Heroes of the Storm bugün gelen yamayla, Eternal Conflict etkinliğini başlatıyor. Yeni haritayı ve dahasını aşağıda yama notlarında bulabilirsiniz.
PTR yamasından burada bahsetmiştik. Şimdi ise bu değişiklikler ve bir çoğunu oyunda göreceğiz.
TREASURE GOBLİNLER’İ ÖLDÜR!
Bu yazımızda Treasure Goblinlerden söz etmiştik, bu yama notunda ise artık oyuna dahil oluyorlar. Hemen bir göz atalım.
Oyunculara, Eternal Conflict’in her gününde “Kill a Treasure Goblin!” adlı özel bir görev gelecek.
Bu göreve aktif olarak sahipseniz ya da takımınızda sahip biri varsa, Core’unuza yakın bir yerlerde Treasure Goblin spawnlanacak.
Kapılar açılmadan, yani süre 0’a ulaşmadan Goblin’i kesmelisiniz, diğer türlü bir portal açıp kaçacak.
Eğer bu göreve sahipseniz ve başarıyla tamamlarsanız, oyunun sonunda 100 altın alacaksınız.
Treasure Goblinler herhangi bir battlegroundda, herhangi bir match making sisteminde spawn olabilir.
6. seviye olup Daily Questleri açmasanız da bu göreve sahip olacaksınız.
Görevi yapmazsanız birikmeyecek, ya da görevi bir kere tamamladıktan sonra kestiğiniz yeni goblinlerden altın kazanamayacaksınız.
YENİ PORTRELER!
Facebook Portresi
Yeni büyük yamaya kadar oyuna giren herkese, Heroes of the Storm Facebook Sayfasının 1 milyon beğeniye ulaşması şerefine Facebook temalı portre verilecek.
Golden Tiger Portresi
Heroes of the Storm Starter Pack’ten çıkan Golden Tiger Mount kodunu kullanan herkes, özel Golden Tiger portresine sahip olacak.
YENİ BATTLEGROUND!
Battlefield of Eternity’i hakkında bir çok şeyi sizi daha önce de paylaşmıştık. Bugünün yama notlarına göre bunların tekrar üzerinden geçiyoruz.
Battlefield of Eternity, ortada iki Immortal’ın sonsuza kadar savaştığı, iki koridorlu bir Battleground. Takımlar kendi Immortallarına rakibini yenmesi için yardım etmeli.
Eğer rakibi düşürürseniz, Immortal’ınızın canı tekrar dolacak ve çevredeki düşman yapılarına doğru saldırmak için arayışa çıkacaktır.
Immortal’ınızın savaş sonunda kalan canı ona kalkan olarak eklenecektir. Kalkan harcanana kadar menzilli saldırı yapacak olan Immortal’ınızın her menzilli saldırısı ve düşmandan aldığı her hasar kalkanını harcayacaktır. Kalkan bittiğinde Immortal’ınız sadece melee hasar verecektir.
Haritanın ayrıca kendine özgü iki Mercenary’si bulunuyor.
Fallen Shaman! İki Fallen Hound’u ile sizi bekleyen şaman, eğer Houndları öldürürseniz hızlıca dirileceklerdir, bu galibiyet sadece Houndlardan önce şamanı öldürmeyi akıl edecek kadar bilge kişilerce kazanılabilecek.
Khazra! Yarı insan yarı keçi yaratıklar, onların yıkıcı öfkesini kullanmak için kamplarında onları yenmeniz gerekiyor.
Yeni Battlegroundlar, daha sık karşımıza çıkacak. Bazı haritalar kısıtlanarak oyuncuların yeni battleground olan Battlefield of Eternity’e girmesi kolaylaştırılacak.
Bugünden itibaren özel oyunlar hariç, battleground havuzu geçici olarak limitlenecek. Mevcut haritaların listesi şu şekilde olacak: Battlefield of Eternity, Sky Temple, Tomb of the Spider Queen, Cursed Hollow.
7 Temmuzda bu değişiklikler düzeltilecek.
YENİ KAHRAMAN!
Daha önce Eternal Conflict incelememizde yeni kahramandan bahsetmiştik. Şimdi ise son haliyle sizlere sunuyoruz.
Hamstring (Q): Baltasını yere vurup belirli bir miktarda hasar verir ve rakipleri %50 yavaşlatır. Yavaşlatma efekti 2 saniye içinde azalarak kaybolur.
Butcher’s Brand (W): Bir rakibe hasar verir ve bundan sonraki 5 saniye boyunca o rakibe vurduğunuz otomatik atakların %75’i kadar sizin iyileşmenizi sağlar. İyileşme efekti kahramanlara karşı iki kat arttırılmıştır.
Ruthless Onslaught (E): Rakibe doğru koşarsınız bu esnada hız ve durdurulamazlık kazanırsınız, eğer hedefe ulaşırsanız 1 saniye stunlanırlar ve hasar alırlar.
Furnace Blast (R): 3 saniye gecikmeden sonra belirli bir alana hasar verirsiniz, Ruthless Onslaught ile koşarken kullanılabilir.
Lamb for Slaughter (R): Rakibi bir saniye gecikmeden sonra yerine 4 saniyeliğine zincirleyen bir direk atarsınız, hasar verir.
Yine aynı yazımızdan talentlerinin türkçe açıklamalarına da ulaşabilirsiniz!
SANATSAL DEĞİŞİKLİKLER!
Görsel desem daha mantıklıydı diye düşünmüyor değilim ama şu şekilde bazı değişiklikler de bu konuda oldu.
Bir çok kahraman ve bineğin mağaza önizlemesindeki kamera açısı ve ışığına ince ayar yapıldı.
