League of Legends 5.10 Yama Notları Karşınızda!

Bu yamada dereceli oyunların çok popüler ve çoğunlukla yasaklanan ormancı şampiyonlarının üzerinde durulmuş. Ayrıca agresif oynanışı olan destek şampiyonlarında yapılan köklü değişiklikliklerden bahsedeceğiz. Tank metası popülerliğini korurken Yanardöver metasının yakından takip edildiğini göreceğiz. Uzatmadan 5.10 yama notlarına bir göz atalım.


 

 

eko

 

 Ekko

“Zamanı Kıran Çocuk Ekko, 5.10 Yaması yayınlandıktan kısa bir süre sonra çıkacak!”

 

 

akali Akali

Akali artık birisine Q isabet ettirirse, Gölge Dansı ile o hedefe daha fazla yaklaşıyor. R’si ile yaptığı normal atılmalarla kat edilen mesafe de bir miktar arttı.

R – Gölge Dansı

YENİ: SEN SEVGİNİ BANA SAKLA :Suikastçının Damgası ile işaretlenmiş hedeflere atıldıktan sonra artık hedeften %50 daha az uzaklaşıyor 
ASGARİ UZAKLAŞMA MESAFESİ: 150 100
AZAMİ UZAKLAŞMA MESAFESİ: 250 200

 

cassio Cassiopeia

Cassiopeia şüphesiz şu anda orta koridorun en güçlü ve güvenli tercihlerinden biri. Koridor safhasındaki üstünlüğünü dengelemek adına pasifi ve E’si üzerinde değişikliklere gidilmiş.

Pasif – Yılan Sureti

PASİF AVANTAJI: 100 yük biriktiğinde, İkiz Diş 6/8/10/12/14/16 +0,1 yetenek gücü +0,06 yetenek gücü iyileştirme yapar

E – İkiz Diş

MANA İADESİ: İkiz Diş hedefi katlederse mana bedeli iade edilir ve Cassiopeia azami mana değerinin %3 kadarını yeniler %1,5 kadarını yeniler


Gragas Gragas

Ormandaki bitmek bilmeyen rotasyonları sayesinde Gragas fazlalıklarının bir kısmından kurtuldu.

E – Vücut Darbesi

HAREKET ESNASINDA ÇARPIŞMA YARIÇAPI: 200 180
HAMLE SONUNDA ÇARPIŞMA YARIÇAPI: 250 210


jinx

Jinx

Koridor döneminden güçlü çıkmayı başaran Jinx’lerin önünde hiçbir kulenin ayakta kalamadığını fark ettik. Kartopu etkisinin önüne bir miktar geçebilmek adına, bu gücünü biraz kısarak oyun sonuna aktarıyoruz.

Q – Değiştir!

MAKİNELİ İLAVE SALDIRI HIZI: %30/55/80/105/130 %30/40/50/60/70
YENİDAN DAN ATIYOR KALBİM: Jinx’in Makineli silahı artık şampiyonun seviyesine bağlı olarak fazladan %0/2/4/6/8/10/15/20/25/30/35/40/45/50/55/60/65/70 saldırı hızı kazanıyor


karma Karma

Bir dönemin değişilmez destek şampiyon tercihlerinden birisi olan Karma, o günlerini mum ışığı ile arıyor. Mantra, Pasif, W ve E yeteneğinde yaptığımız değişiklikler ile işlevsellik konusunda kendisini bir adım öteye taşırken, buna karşılık olarak hasar potansiyelinden bir miktar ödün verecek.

Pasif – Güçlenen Ateş

MANTRA BEKLEME SÜRESİ İADESİ – BÜYÜ İSABET ETTİĞİNDE: Tüm seviyelerde 2 saniye 1/7/13. seviyelerde 2/2,5/3 saniye
MANTRA BEKLEME SÜRESİ İADESİ – NORMAL SALDIRI İSABET ETTİĞİNDE: Tüm seviyelerde 1 saniye 1/7/13. seviyelerde 1/1,25/1,5 saniye

W – Değişmez Karar

YENİ: CANAVAR TERBİYECİSİ: Değişmez Karar artık şampiyonlara ek olarak canavarları da hedef alabiliyor
YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,6 0,9

