Karşınızda Doğasever Baba Ivern!

Uzun mu uzun zaman önce Ivern Dikenayak’a, Zalim Ivern derlerdi. Elbette bu bir İlah Söğüt’e bulaşmasından önceydi. O günden bu güne kadar geçen yüzyıllardır Ivern, Runeterra ormanlarını arşınlayıp gittiği her yere yaşam tohumları ekiyor. Ağaçlarla birlikte güler, taşlara şakalar yapar ve enfes güneş ışınlarının altında yosun ziyafetleri çekerken Ivern’ün adım attığı yerlerden yabani çiçekler fışkırıyor. Doğasever Baba koridorunuza doğru seğirttiği zaman ormanın bütün sırlarını da beraberinde getirir.

Yetenekler

Pasif – Ormanın Dostu

Ivern orman canavarlarını çok sevdiği için onlara zarar vermeyi aklından bile geçirmez. Aksine, Ivern onları özgürlüklerine kavuşturur! Herhangi bir orman kampına tıklandığında Ivern can ve manasının bir kısmını kullanarak bir fundalık meydana getirir. Fundalık zamanla büyümeye başlar; tamamen büyüdüğünde tekrar üstüne tıklanarak kampın sakinlerini özgürlüklerine kavuşturur ve Ivern’e altın ile deneyim kazandırır. Üzerinde fundalık olan bir kampta Çarp kullanıldığında canavarlar anında güvenli bir yere gönderilir.

Beşinci seviyeden sonra Doğasever Baba Kırmızı Korkabuk veya Mavi Gözcü’yü her serbest bıraktığında kırmızı ve mavi güçlendirmenin kopyalarını oluşturur; böylece Kırmızı Korkabuk veya Mavi Gözcü, Ivern’ün takım arkadaşlarının alabileceği birer fidan bırakır

Q – Kök Sal

Ivern’ün fırlattığı esnek kök büyü hasarı verir (ve tahmin edebileceğiniz gibi) isabet ettiği ilk hedefi yere sabitler. Yere sabitlenen hedefe normal saldırı gerçekleştiren takım arkadaşları, menzile girecek şekilde otomatik olarak ileri atılır.

 

W – Yeşert

Pasif: Çalılıkta saklandığı sırada Ivern’ün normal saldırıları fazladan büyü hasarı ve menzil kazanır. Bu etki, Ivern çalıdan çıktıktan sonra birkaç saniye daha devam eder.

Aktif: Ivern bir çalılık ortaya çıkararak geçici bir süreliğine çevresini görünür hâle getirir. Eğer bir duvar veya başka bir çalının yanında ortaya çıkarılırsa, oluşan çalı miktarı nispeten artar. Doğasever Baba’nın çalılıkları bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.

E – Patlartohum

Ivern takım arkadaşlarından birinin üzerine koruyucu bir tohum ekerek hedefine kalkan verir. Kısa bir süre sonra tohum patlar ve yakındaki tüm rakiplerin hasar alarak yavaşlamalarına neden olur.

 

R – Daisy!

Ivern sarılmaya bayılan devasa bekçi, Daisy’yi çağırır. Daisy ortalıkta neşeyle ve gümbür gümbür gezinirken Ivern’ün hedefini birkaç isabetin ardından havaya savurur. Ivern bu yeteneği yeniden kullanarak şamatacı dostunu yeni hedeflere yönlendirebilir. Daisy sarılma isteği geçene veya canı tükenene kadar varlığını korur.

 

KORİDOR TUTMA VE OYUNUN ORTA SAFHASI

Kim demiş destekler alt koridorda takılmak zorunda diye? Ivern Dikenayak tam anlamıyla bir destek ormancı ve şüphesiz, bu anlamda türünün ilk örneği. Çoğu destek, yabani canavarları kısa sürede haklayacak hasardan yoksun olduğu için ormanda kendini gösteremez. Ivern bu sorunu, kampları hiçbir şeyle dövüşmek zorunda kalmadan tahliye edebilme becerisiyle aşıyor. Doğasever adam dövüşmek yerine sadece fundalıklarıyla ilgileniyor ve çok geçmeden canavarlar kendi kendilerine hoplayıp zıplayarak uzaklaşıyor ve kendi rızalarıyla arkalarında deneyim ve altın bırakıyorlar.

