Şampiyonlar
Illaoı
Ruhani Rehber, Illaoi 5.23 Yaması’nın ilerleyen günlerinde çıkacak! League of Legends’a katılan en yeni şampiyon hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki bağlantılardan faydalanabilirsiniz:
- Ruhani Rehber’in Sınavı
- Karşınızda Ruhani Rehber Illaoi
- İçeriden Şampiyon Bilgileri
- Şampiyon Tanıtımı
Ashe
• Ok yağmurundaki beş okun birden aynı kritik vuruş durumunu paylaşmasına neden olan bir hata giderildi. Artık kritik vuruşlar her ok başına gerektiği şekilde belirleniyor.
• Artık Runaan’ın Kasırgası ile gerektiği gibi çalışıyor.
• Runaan’ın Kasırgası artık Pürdikkat devredeyken buz rengi oklar atıyor.
Azır
• Çok kısa süre içinde peş peşe yetenekler kullanıldığında, Azir’in yetenek kullanımı akıcılaştırıldı.
• Aktif bir kumdan askerin yakınındaki bir konuma saldırıyla hareket edilmesi, askerin en yakındaki geçerli hedefi kontrol etmesini sağlayacak.
Bard
• Tınılar artık 50. saniyede değil 35. saniyede ortaya çıkmaya başlıyor.
Caıtlyn
NOT: Şu anda bir hata barındırdığı için bu değişiklik henüz oyuna eklenmedi. Mümkün olursa bir yama güncellemesi ile oyuna eklemeye çalışacağız. En kötü ihtimalle 5.24 Yaması’nda geçerli olmasını bekleyebilirsiniz!
• “Dan! Tam kafadan,” repliğinin duyulma sıklığı düşürüldü.
• Hasar azalışı, ilk isabet ettiği hedften sonra %40 yerine %33’e çekildi.
Kha’zıx
• Taban Zırhı 14’den 27’ye yükseltildi.
• Bedeli 25 manadan 20 manaya çekildi.
Lucıan
• Taban saldırı gücü 59,42’den 57,42’ye çekildi.
• Fiziksel hasar: 40/50/60 + 0,25 ilave saldırı gücü ⇒ 20/35/50 + 0,2 toplam saldırı gücü
Mıss Fortune
• Taban can miktarı 578’den 530’a çekildi.
• Saldırı Hızı: %60/75/90/105/120 ⇒ %60/70/80/90/100
Mordekaıser
• Saldırı menzili 200’den 175’e çekildi.
• Ardışık vuruşların verdiği hasar artık katlanarak (1-3-9 kat şeklinde) artmıyor. Bunun yerine ilk iki vuruş eşit hasar verirken, üçüncü vuruş ilk ikisinin iki katı hasar veriyor.
• İlk vuruş büyü hasarı: 4/8/12/16/20 (+0,25/0,2625/0,275/0,2875/0,3 toplam saldırı gücü) (+0,2 yetenek gücü) ⇒ 10/20/30/40/50 (+0,5/0,6/0,7/0,8/0,9 toplam saldırı gücü) (+0,6 yetenek gücü)
• İkinci vuruş büyü hasarı: İlk vuruş hasarının 3 katı ⇒ 10/20/30/40/50 (+0,5/0,6/0,7/0,8/0,9 toplam saldırı gücü) (+0,6 yetenek gücü)
• Üçüncü vuruş büyü hasarı: İlk vuruş hasarının 9 katı ⇒ 20/40/60/80/100 (+1,0/1,2/1,4/1,6/1,8 toplam saldırı gücü) (+1,2 yetenek gücü)
• Aktif hasar: 70/95/120/145/170 ⇒ 50/85/120/155/190
• İsabet alan şampiyon başına kalkan kazancı: Azami canın %15’i ⇒ Azami canın %15/17,5/20/22,5/25’i
• Mezarın Çocukları bir rakibe hasar verirken kalkan erimesinin devreye girmemesine neden olan bir hata giderildi.
• Rylai’nin Kristal Asası’nın Ejderha’nın normal saldırılarında %20 yerine, %40 yavaşlatmanın tamamını uygulamasına neden olan bir hata giderildi.
• Artık yetenek seviyesine bağlı olarak 500/575/650 şeklinde değişiyor.