W – Yenilenme (Mantra’lı Değişmez Karar)

YENİ: HELE BİR DUR SOLUKLAN: Yenilenme kullanıldığında Değişmez Karar’ın sabitleme etkisinin süresi (tetiklendiğinde) 0,5/0,75/1/1,25 saniye artar
KALDIRILDI: İLAVE HASAR: 75/150/225/300 (+0,6 yetenek gücü) Artık fazladan hasar vermiyor

E – Esin

BEKLEME SÜRESİ: Tüm kademelerde 10 saniye10/9,5/9/8,5/8 saniye
BEDEL: 60/70/80/90/100 mana60/65/70/75/80 mana
KALKAN: 80/120/160/200/24080/110/140/170/200

E – Direniş (Mantra’lı Esin)

YENİ: ÖLÜM GEÇİRMEZ: Direniş kullanıldığında ilk hedefin kalkan miktarı 30/90/150/210 (+0,3 yetenek gücü) artıyor
KALDIRILDI: Hasar : 60/140/220/300 (+0,6 yetenek gücü) büyü hasarı Rakiplere artık hasar vermiyor
ALAN ETKİLİ KALKAN: 30/70/110/150İlk hedefin kalkan miktarının %50’si


Leona Leona

Görselinden çok daha geniş bir alana etki eden Ufuk Kılıcı sayesinde Leona, bir çok destek hatta nişancı şampiyona kabuslar gördürüyordu.

E – Ufuk Kılıcı

ATIŞ GENİŞLİĞİ: 90 70

lulu Lulu

Lulu’nun destek rolündeki etkinliğini arttırmayı hedefliyoruz; ama kaş yaparken göz çıkarmama adına da üst koridor gücünü kontrol altında tutuyoruz.

Genel

TABAN CAN YENİLENMESİ: 6 8,5
MANA YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI: 0,8 0,6

reksai Rek’Sai

Oyunun erken safhalarındaki baskın potansiyeli sayesinde Rek’Sai Vadi’de terör estirmeye devam ediyor. Genel olarak yetenek setine dokunmak, şampiyonun metadaki yerini kaybetmesine sebep olabilir endişesi ile biraz daha farklı istatistiklerinde dengeleme yapmayı hedefledik.

 

Genel

TABAN CAN DEĞERİ: 611,2 570

Ryze Ryze

Yenilenen Ryze’ın erken seviyelerde rakipleri karşısında zor anlar yaşadığını gözlemledik. Pasif ve ulti güçlendirme sürelerini oyunun sonundaki hallerine getirerek bu zorlukların üstesinden gelmesini sağlayabileceğimizi düşünüyoruz.

Pasif – Büyü Ustalığı

DEV USTALIK: Büyü Ustalığı ile ilişkili bütün güçlendirmeler büyü gerçekleştirme süresi sonunda büyü gerçekleştirilmeye başladığında devreye giriyor
DEV SÜRE: 3/4/5/6 saniye (R – Can Havli kademesine bağlı olarak artar) Tüm kademelerde 6 saniye

Q – Aşırı Yük

TABAN HASAR: 65/90/115/140/165 büyü hasarı65/95/125/155/185 büyü hasarı

R – Can Havli

SÜRE: 4/5/6 saniyeTüm kademelerde 6 saniye

seju

 Sejuani

 Tanklık/hasar oranında standardın son derece üstünde bir noktada yer alan Sejuani’nin kimlik bunalımına girmesini istemedik. Kıssadan hisse hasar potansiyelinde ufak bir indirime gidiyoruz.


W – Kuzey Yeli Topuzu

İLAVE BÜYÜ HASARI: Hedefin azami can değerinin %4/5,5/7/8,5/10’u Hedefin azami can değerinin %4/4,5/5/5,5/6’sı

Sion Sion

 

R – Durdurulamaz Hücum

KENDİ BALTANLA VUR SION’CUĞUM: Durdurulamaz Hücum’un Sion yerine hedefin ilave saldırı gücüne göre artış göstermesine neden olan bir hata giderildi

Taric

 Taric

Vadi’de moda denince akla ilk gelen isimlerden birisi olan Taric, bakalım bu değişiklik ile yeni bir moda akımı başlatabilecek mi?