Ivern’ün kamplara fundalık kurması veya bunları hasat etmesi uzun sürmediği için avlarını dövüşerek haklamak zorunda olan şampiyonların kullanamayacağı yöntemler de kullanabiliyor. Örneğin şöyle bir strateji uygulayabilirsiniz: Çarp ve Işınlan sihirdar büyülerini alın ve rakibin ormanına dalıp girişlerden birine totem atın. Ormanı dolaşıp bütün kampları fundalıklarla donattıktan sonra başlangıç noktanıza Işınlan atın ve ormanı yeniden turlayıp bütün canavarları hızla serbest bırakmanın mutluluğuna varın.

Ivern’ün kendi ormanındaki bütün kamplara fundalık bıraktıktan sonra kalan boş zamanında bir koridora seğirtip baskın yapmaya çalıştığına da sık tanık olabiliriz. Baskın başarılı olsa da olmasa da Ivern ardından ormana dönüp olgunlaşan ödüllerini bir bir toplayabilir.

Ivern baskın yapmaya karar verdiğinde Yeşert yeteneği sayesinde yan koridorlara çaktırmadan yaklaşmak için birçok alternatife kavuşur. Diktiği çalılar rakibin mini haritasında görünmez; bu yüzden rakipleri, etraflarında yeşeren sıra dışı çalılara karşı tetikte olmak zorundadır. Çalılar, minyonların sağladığı görüşü engeller ve bu perde sayesinde yakında Kök Sal ile yerlerine sabitlenmeye aday rakipler kendilerini karanlıkta bulur.

Doğasever Baba eski dostu Daisy’yi çağırabildiği zaman rakip takımdaki taşıyıcıları engelleyip kendi takımının arka saflarına destek çıkan güçlü bir araç edinir. Erken safhalardaki bazı kritik çatışmalarda (ilk ejderin başındaki gibi) rakibin saldırı gücü taşıyıcısı veya büyücüsünü devreden çıkaran, ‘sarılgan’ bir canavar takımınızı rahatlıkla öne geçirebilir.

TAKIM SAVAŞLARI VE OYUN SONU

Takım savaşları gelip çattığında Ivern’ün rolü apaçık hâle gelir: Ivern takımının ön cephesini daha da ölümcül hâle getirmekle yükümlüdür. Doğasever Baba kırılgan rakiplerinden birine Kök Sal isabet ettirebilirse menzil içindeki bütün takım arkadaşlarına, yere sabitlenen hedefe doğru bedavadan atılma fırsatı kazandırır. Bir kök isabetiyle takımınızdaki sevecen Braum hedefi bıyığa boğabilir, Vayne hedefin başına ceza yağdırabilir ve Garen zavallı rakibi döne döne kılıç çarkından geçirebilir.

Patlartohum‘u genellikle hedefi iğne deliğinden geçirdiğiniz bir Kök Sal atışıyla yakaladıktan hemen sonra kullanmanız faydalı olabilir. Salınan kökün takım arkadaşlarına atılma sağlaması, yakın dövüşçü şampiyonlarda çok daha etkili olduğu için onları Patlartohum‘un kalkan ve yavaşlatma özellikleriyle donatmak isteyebilirsiniz. Bu sayede köke atlayıp içeri dalabilir, Patlartohum‘un patlamasıyla gafillere anlık hasar verebilir ve işler kızışırken gelen misillemeye yönelik saldırılara, dayanıklılıklarıyla göğüs gerebilirler. Bütün bunlar olup biterken Bay Dikenayak çalıdayken kazandığı normal saldırı menzili sayesinde çevredeki kötü adamları bir güzel pataklayabilir.

Ivern’ün çalı yeşertme hobisinin en büyük faydası, akıl oyunları yapmasına olanak sağlaması. Artık çoğumuz yıllardır Sihirdar Vadisi’nde oynuyoruz ve çalıların konumları akıllarımızda yer etmiş durumda diyebiliriz. Totem atılmamış çalılardan uzak durmak artık bilinç altımıza işledi ve çalılara kafa atmamaya ister istemez dikkat ediyoruz. Dolayısıyla nehrin alt koridora yakın bölümünde gezinirken karşınızda kocaman bir çalılık gördüğünüzde aklınız fena hâlde karışabilir.