• Artık yetenek seviyesine bağlı olarak -50/0/50 şeklinde değişiyor
Quınn
• Taban hasar: 15-105 (1-18. seviyelerde)
• Oran: 1,5 toplam saldırı gücü ⇒ 1,16 – 1,5 toplam saldırı gücü (1-18. seviyelerde)
• İsim: Kanatlı Saldırı ⇒ Kör Eden Saldırı
• Artık rakibin eksik can miktarına bağlı olarak hasar vermiyor.
• Artık bir rakibi katlettiğinde bekleme süresinin yarısını geri kazandırmıyor.
• Artık ilk isabet alan rakibin 2 saniyeliğine Miyop olmasını, görüş mesafesinin 300 birime düşmesini ve takım görüşünün engellenmesini sağlıyor.
• Şampiyonlar dışındaki birimler üzerinde kullanıldığında, hedefi saldıramaz veya büyü gerçekleştiremez hâle getirir
• Taban Hasar: 20/45/70/95/120 ⇒ 25/55/85/115/145
• Oran: 0,7/0,75/0,8/0,85/0,9 toplam saldırı gücü + 0,35 yetenek gücü ⇒0,80/0,95/1,10/1,25/1,40 toplam saldırı gücü + 0,5 yetenek gücü
• İsim: Oyuncu Değişikliği ⇒ Düşman Hattının Ötesi
Skarner
• Tarafsız kristal açılma zamanı: 1:55 ⇒ 1:30
Zed
• Azami kullanım menzili: 600 ⇒ 700
• Asgari kullanım menzili: 400 ⇒ 350
• Atış Hızı: 1500 ⇒ 1750
Bitiş hasarı: İşaretliyken verilen hasarın %20/35/50’si ⇒ İşaretliyken verilen hasarın %30/40/50’si
Zilean
• Yeniden hem Büyücü hem de Destek için önerilen eşya sayfalarına sahip.
• Deneyim Aktarımı: Artık Zilean’ın kumbarada biriktirdiği deneyimin en az %15’ini aktarıyor. Fazlalık deneyim, hedefin bir üst seviyesine ekleniyor.
Saldırı Menzili Değişiklikleri
Gnar
Nunu
Shyvana
Sion
Tahm Kench
Trundle
Zac
Değişimli Yetenekler
• Kullanım etkisi bulunmayan değiştirilebilir yetenekler artık kitle kontrol etkisi altındayken de değiştirilebilecek:
- Aatrox’un W – Can Alan/Kan Bedeli yeteneği
- Cho’Gath’ın Cani Dikenler yeteneği
- Jinx’in Q – Değiştir! yeteneği
Şampiyon Boyutu Düzenlemeleri
Aşağıdaki şampiyonlar yaklaşık %10 oranında büyütüldü:
- Amumu
- Dr. Mundo
- Malphite
- Olaf
- Rammus
- Shen
- Warwick
Aşağıdaki şampiyon ve kostümler yaklaşık %5 oranında büyütüldü:
- Darius
- Gragas
- LeBlanc
- Leona
- Mordekaiser
- Morgana
- Nunu
- Renekton
- Teemo
- Veigar
- Xin Zhao
- Hokeyci Jax
- Altın Kanat Kayle
- Marki Vladimir
- Nosferatu Vladimir
- Vandal Vladimir
Aşağıdaki şampiyon ve kostümler yaklaşık %5 oranında küçültüldü:
- Bard
- Elise (Örümcek Hali)
- Ekko
- Fizz
- Gangplank
- Jayce
- Kalista
- Kassadin
- Kha’Zix
- Master Yi
- Rek’Sai
- Rengar
- Rumble
- Sion
- Soraka
- Tahm Kench
- Tristana
- Twisted Fate
- Vel’Koz
- Zebani Alistar
- Ejderkanat Corki
- Savaş Makinesi Kog’Maw
Aşağıdaki şampiyon ve kostümler yaklaşık %10 oranında küçültüldü:
- Heimerdinger
- Karthus
- Lucian
- Zed
- Pofuduk Fizz
- Bölüm Sonu Canavarı Veigar
Eşyalar
• Yakma hasarı: 20 ⇒ 25
• Yük başına iyileştirme: 100 ⇒ 125
• Süre: 10 saniye ⇒ 12 saniye
• Birleştirme bedeli: 775 ⇒ 1075
• Büyü hasarı: 1-18. seviyelerde 50-150 ⇒ 1-18. seviyelerde 30-100
• Minyonlara yönelik hasar: +%50 ⇒ +%75
• Artık satın alamıyorsunuz ama Sığınak hâlâ oyunda! Ayrıntılar aşağıda
Sihirdar Vadisi
Vadi’nin Alameti
Vadi’nin Alameti üst koridor dinamiklerini çok hoş etkilese de eli biraz ağır olduğu için takımların çoğu tarafından büyük oranda öne geçmedikçe bir seçenek olarak değerlendirilmediği dikkatimizi çekti. Verdiği hasarı azalttığımızda, Alamet’in daha az şampiyon katledeceğini ve güçlendirmesini alanların (anında üsse dönmek yerine) daha uzun süre bu güçlendirmeden faydalanabileceğini tahmin ediyoruz.
