İçeriden Şampiyon Bilgileri: Kled

Riot Games hikaye yazarlarından Cactopus, resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan bir yazı ile yeni şampiyon Kled’in ortaya çıkış sürecini oyuncularla paylaştı.

Noxus askerleri “caps” yapsa nasıl bir şey olurdu?

Bu tuhaf bir soru olabilir ama 1940’lara yönelik biraz tarih araştırması yapıp II. Dünya Savaşı sırasında Avrupa’da görev yapan Amerikan askerlerini incelerseniz cevaba ulaşmanız işten bile değil. O zamanlar internet yoktu ama grafiti şeklinde bir “caps” kıtanın dört bir yanını sarmıştı: Bir duvarın üstünden kafasını uzatmış, devasa burunlu, ufak tefek, kel bir adam. Bu adamın adı Kilroy’du.

Kilroy’un tam olarak nereden geldiği veya ilk kimin kaleminden çıktığı bilinmiyor. Bazıları Kilroy’un adını 40’lı yıllarda liman müfettişliği yapan bir Amerikalıdan aldığını söylüyor; ancak çok benzer bir resmin I. Dünya Savaşı sırasında da Avustralyalı askerler arasında yayıldığına dair söylentiler yok değil. Kökeni ne olursa olsun, Amerikan askerleri bir geceliğine gözaltına alınmaları pahasına bile ele geçirdikleri bölgelere Kilroy’u çiziktirmeden duramıyordu. Askerlerin gözünde Kilroy zaferlerini, değerlerini ve kimliklerini temsil eden bir simgeydi. Kilroy o askerlerin ruhuydu.

Tıpkı Noxus askerlerinin ruhu olan Kled gibi.

NOXUS’UN KANA SUSAMIŞ TÜY YUMAĞI RUHU

Noxus ordusunun alt rütbelerinde görev yapanlar için hayat hiç de kolay sayılmaz. Bu işte hayatta kalmak için savaşı sevmeyi öğrenmeniz, ödleklikten nefret etmeniz ve kanla yazdığınız zaferlere ulaşmak için didinmeniz gerekir.

İşte bunu aklımızda tutarak Noxus savaşçılarının değerlerini zorlayacak bir karakter hayal etmeye çalıştık: Savaşa yardıra yardıra atılmaya ve hasımlarını kese biçe ilerlemeye bayılan, aksi bir yaratık. Dövüşten asla kaçmayan, her zaman sonuna kadar gitmeyi isteyen biri Kled. Bu askerlerin ideallerini gözünü kan bürümüş, binekli bir yordle askerden daha iyi ne temsil edebilirdi ki?

Böylece aşırı agresif oynanışı teşvik edecek bir şampiyon geliştirmek için kolları sıvadık. Başlarda karakterin nasıl görüneceğine dair bir fikrimiz olmadığı için tasarımcılarımız mevcut varlıklarımızı derleyip bir prototip hazırladı. İlk model, tam anlamıyla Beyefendi Gnar’ın minik bir Hecarim’in sırtına atlamış hâliydi.

“Bineğinizden düştüğünüzde minik Hecarim kaçıp gidecek ve Gnar bir başına kalacaktı” diye anlatıyor şampiyon tasarımcısı Iain “Harrow” Hendry. Sonra da gülümseyerek ekliyor: “Bazen fikrinizi kabul ettirmek için çarpıcı bir prototipe ihtiyacınız olur.”

Kled’in yeteneklerini tasarlarken savunmaya yönelik veya “güvenli” hissettiren herhangi bir niteliği olmasın diye kılı kırk yardık. Kled’in yaptığı her şeyin özünde saldırgan, riskli eylemleri teşvik edip ödüllendirmek yatıyor. Ultisinden kalkan edinebilmek için savaşın orta yerine bodoslama hücum etmesi gerekiyor. Bineksiz hâldeyken “çatışmadan düşürmeye yönelik” Cep Piştovuhamlesini yaparken bile silahını patlatıp kendisini geri savuruyor.