Q – Ortak Şifa

BEDEL: 60/80/100/120/140 mana 60/70/80/90/100 mana

Eşyalar

Dükkân Tadilatı :

Aslında bu performans güncellemesini sessiz sedasız 5.9 ile yapmıştık, ama işe yarayıp yaramayacağını veya bir sorun çıkartmayacağını görmeden bilemezdik. Bir yamalık süre geçti ve gördüğümüz kadarıyla ters giden bir şey yok. Dükkânda donma, takılma gibi bir sorunla karşılaşırsanız bize söyleyin.

LOJİSTİKTE SON NOKTA!: Donma, takılma gibi sorunları ortadan kaldırmak üzere Dükkân’a bir dizi performans güncellemesi yaptık. Gözünüze çarpan bir sıkıntı varsa bize söyleyin!

Görkemli Zafer’in gelişinden sonra zaten diğer destek eşyaları ile yarışmakta zorlanan Eski Para ve gelişmiş hallerinin daha da zor tercih edilen bir hale geldiğini fark ettik. Bu durumu görmezden gelmedik ve güçlendirmeye yönelik değişiklikler yaptık.


Eski Para Eşya Serisi :

Eski Para

İLAVE ALTIN: Yakında ölen minyon başına 2 altın Yakında ölen minyon başına 3 altın
ALTIN TOPLAMA MENZİLİ: 1100 1400

Göçebe Madalyonu

İLAVE ALTIN: Yakında ölen minyon başına 3 altın Yakında ölen minyon başına 4 altın
YAKINDA ÖLEN MİNYON BAŞINA KAZANILAN CAN: 5 10
MANA YENİLENMESİ: %25 %50
ALTIN TOPLAMA MENZİLİ: 1100 1400

Uluların Tılsımı

İLAVE ALTIN: Yakında ölen minyon başına 3 altın Yakında ölen minyon başına 4 altın
YAKINDA ÖLEN MİNYON BAŞINA KAZANILAN CAN: 5 10
ALTIN TOPLAMA MENZİLİ: 1100 1400
AKTİF BEKLEME SÜRESİ: 60 saniye 40 saniye

Kızgın Buhurdanlık:

Kızgın Buhurdanlık’ın verdiği saldırı hızı bir miktar azaldı, ancak artık güçlendirilen hedefe isabet halinde +30 ilave büyü hasarı kazandırıyor. Minyonlar üzerinde de kullanılamıyor artık. Özür dileriz Alistar.

Çok istisna durumlar haricinde pek de kullanıldığına şahit olmadığımız Kızgın Buhurdanlık’ı biraz daha kullanışlı olacağını düşündüğümüz şekilde düzenliyoruz. Özellikle saldırı hızından biraz kırparak eklediğimiz vuruş etkisi daha geniş bir şampiyon yelpazesi (kümesi, havuzu…) için anlam taşıyacaktır.

YENİ: DUBLE GÜÇLENDİRME: Kızgın Buhurdanlık’ın saldırı hızı güçlendirmesi artık bir de isabet halinde eklenen +30 büyü hasarı kazandırıyor
SALDIRI HIZI GÜÇLENDİRMESİ: Başka bir birime yapılan kalkan ve iyileştirmeler, onlara +%25 ilave saldırı hızı +%15 ilave saldırı hızı kazandırır
YENİ: METİN FERAHLIĞI: Büyü hasarı tetiklendiğinde arkadaşını güçlendiren şampiyona kritik vuruş metinleri görünüyor
KALDIRILDI: KUSURA BAKMA ALISTAR: Kızgın Buhurdanlık’ın güçlendirmesi artık yalnızca şampiyonlar üzerinde geçerli, koca minyon dalgasına tek seferde +30 büyü hasarı kazandırmak biraz ayıp olabiliyormuş


Bilgewater Palası:

Açıklamasını aşağıdaki eşya notunda bulabilirsiniz.

