütün yetenek seviyelerinde 45 mana⇒45/50/55/60/65 mana
E – Fide Atışı
(KALDIRILDI) GÜRBÜZ FİDELER: Fideler artık indikleri anda hasar vermiyor
Kabiliyetlerin sağladığı hasar miktarları azaldı. Meditasyon’un mana yenilenmesi azaldı. Korkusuzluk’un taban dirençleri düştü.
HIRS
• AŞAMA 4
Kelle Avcısı
YÜK BAŞINA İLAVE HASAR: %1,5⇒%1
İki Ucu Keskin Kılıç
VERİLEN İLAVE HASAR: %5⇒%3
ALINAN İLAVE HASAR: %2,5⇒%1,5
Savaş Vecdi
AZAMİ İLAVE HASAR: %5⇒%3
İLAVE ARTIŞ SÜRESİ: İlave hasar miktarı 5 saniye⇒3 saniye boyunca artarak azami değerine ulaşır
MAHARET
• AŞAMA 3
Merhametsiz
İLAVE HASAR: Can miktarı %40’ın altındaki şampiyonlara kademe başına %1 ilave hasar (en fazla %5) kazandırır⇒kademe başına %0,6 ilave hasar kazandırır (en fazla %3)
Meditasyon
MANA YENİLENMESİ: 5 saniyede bir kademe başına eksik mana miktarının %0,3’ü (en fazla %1,5)⇒5 saniyede bir kademe başına eksik mana miktarının %0,25’i (en fazla %1,25)
• AŞAMA 5
İsabet
ZIRH DEŞME: Kademe başına 1,7 (en fazla 8,5)⇒Kademe başına 1,2 (en fazla 6)
KADEME BAŞINA YALIN BÜYÜ NÜFUZU: Kademe başına 0,6 (en fazla 3)⇒Kademe başına 0,3 (en fazla 1,5)
KADEME BAŞINA ARTAN BÜYÜ NÜFUZU: 0,06 x seviye (en fazla 0,3 x seviye)⇒0,05 x seviye (en fazla 0,25 x seviye)
SEVİYE BAŞINA İLAVE DİRENÇLER: 2 (en fazla 36)⇒1,5 (en fazla 27) (taban değeri + %10 ilave dirençler değişmedi)
Gizlenmiş Kapanlarla Etkileşimler
Kapan İsabet Alanı Düzenlemeleri
Kapanlar yakın dövüşçüler tarafından daha kolay hedef alınabiliyor.
Teemo’nun R – Tehlikeli Tuzak mantarı
MANTAR ÇEMBERİ: Artık çarpışma yarıçapını gösteriyor
HEDEF ALINABİLİR İSABET ALANI: 50 birim⇒125 birim (çarpışma yarıçapı değişmedi)
Jhin’in E – Esaret Çiçeği
HEDEF ALINABİLİR İSABET ALANI: 50 birim⇒125 birim (çarpışma yarıçapı değişmedi)
Nidalee’nin W – Vahşi Pusu kapanı
HEDEF ALINABİLİR İSABET ALANI: 25 birim⇒50 birim (çarpışma yarıçapı değişmedi)
Shaco’nun W – Soytarı Kutusu
HEDEF ALINABİLİR İSABET ALANI: 25 birim⇒50 birim (çarpışma yarıçapı değişmedi)
KAÇAN SÜRPRİZ: Soytarı Kutuları artık Arayıcı Mercek, Kâhin Dönüşümü ya da Kontrol Totemi tarafından görünür hâle getirildiğinde tetikleniyor
Kapanları Görünür Kılan Eşyalarda Düzenlemeler
Kapanları görünür hâle getiren eşyalar artık söz konusu kapanları devre dışı bırakmıyor.
Arayıcı Mercek
TEMBEL TENEKE: Artık kapanları devre dışı bırakmıyor (hâlâ görünür hâle getiriyor!)
BAĞLI ETKİ: Ayrıca Kâhin Dönüşümü’nü de etkiliyor
Kontrol Totemi
TEMBEL TENEKE: Artık kapanları devre dışı bırakmıyor (hâlâ görünür hâle getiriyor!)
Draktharr’ın Gece Kılıcı
TEMBEL TENEKE: Gece Kılıcı’nın Göze Göz pasifi artık kapanları devre dışı bırakmıyor (hâlâ kapanları görünür hâle getiriyor ve hâlâ totemleri devre dışı bırakıyor!)