Kled’i ilk andan itibaren Sejuani’nin “ağır süvari” rolüne kıyasla bir nevi “hafif süvari” gibi düşündük ama Kled’i domuz sırtındaki bu ormancıdan ayırt etmenin farklı yolları da var. Sejuani’nin tematik sıkıntılarından biri, mekaniklerinin domuzu Bristle ile etkileşimi öne çıkarmaması. Başka bir deyişle Bristle’ı altından çekip alsak ve Sejuani’yi iri kıyım bir hanıma dönüştürsek bile oynanışı fazla etkilenmezdi.

Peki, bu durumu Kled için nasıl düzeltebilirdik? Kled’in bineğiyle nasıl bir ilişkisi olabilirdi?

 

Yordle ve Ödlek Kertenkelekuşumsu Yaratığı

Kled bir yordle olabilir ama bu illa sevimli olması gerektiği anlamına gelmiyor. Sanat ekibinin başındaki Edmundo “odnumde” Sanchez bu noktada “Noxus’lular sevimliliğe değer vermiyor,” diyor. “Kled tuhaf mı tuhaf minik bir gulyabaniye benziyordu ve biz de böyle bir tarz istiyorduk. Çok kötücül görünmesi gerekiyordu.”

Öte yandan “ödlek binek” temasına uyması için Skaarl’ın biraz daha şapşik görünmesi gerekiyordu. Skaarl’ın tasarımının ilk adımlarında gergedan, kurbağa ve akbaba gibi çeşitli hayvanlarla denemeler yaptık. Hatırlayanlar varsa bunlar Donkey Kong Country oyunundan fırlamışa benzeyen binekleri andırıyor ama Skaarl’ın oynadığı rol düşünülürse bu gayet yerinde bir yaklaşım: Sonuçta Skaarl da her an fıçıdan fırlayabilecek çizgi film karakterlerine benziyor. “Donkey Kong çağrışımı kasıtlı bir şey değildi ama şaşkaloz bir yaratık olmasını istiyorduk ve bu şekilde istediğimizi yakaladık,” diyor odnumde.

Yazar Odin “WAAARGHbobo” Shafer Kled üzerinde çalışmaya başlamadan önce Jhin’in seslendirme metnini yeni tamamlamıştı. ” Hayatın anlamı yok, ama ölümünün olacak,” gibi replikler yazmaya aylarını adadıktan sonra biraz daha kaygısız şeyler yazmaya çoktan hazırdı. Sonuçta yordle dediğiniz kaygısız yaratıklardır, değil mi?

“Bineğiyle Kled’in bir nevi komedi ikilisi olmasını istiyorduk,” diyor Shafer. “Özetle Skaarl savaşa girmek istemiyor ama Kled savaşa girmek için RESMEN can atıyor. Böylece an geliyor ve Skaarl tabanları yağlıyor ve Kled’i çileden çıkarıyor. Bu tuhaf ilişkileri, doğrudan oyun mekaniklerine de işliyor.”

Aslında bu süreç iki taraflı işliyor ve mekanikler karakteri biçimlendirirken karakter de mekaniklerini biçimlendiriyordu. Kled’in hem binek sırtında hem de yerde savaşarak vakit geçireceğinden emin olduğumuzda, Shafer Kled’e iki aşamalı seslendirme replikleri hazırladı.

Kled her zaman gözünü karartmaktan yana ama Skaarl’dan indiği zaman iyiden iyiye kudurup saldırganlaşmaya başlıyor. Kled Skaarl’la uzun sohbetlere giriyor ama aslında Skaarl’ın olsa olsa bir köpek kadar zekâsı var; bu yüzden Kled konuşmalarında sürüngenimsi bineğine kendini yansıtıyor diye düşünebiliriz. Skaarl her kaçıp gittiğinde Kled kendinden bir parçayı yitiriyor ve bu da çok daha çılgın repliklere sebep oluyor.

Kafadan kontak bir ihtiyar yordle tanımı Deli Bozuk Süvari için yeterli değil. Vahşiliği, deliliği ve savaştan kaçmayı reddetmesiyle Kled’in karakterinin bütün nitelikleri, onu Noxus askerleri için bir simge hâline getiren şeyler. Hatta sadece simge değil, bir “caps” hâline. Kled, gelmiş geçmiş en acayip Noxus “capsi.”.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!