AKTİF KULLANIM MENZİLİ: 450 550


Mahvolmuş Kıralın Kılıcı:

Raflarda ilk yerini aldığı günlerde oldukça güçlü özelliklere sahip olan MKK, sahip olduğu aktif menziliyle rakiplerine büyük sıkıntılar yaratıyordu. O günden bugüne hem eşya hem de meta çok değişti. Bu sebepten ötürü eski menzilini vermekte herhangi bir sakınca görmüyoruz.

AKTİF KULLANIM MENZİLİ: 450 550


Komuta Sancağı:

Kullanımda kolaylık sağlaması açısından aktif ve pasif harelerinin alanını eşitliyoruz.

KULLANMA MENZİLİ: 1000 (göstergede 700 yazıyordu) 1200


Meditasyon

KORİDOR DEĞİŞİMİ: İşlevsel Kabiliyetler ağacında Meditasyon ile Açık Zihin yer değiştirdi
NE KADAR EKSİK MANA O KADAR YENİLENME: Her 5 saniyede bir 1/2/3 mana yenilenmesi verirHer 5 saniyede bir eksik mana değerinin %0,5/1/1,5 kadarını yeniler

Açık Zihin

KORİDOR DEĞİŞİMİ:İşlevsel Kabiliyetler ağacında Açık Zihin ile Meditasyon yer değiştirdi
KUSURA BAKMA RYZE: %2/3,5/5 azami mana verir 25/50/75 mana verir

İlham

İLHAM VERİCİ GÜÇLENDİRMELER: Daha yüksek seviyedeki bir dost şampiyona yakınken Her 10 saniyede bir 5/10 deneyim Her 10 saniyede bir 10/20 deneyim

Haydut (Yakın Dövüş)

YANKESİCİ DESEK YERİYMİŞ: Şampiyon katletme veya asist halinde 15 ilave altın verir Bir rakip şampiyona her saldırıldığında 8 altın verir (5 sn. bekleme süresi)

Zekâ

ZEKÂ FIŞKIRIYOR: Etkinleştirilen eşyaların bekleme süresini %4/7/10 düşürür %8/14/20 düşürür

Gezgin

AMAN GEZE GEZE: +%5 hareket hızı verir +20 hareket hızı (yüzde yerine sabit değer oldu)


Süper Minyonlar

Süpersin minyon dediysek o kadar da değil yani… Artık büyü hasarına karşı biraz daha kırılganlar.


Genel

BÜYÜ DİRENCİ: 40 -30


Canavar Kopartma

Öncelikle konuya hakim olmayan arkadaşlar için açıklama yapalım. Kopma nedir? Bir orman kampını temizlerken takım arkadaşlarınızın size yaptığı yardım veya şampiyonun menzilini kullanarak, menzil dışına girip çıkarak yaptığınız hamlelere canavar kopartma veya kısaca kopma denir. Bunun en aleni örnekleri Ejderha kesilirken yaşanır. Bir şampiyonun çok hasar alması durumunda diğer şampiyonun bir süreliğine Ejderha’yı tanklamasıdır. Farklı bir örneği ise mavi güçlendirmeyi erken seviyelerde kesmeye çalışan orta koridordur. Gözcünün hasarını yememek için sürekli saldırı menzilinden çıkıp, saldırı odağını minik minik sıfırlar.

YENİ: MENZİLLİ SIFIRLAMA OLAYLARI: Menzil ve sıfırlanma için rakamlar değişti. Menzil 750’den 700’e düşerken, sıfırlanma için gerekli olan hedef değişikliği sayısı 5’ten 6’ya çıktı. Ayrıca hem menzil dışında olup hem saldırı yapmak artık tek yerine 2 sayılacak, yani 6 olan rakamı bu şekilde hareket etmeniz durumunda 3. hamlenin sonunda tamamlayacak, canavarın komple sıfırlanmasına sebep olacaksınız.
KOPMA MENZİLİ: 750 700
AZAMİ SIFIRLANMA: 5 6


Görsel Oynamalar

Bazılarınız haritada daha fazla canlı olmasını istiyordu, bazılarınız ise hiç olmasın istiyordu. Biz her iki sese de kulak verdik!