• Hiçlik’ten geldiğini belli eden yeni bir ortaya çıkış animasyonu var.
• Aynı zamanda Hiçlik’e gittiğini belli eden yeni bir ölüm animasyonu var.
• Taban hasar: 120 ⇒ 105
• İsabet hainde mevcut can: %6 ⇒ %4
Diriliş Süreleri
• Diriliş süresi artışı: 35. dakikadan sonra her 30 saniyede bir %2 ⇒ 10. dakikadan sonra her 30 saniyede bir %0,5 (43. dakikada eşitlenir)
Genel Sığınak
• 20. dakikadan itibaren, bütün şampiyonlar başlangıç platformuna döndüklerinde Sığınak güçlendirmesi kazanıyor.
• İlk hız: %200 ⇒ %175
• Her etki anında iyileştirme ve mana: Eksik can/mana miktarının %35’i ⇒ Eksik can/mana miktarının %12’si
• Çatışma kilidi süresi: 6 saniye ⇒ 8 saniye
• 5000 birim uzaktaki (kabaca üssünüzün dışındaki) rakiplere hasar vermek artık Sığınak’ın çatışma kilidini tetiklemiyor.
Kuleler
• Dış kule canı: 3500 ⇒ 4000
• İç kule canı: 3500 ⇒ 4000
Orman Ayarlamaları
Büyük Kayacıl
• Büyü direnci: -10 ⇒ -15
Gromp
• Büyü direnci: -10 ⇒ -15
Mavi Gözcü
• Büyü direnci: -10 ⇒ -15
• Hareket hızı: 180 ⇒ 150
Kırmızı Korkabuk
• Büyü direnci: 0 ⇒ -5
• Hareket hızı: 330 ⇒ 250
Çarp
• Çarp artık 1:30 yerine 1:25’te dolmaya başlıyor.
Pasif Altın
Altın üretimi: Artık 1:55 yerine 2. dakikada başlıyor.
Şampiyon Katletme
Şampiyon katletme deneyimi: Aynı seviyedeki bir şampiyon katledildiğinde bütün seviye deneyiminin %60’ı ⇒ Aynı seviyedeki bir şampiyon katledildiğinde bütün seviye deneyiminin %50’si
Birimlerle Çarpışma
Bu konuyu açıklamak için öncelikle şunu belirtmek gerekiyor. LoL’deki birimler birbirine fazla yaklaştığında (LEGO parçaları gibi) kümeleşiyor. Geçen yamayla birlikte minyonların sizi ne zaman engelleyip engellemeyeceğini daha öngörülebilir hâle getirmek adına bazı değişiklikler yapmıştık. Bunun sonucunda yakın dövüşçü şampiyonların çoğu büyük dalgalar şöyle dursun, ufacık minyon gruplarını aşmak için bile uzun mu uzun yolculuklara çıkmak zorunda kalmıştı. Aşağıdaki değişiklikler sayesinde artık kümelenen minyonların arasında daha küçük boşlukların oluşacağını ve şampiyonların bu boşluklardan daha rahat geçeceğini öngörüyoruz.
• Minyon çarpışma tamponu: Model boyutu +%15 ⇒ Model boyutu +%20
• Şampiyon çarpışma tamponu: Model boyutu +%15 ⇒ Yok
Minyonlarda İttirme Avantajı
Değişiklik devreye girmese de bu konuyu 5.22 yama notlarında da ele almıştık. İsterseniz geçen yama notlarında bahsettiklerimizi yeniden hatırlayalım. Artık ele geçirdiğiniz üstünlüğü zafere ulaşmak için kullanabilir ya da rakibinize altın tepside toparlanma fırsatı verebilirsiniz. Aslında bu çok basit bir yaklaşım olsa da koridor dinamiklerinde köklü bir değişime yol açacağını tahmin ediyoruz. Özellikle ileri seviyelerde minyon dalgalarının idaresi (ve LoL’de aldığı biçim) tepeden tırnağa değişiyor diyebiliriz. Hafif bir geçiş yapmıyoruz ve denedikten sonra fikirlerinizi bizimle paylaşmanızı rica ediyoruz. Bu çok yakından takip edeceğimiz bir değişiklik. Eğer üstün takımın baskı avantajı kazanması amacımıza hizmet etmezse (ve onun yerine League of Legends’ın bildiğimiz dokusunu mahvedecek olursa) hemen durumu gözden geçirip, gerekli müdahaleleri gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
NOT: Bu değişiklikler 5.23 Yaması yayınlanır yayınlanmaz devreye girmeyecek; zira oyunların değişiklik öncesi ve sonrasında nasıl geçtiğine dair veri toplamak istiyoruz. Değişiklik devreye girdiğinde sizi haberdar edeceğiz.