GİDERİLEN HATA: Şampiyon kopyaları (Wukong’un W – Yem yeteneği gibi) artık ortaya çıktıkları anda Göze Göz pasifini kazanmıyor
Oyun Sistemi Düzenlemeleri
Totem Keşfetme Ödülleri
BUNU HAK ETTİN: Totemler artık hem kendilerini keşfeden hem de kıran oyunculara altın ödüllerinin tamamını kazandırıyor (totemi keşfedenle kıran aynı kişiyse altın ilavesi katlanmıyor)
FİLİZLENEN KÂR: Keşif Çiçeği artık totemleri keşfedilme ilavesine yönelik işaretliyor
BAŞIMA ÜŞÜŞMEYİN: Bir totem iki kaynak tarafından gözler önüne serilmiş hâldeyken kırılırsa, onu ilk görünür hâle getiren kaynak keşfetmiş sayılıyor
SAÇMALIK OLURDU ZATEN: Kalıcı görünür olan totemlerin (Kontrol Totemleri, Uzak Görüş Totemleri) keşfedilme ilavesi kazandırmıyor
Yetişme Deneyimi
(YENİ) İlave takım çalışması deneyimi
Seviye açısından takımınızın gerisinde kaldığınız zamanlar için birebir.
BENDE HÂLÂ İŞ VAR: Artık takımınızın ortalama seviyesinin altındayken asist yapmak veya skor elde etmek ilave deneyim kazandırıyor
SINIRLARI BELİRLEYELİM: İlave takım çalışması deneyimi, takımınızın ortalamasının “tam” bir seviye gerisine düştüğünüzde devreye girer ve etkisi deneyim puanına bağlı olarak artar (seviyeyle değil)
YÜKSEKTEN UÇMA: İlave deneyim etkisi, başlarda daha yoğun artış gösterir ve dört tam seviye fark oluştuğunda zirveye ulaşarak +%60 ilave deneyim olur
İlave mazlum deneyimi
Seviye açısından rakibin gerisinde kaldığınız zamanlar için birebir.
İNCE AYAR: Kendinizden yüksek seviyede bir şampiyonu katlettiğinizde ya da katledilmesine asist yaptığınızda kazandığınız ilave deneyim bir miktar arttı (Bu değişiklik, 4 seviye farkta yaklaşık %10 fazladan ilave deneyim getiriyor).
Kule İlk Kanı
YEREL KAZANÇ İLAVESİ: 275 altın⇒300 altın
KALDIRILDIGENEL KAZANÇ İLAVESİ: Artık bütün takım arkadaşlarına 25 altın vermiyor
TOPLAM KAZANÇ İLAVESİ: 400 altın⇒300 altın
İstemci Güncellemeleri
Yeni Özellikler
Antrenman Modu ve Tasarruf Modu’na ciddi bir takviye.
(YENİ) İŞLEMCİM BANA KADAR VAR: Tasarruf Modu açıkken Şampiyon Seçimi ekranının sonunda istemci kendiliğinden kapanıyor ve bilgisayarınız değerli kaynaklarının daha fazlasını karşılaşmaya aktarıyor. Bu modu etkinleştirdiğiniz zaman karşılaşmanız bittiğinde oyun sonu ekranına ulaşmanızın birkaç saniye daha uzun sürdüğünü fark edeceksiniz. Arka plandaki bir işlem istemciyi otomatikman yeniden başlattığı için böyle bir fark ortaya çıkıyor. Bu işlem sırasında istemciniz havaya uçuyormuş gibi görünebilir ama bu özelliğin daha akıcı çalışması için uğraşmaya devam edeceğiz.
(YENİ) ANTRENMAN MODU: Antrenman Modu artık yeni istemciye özel olarak devrede ve böylece sitem dolu bir devri kapatmış oluyoruz.
Dikkate Değer Düzeltmeler
Lobiden oyuncuları atma izni vermeye yarayan kayıp düğmeler geri getirildi.
Şampiyon seçiminden oyun yüklemeye geçerken duyulan aşırı yüksek ses efekti kaldırıldı.
Şampiyon seçimindeki işlem tepki süreleri genel anlamda geliştirildi.
İstemcide oturum açma süresi azaltıldı.
IP/XP kazanamayacağınız durumları karşılaşma öncesinde belirten bir uyarı eklendi.
Artık yazı yazarken kelimeler tuhaf yerlerinden bölünmeyecek.
Kaç arkadaşınızın çevrimiçi olduğunu görebilmeniz için klasörlere sayaç eklendi.
Alınması mümkün olmayan kostümler şampiyon seçiminden kaldırıldı. Bu düzenleme koleksiyoncuların boynunu bükmüş olabilir.
İstemciden League of Legends destek sayfasına hızlıca ulaşmayı sağlayan bir bağlantı eklendi. Bu bağlantıyı istemcinin sağ üst köşesinde bulabilirsiniz.
Oyuncular artık özel oyunları aramalarına gerek kalmadan turnuva kodlarını kullanarak oyuna girebiliyor.
Oyuncular artık özel oyun lobilerindeki izleyicileri arkadaş olarak ekleyebiliyor, atabiliyor ve onların profillerini görüntüleyebiliyor.