İSTEMEZÜK: Seçenekler menüsünün Oyun sekmesine “Görsel eklentileri gizle” seçeneği koyduk. Bu seçenek sayesinde harita üzerinde gezinen minik canlıları (1:55’den sonra ortalığa çıkanlar), su üzerindeki dalga efektlerini ve oynanış ile alakası olmayan diğer türlü hareketli şeyleri devre dışı bırakabilirsiniz.
BOY BOY RENK RENK: Sihirdar Vadisi’ne bir iki minik canlı daha eklendi!

Ha, bir de unutmadan; söz verdiğimiz üzere güncellenmiş haritaya çıktığı günden beri muhtelif rötuşlar ve küçük çaplı eklentiler yapmaktayız. Yapılan her bir değişikliği yamalarda düzenli olarak duyurup abartmak istemiyoruz. Hazır lafı açılmışken şunu belirtmekte fayda var: Yanlış hatırlamıyorsunuz, Baron çukurunda daha önceden parlak mor rünler yoktu, sonradan ekledik onları.


 Sonsuz Uçurum:


Tuttur / Fırla:

Son değişikliklerden sonra haritanın artık Sonsuz Uçurum’dan öte sonsuz kartopu savaşına dönüştüğünü hissettik. Nişancılar bile kartopu kullanmaya başladıysa bu işte bir terslik var dedik, e tersliğin olduğu yerde de biz varız.

BEKLEME SÜRESİ: 20 saniye 40 saniye
HASAR PAYLAŞIMI: Tuttur ile Fırla arasında hasar paylaşımı %33,3/%66 %50/%50

ÖYLE MENZİL Mİ OLUR?: 2500 1600


Dereceli Hareketsizlik Bildirimleri:


Dereceli erimesi, Lig sisteminin bir hayli önemli bir özelliği olmasına rağmen bildirim konusunda biraz cimri davrandığını fark ettik. Bugüne kadar erime eşiğine yaklaşıldığında yalnızca bir adet bildirim yapılıyordu. Erime riskinin herkes tarafından takip edilebilmesi ve farkındalığın arttırılması adına hareketsizlik bildirimlerinin sıklığını arttırıyoruz.

Dikkat: hareketsizlik eşik değerlerinde herhangi bir değişiklik olmadı, rehavete kapılmayın hemen!

ERTELE BUTONU GİBİN:Dereceli erime tehlikesine giren oyuncular, hareketsizlikten çıkana kadar sadece bir defa istemcide her oturum açtıklarında hareketsizlik uyarısı bildirimi alır
TEKLİ USTALIK VE ŞAMPİYONLUK: Erime, 10 gün hareketsiz kalındıktan sonra başlar, hareketsiz kalmadan önceki son 3 gün boyunca uyarı bildirimi yapılır
TAKIM USTALIK VE ŞAMPİYONLUK: Erime, 28 gün hareketsiz kalındıktan sonra başlar, hareketsiz kalmadan önceki son 9 gün boyunca uyarı bildirimi yapılır
PLATİN VE ELMAS: Erime, 28 gün hareketsiz kalındıktan sonra başlar, hareketsiz kalmadan önceki son 9 gün boyunca uyarı bildirimi yapılır (hem tekli, hem de takım sıraları için aynı)

BRONZ, GÜMÜŞ VE ALTIN: Dereceli erimesinden etkilenmez. Haliyle uyarı bildirimi falan da gerekmez!


Sınırlı Oyun Modları:


Altıda Altı: Uğursuz Koruluk

Altıda Altı: Uğursuz Koruluk, 5.10 yaması çıktıktan sonra bir kez daha ekranlarınıza teşrif edecek!


 Giderilen Hatalar:


  • Rakibe ait Görünmez Totemlerin yerleştirilir yerleştirilmez Arayıcı Mercek (veya geliştirilmiş halleri) tarafından yakalandığı bazı durumlarda yine de kısa süreliğine görünmez olmasına neden olan bir hata giderildi
  • Banshee’nin Duvağı artık Buz Kraliçesinin Hakkı’nın aktif etkisini olması gerektiği gibi engelliyor

Yeni Kostümler:


5.10 Yaması ardından muhtelif aralıklarla yayınlanacak kostümler aşağıda listelenmiştir:

 

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!