• Takım seviye avantajı: Takımının ortalama seviyesi eksi rakip takımın ortalama seviyesi. Seviyelerin toplamı veya her zaman tam sayı şeklinde değil.
• Azami takım seviye avantajı: 3,0
• Minyon hasar ilavesi: Takımın seviye avantajına sahip olduğunda; takımının minyonları rakip minyonlara %5 + bulundukları koridordaki her kule avantajı başına %5 ve bu toplamın, takımının seviye avantajıyla çarpımı kadar ilave hasar verir.
• İlave hasar = (%5 + (%5 x Kule avantajı)) x Takım seviye avantajı
- Örneğin takımınızın 1 seviye üstün olduğu bir karşılaşmada, belli bir koridorda 2 kule öndeyseniz; o koridordaki minyonlar (%5 + (%5 x 2 kule)) x 1 seviye = %15 ilave hasar kazanır.
- Takımınız 2,5 seviye üstün ve belli bir koridorda 1 kule öndeyse; o koridordaki minyonlar (%5 + (%5 x 1 kule)) x 2,5 seviye = %25 ilave hasar kazanır.
• Minyon savunma ilavesi: Takımın seviye avantajına sahip olduğunda, takımının minyonları rakip minyonlardan 1 + o koridordaki her kule avantajının takımın seviye avantajıyla çarpımı kadar az hasar alır.
• Hasar azaltma = 1 + (Seviye avantajı x Kule avantajı)
- Örneğin takımınızın 1 seviye üstün olduğu bir karşılaşmada, belli bir koridorda 2 kule öndeyseniz; o koridordaki minyonlar (1 + (2 kule x 1 seviye)) = 3 az hasar alır.
- Takımınız 2,5 seviye üstün ve belli bir koridorda 1 kule öndeyse, o koridordaki minyonlar (1 + (1 kule x 2,5 seviye)) = 3,5 az hasar alır.
Kabiliyetler
• Yalnızken hasar indirgeme: %4 ⇒ %2
Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü
• Bekleme süresi: 30 saniye ⇒ 20 saniye
• %200 yenilenmenin aslında %25 candayken devreye girmesine rağmen, ipucunda %20 şeklinde görünmesine neden olan hata giderildi
Terfi Yardımcısı
Küme ve aşamalar arasında eşik görevi üstlenen terfi serileri, Lig sisteminde çok önemli bir role sahip. Bazen aşamalar arasındaki beceri sınırını tırmalayan oyuncular bir terfi serisine girip başarısız olunca ve aynı seriye tekrar girerek bu döngüyü tekrar tekrar yaşadıkça, kendilerini bir açmaza düşmüş gibi hissedebiliyor. Aslında bu, rekabetin son derece üst düzeyde olduğu bir sisteme dahil olmanın getirdiği bir sonuç sayılabilir; ancak derece erimesi konusunda geçen sezon aldığımız dersler, rekabetle sinir harbi arasındaki dengenin bütün aşamalarda aynı olmadığını gösteriyor.
İşte Terfi Yardımcısı da tam bu noktada devreye giriyor. Bronz’dan Altın 2’ye kadar bir seride başarısız olduğunuzda, o serideki bir sonraki denemenizde geçerli olacak bir galibiyet kredisi elde edeceksiniz. Küme düşecek olursanız, Terfi Yardımcısı otomatikman o sezon içinde ulaştığınız en yüksek kümeye dönmeniz için gereken serileri geçene kadar size azami kredi verecek.
• Terfi Yardımcısı sadece Altın 1’in altındaki kümeler için geçerlidir (dereceli erimesinin başladığı nokta da burasıdır).
• Bir terfi serisini kaybedersen, aynı serideki sonraki denemene bir galibiyet kredisiyle başlarsın (Aşama serileri için iki defa birikebilir).