Ivern, Yeşert yeteneğinin akıllara durgunluk veren menzilini, rakiplerinin korkup Doğasever Baba’yı aslında olmadığı bir yerde sanmalarını sağlamak için kullanabilir. Örneğin orta koridorun bir tarafında dururken karşı tarafa çalı dikip rakiplerinizi kendinize doğru yönlendirebilirsiniz. Takım savaşının ortasında taşıyıcı takım arkadaşlarınızın üstüne çalı dikip onları hedef alınamaz hâle de getirebilirsiniz.

Ivern’ün tasarımcısı Blake ‘Squad5’ Smith bir keresinde sadece ejderha çukurunu çalıyla doldurup içinde takılarak Ejderha çaldığını söylüyor. Çarp atıp Ejderha’yı biçtiğinde saklandığı çalıları kontrol etmek karşı takımın aklına bile gelmemiş. Onun yerine moralleri bozulduğu için uzaklaşmışlar ve Dönüş kullanıp üslerine dönmüşler. Doğasever Baba’nın asıl yöntemi için ‘kandırmacayla gelen zafer’ diyebiliriz.

SİNERJİ

Birlikte uyumlu olduğu şampiyonlar

RENGAR
Rengar-gamexnow

Bu apaçık zaten. Kedicikler çalılara bayılır ve Ivern neredeyse her yere yoğun çalılar serpiştirebilir. Hâl böyle olunca da Gölge Avcı ve Doğasever Baba ikilisi avlanmaya doyamaz.

 

DIANA
Diana-gamexnow

Ivern’ün Kök Sal yeteneği, takımındaki dövüşçü ve ezergeçerlere çatışma başlatmak için hızlı ve güvenilir bir yol sunar sunmasına ama aynı zamanda çatışmanın ortasında, rakip hattının çok ilerisine dalan suikastçılar için hayat kurtarıcı bir rol de üstlenebilir. Çatışmanın kıyısındaki herhangi bir hedefi köklerle sarmaladığınızda Diana gibi akıncılara güvenli bir yere atılmak için fırsat sunabilirsiniz.

 

DARIUS
darius

Normalde Darius’un takımınızdaki bütün taşıyıcıları lime lime etmesini engelleyen tek şey, rakipleriyle arasındaki mesafeyi kapatmada zorlanması olur. Tabii Darius’la aynı takımda bir Ivern varsa gelsin kuşbaşılar, kıymalar. Rakip taşıcıyı yakalayan bir Kök Sal atışı, Noxus’un Eli’nin ihtiyaç duyduğu tek smaç pası hâline gelebilir

 

Karşısında zorlandığı şampiyonlar

MASTER YI
MasterYi-gamexnow

Yetenek seti sayesinde Ivern’ün on parmağında on marifet olsa da seri kılıç ustalarıyla düellolara girişmek bu marifetler arasında yok. İşinin ehli Yi oyuncuları Alfa Vuruşu ile Daisy’nin sarılma girişimlerinden sıvışırken, Ivern’e Wuju Üstadı’nın merceklerle büyütülmüş hiddetinin tadına bakmaktan başka çare bırakmaz.

 

ANNIE
Annie-gamexnow

Çalı türü, ateş türüne karşı zayıftır! Ivern’ün yeteneklerinin çoğu, takım arkadaşlarını uzun çatışmalarda önde tutmasına yardımcı olacak cinsten. Şuraya bir kalkan, buraya bir sersemletme derken, Daisy de rakibin arka saflarını rahatsız edince değmeyin keyfine. Gelgelelim rakip takımın anlık hasar veren araçları olduğu zaman işler değişebilir. Tıpkı gökyüzünden alevler içinde inip herkesi anında katleden bir ayı azmanı gibi.

 

TEEMO
Teemo-gamexnow

Çalılar taraf tutmaz. Ivern takımına yardım etmek için her çalı yeşerttiğinde aslında yordle ırkının bütün görünmez temsilcilerine (ve Hiçlik cehenneminin 666’ıncı katından gelen çirkin canavarlara) saklanacak yeni bir yer de sağlamış oluyor.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!