Dönüşümlü Oyun Modları
Rasgele Ultra Rekabet Faktörü (RURF) 24 – 28 Şubat ve 3 – 6 Mart arası yeniden devrede.
Yukarıda bahsettiklerimizin yanı sıra altın kazanımı, hareket hızı ve sıvışmayı Ultra Rekabet’e yaraşır şekilde körükledik.
Bu modda, Ustalık İfadesi’nin yerini alan Urf İfadesi’ni gönlünüzce kullanabilirsiniz. Parmaklarınıza kuvvet!
Yeniden Dene haklarınız ARAM ile ortak kullanılıyor; yani birinde kullandığınız Yeniden Dene hakkı diğer moddan da düşüyor. Bunu telafi etmek için hafta sonu boyunca Yeniden Dene hakkı kazanma oranlarını arttırıyoruz. Kaç şampiyonunuzun açık olduğuna bağlı olarak bir iki oyunda bir yeni bir hak kazanabilirsiniz.
Ulti yeteneklerinden gelenler hariç birçok kalkan etkisinin güçlenme oranını %50 azalttık. Gerçi hiç telaşa gerek yok; kalkanlar hâlâ bir harika.
Giderilen Hatalar
Göze Göz pasifi artık kopyalarda ayrıca tetiklenmiyor. Sonra vay efendim ben duymadım, vay efendim ben bilmiyordum deme, Wukong
Çember şeklinde menzil belirteçleri olan yeteneklerin, yükseklik değiştiğinde bu belirteçleri düzgün görüntülememesine neden olan bir hata giderildi
Elise artık E – Örümcek İnişi yeteneğinin hasar görmezlik safhasındayken kule atışlarından gerektiği gibi isabet almıyor
Jhin, Thresh’in W – Karanlık Geçiş‘ini kullandığında da artık dördüncü atışında gerektiği gibi kritik vuruş gerçekleştiriyor
R – Hextech Ültimatomu yeteneğini kullanmışsa ikinci E – Kanca Atışı bir rakip şampiyona isabet ettiğinde Camille’e saldırı hızı sağlamıyordu. Bu hata giderildi
Kled artık E – Fırla yeteneğini ikinci kullanışında gerektiği gibi oyuncuların ortaya çıkardığı yüzey şekillerinin içinden geçebiliyor
Gecenin Kıyısı’nın aktif etkisinin, imleç üzerine getirildiğinde bir yarıçap göstermesine neden olan bir hata giderildi
Kha’Zix artık Can Eriği’ne bastığı veya bitkilere saldırdığı sırada “çatışmada” olduğu için R – Hiçlik Saldırısı yeteneğini kullanmaktan alıkonmuyor
Gangplank’in, Nautilus’ün E – Gelgit yeteneğinden isabet aldığı sırada E – Barut Fıçısı ile birden fazla birimi katletmesi sonucu olağanüstü bir hareket hızı artışı kazanmasına neden olan bir hata giderildi
Nasus artık katledildiği zaman R – Kumların Hiddeti özel efektini sonuna kadar oynatmıyor
Yampiri Yengeç’i biçen kopyaların tuhaf davranışlar ortaya çıkarmasına neden olan bir hata giderildi
Oyun skor tablosunda yer alan simgelerin üst üste binmesine neden olan bir hata giderildi
Sihiriçen / Malmortius’un Ağzı güçlendirmesinden gelen büyük küre artık doğru konumda beliriyor
Klasik Anivia artık R – Buzul Fırtınası yeteneğinde Kara Buz Anivia’nın düşme parçacıklarını kullanmıyor
Artık Anivia Q – Buz Kütlesi ve R – Buzul Fırtınası için uçtuğu sırada güçlendirmeleri gerektiği gibi vücuduyla hizalanıyor
Artık Kara Buz Anivia şaka ifadesini kullanırken boynundan iki kemik pörtlemiyor. İliklerine işleyen komikliği söküp aldık diyebiliriz.
Gönül Avcısı Varus artık Savaş Sisi’nin içindeki bir şampiyona Q – Deşen Ok isabet ettirdiğinde gereken ses duyuluyor
Kan Beyi Vladimir artık saldırdığında doğru sesler duyuluyor
Ay İfriti Caitlyn’in Q – Piltover Silahı birden fazla minyona isabet ettiğinde özel efektlerinde yırtılmaya sebep olan bir hata giderildi
Yorumcu Draven’ın Q – Dönen Balta yeteneği artık Havuz Partisi Draven’ın özel efektlerini kullanmıyor
Manati Nami’nin Dönüş animasyonu sırasında yüzgeçlerinin dışa bükülmesine neden olan bir hata giderildi
Arcade Corki’ye ait modelin, Dönüş animasyonundan sonra hemen yeniden belirmemesine neden olan bir hata giderildi