• Küme düşmek Terfi Yardımcısı’nın galibiyet kredilerini siler.
• Terfi Yardımcısı daha önce geçtiğin bütün serilerde azami galibiyet kredisi verir.
• Bütün Terfi Yardımcısı bonusları 2016 Dereceli Sezonu’nun başlangıcıyla birlikte sıfırlanacaktır.
Sohbet Geçmişi
Önümüzdeki yıl oyuncuların arkadaşlarıyla iletişim kurmaları için yeni araçlar geliyor. Bu sezona yönelik planlarımızın öncüsü olarak, yamanın devreye girişinden yaklaşık bir hafta sonra sohbet geçmişini devreye sokmayı planlıyoruz. Böylece araya oyunlar girse de sohbetlerinize devam edebileceksiniz.
• Arkadaşlar arasındaki teke tek sohbetler artık sunucuda kaydediliyor (sohbet başına 100 mesaj, 10 gün sonra silinir).
Sunucuda Saklanan Eşya Setleri
Bu işin lojistik kısmı biraz karmaşık sayılır; o yüzden açıklamaya koyulalım. 5.23 Yaması devreye girdikten sonra ilk oturum açtığınızda, sunucular bilgisayarınızdaki hesabınıza ait özel eşya seti listesini kopyalayacak. Ardından her oturum açışınızda kullandığınız bilgisayar bu listeyi sunucudan indirecek. Burada ‘olmayan eşya setlerinin’ de liste sayıldığını belirtmekte fayda var! Bu yüzden eşya setlerinizin silinmemesi için 5.23 Yaması’nın devreye girişinden sonraki ilk oturum açma işleminizi kendi bilgisayarınızdan yapmanızı (veya setlerinizi not almanızı ya da hemen yedekleyerek garantiye almanızı) öneririz.
Eşya setleri tamamen şu anki mantıkla işliyor: İstemcide istediğiniz düzenlemeleri yapıp, ‘Kaydet’e basmanız yeterli. Sunucular yaptığınız değişiklikleri otomatikman kaydedecek. Dolayısıyla bu geçiş sürecinde herhangi bir eşya setinizi kaybederseniz, söz konusu seti yeniden hazırlayıp kaydettiğinizde bir daha kaybetmeyeceksiniz.
• 5.23 Yaması yapıldıktan sonraki ilk oturum açışında, eşya setlerin sunuculara kaydedilecek. Ardından hangi bilgisayarda oturum açarsan aç, eşya setlerin seninle gelecek!
Kullanıcı Paneli Simge Hatası
Hemen söyleyelim: 5.23 Yaması’nda Seçenekler, Kamera Seçenekleri, Sustur ve DJ Sona’nın müzik açma/kapama simgelerinin siyah kareler şeklinde görünmesine neden olan hatadan haberdarız. Bu durum simgelerin işlevlerini etkilemiyor ve DJ Sona’nın açma/kapama simgesi hariç hepsi, fare imleci üstlerine getirildiğinde ne işe yaradıklarını göstermeye devam ediyor. Bu hatayı en geç 5.24 Yaması’nda çözmeyi hedefliyoruz. Üzgünüz!
Giderilen Hatalar
- Ionia Çizmeleri, Efsun: Titreşim’in sağladığı Sihirdar Büyülerinde bekleme süresi azalması etkileri ile Sezgi kabiliyeti arasındaki bir dizi hatalı etkileşim düzeltildi
- Sivir’in W – Seken Atış yeteneği artık Sivir katledildikten sonra da yeni hedeflere sekmeye devam ediyor
- Zac’in W – Maddenin Kararsız Hali yeteneğinin isabet efektleri yenilendi
- Syndra’nın E – Zayıflara Acıma yeteneği kullanıldıktan hemen sonra ileri Sıçramak artık koninin etki alanını değiştirmiyor
- Fiora’nın W – Karşı Hamle yeteneği artık başarıyla savuşturduğu yeteneklerin görüş sağlayan etkilerini gerektiği gibi engelliyor
- Thresh, Runaan’ın Kasırgası’nı yeniden alabiliyor
- Valor artık Tiamat ya da geliştirmelerini satın alamıyor. Kusura bakma, Quinn
Yeni Gelen Kostümler
• Ejderha Terbiyecisi Tristana
• Ölülerin Efendisi Azir
• Ağaç ata Hecarim
• Aslan Yürekli Braum / Fıçı Kıran Gragas / Aksakal Ryze / Seri Ok Varus