AOE imleçlerinde de aynı şey uygulandı.
Çeşitli battlegroundlarda görsel olarak iyileştirmeye ve optimizasyona gidildi.
Garden of Terror’de ışıklandırma görsel kaliteyi arttırmak ve açıklık sağlamak amacıyla değiştirildi.
Dragon Knight’ın Savage Charge işaretçisi de aynı şekilde iyileştirildi.
Bazı kahramanlarda ve yeteneklerde de iyileştirmeye gidildi.
Brightwing’in oyun içi portresinde animasyon iyileştirilmesi yapıldı.
Çeşitli kahraman yetenekleri optimize edildi.
Brightwing, Talent Rework’üne uygun şekilde yeni görseller kazandı.
March of Sin (Azmodan), Falstrad (Lightning Rod), Rehgar (Earthbind Totem), Tychus (Drakken Laser Drill), Uther (Blessed Champion), Valla (Strafe) yeteneklerinin menzil göstergelerinde iyileştirme yapıldı.
MAĞAZA!
Yeni paketler eklendi!
The Fresh Meat Bundle sınırlı süreliğine mağazada olacak.
Aşağıdaki paketler mağazadan kaldırıldı.
Winter Veil Complete Bundle
Winter Veil Jaina Bundle
Kostümlerde değişiklikler var.
The Butcher için master skin eklendi.
The Iron Butcher skini eklendi.
Winter Veil Jaina ve Great-father Rehgar mağazadan kaldırıldı.
The Butcher mağazaya eklendi. Butcher’s Beast bineği mağazaya eklendi. Cyber Wolf, Dire Wolf ve Reign-deer mağazadan kaldırıldı. Murky’nin fiyatı 10.000 altından, 7.000 altına düşürüldü.
SESLER!
Battlefield of Eternity için yeni bir müzik eklendi. Bunun yanında Sky Temple, Tomb of the Spider Queen, ve Garden of Terror battlegroundlarındaki müziklerde de güncelleme yapıldı.
KULLANICI ARAYÜZÜ!
Çeşitli Kahraman Seviyesi ödüllerinde değişiklikler gerçekleşti. Geriye dönük kayıbınız olmayacak ama kazancınız olacak.
Kahraman Seviyesi 9, artık 750 gold kazanıyorsunuz.
Kahraman Seviyesi 15, ödül 1500 golddan, 1250’ye düşürüldü.
Kahraman Seviyesi 20, ödül 2000 golddan 1500’e düşürüldü.
Oyun içindeki skor penceresinde bulunan Healing sütunu değiştirildi ve ismi Role oldu. Artık bu sütun destek karakterler için yapılan iyileştirmeyi takip ederken, savaşçı karakterler için alınan hasarı takip edecek.
Special Event Quest sekmesi Quest Log’a eklenecek, buradan bu görevler hakkında bilgi alabileceksiniz, ayrıca normal görevler gibi görevi tamamladığınızda oyun sonunda bilgilendirileceksiniz. Bunun yanında artık 6. seviye olmadanda Quest Log butonuna tıklayıp Special Questlerinize bakabileceksiniz.
Takımlar rakip oyuncuların oyundan çıktığı ile ilgili oyun içinde anons alamayacak. Yine de özel oyun modlarında bu değişiklik olmayacak. Takım arkadaşlarınızdan ise her durumda haber alacaksınız.
Mağazada “Hide Ownen” butonu ile Featured sekmesinde sahip olduğunuz eşyaları da artık gizleyebileceksiniz. Mağazada kahramanların altın fiyatları isimlerinin altında yazıyor. Ayrıca kostümlerde “Rare” kategorisi kaldırıldı. Artık kostümler 3 kategoride olacak; Skin, Epic Skin, Legendary Skin.
DİZAYN VE OYNANIŞ!
Çeşitli kahramanlar için zorluk göstergesi oynanış kolaylığını yansıtacak şekilde değiştirildi.
Kahramanların altında bulunan çemberler, hitboxlarına yakın olacak şekilde ölçeklendirildi.
Kahramanlara planlanmayan şekilde durdurulamazlık sağlayan yeteneklerde düzeltilme yapıldı. Listeyi aşağıda bulabilirsiniz.
Chen – Flying Kick (Q)
Falstrad – Barrel Roll (E)
Illidian – Dive (Q)
Illidian – Sweeping Strike (Unbound talenti ile birlikte) (W)
Kerrigan – Ravage (Q)
Bir çok yetenek Stun olması beklenmese de Stun etkisi yaratıyordu. Bu durumdaki yeteneklerin Stun’u, Daze’e çevrildi. Etkileri kısmen aynı olsa da Daze yetenekler, hareket ederken channeling edilebilen yetenekleri artık bozmayacak Örnek vermek gerekirse artık Daze ile Valla’nın Strafe’ini bozamayacaksınız. Aşağıdaki yetenekler artık rakibi Stunlamak yerine Daze edecekler.
Brightwing – Emerald Wind (R)
Chen – Wandering Keg (R)
E.T.C. – Face Melt (W)
Falstrad – Mighty Gust (R)
Kerrigan – Primal Grasp (E)
Raynor – Penetrating Round (Q)
Sgt. Hammer – Concussive Blast (W)
Tychus – Frag Grenade (W)
HARİTA DEĞİŞİKLİKLERİ!
Haunted Mines haritasında artık oyuncular sıralanmış komutu madene giriş çıkışlarda ve devamında kullanabilecekler.
TALENTLER!
Evet geldik yine her büyük yamanın can alıcı noktasına; kiminin yüzünü güldüren, kiminin ocağını söndüren talent değişiklikleri. İyi şanslar!
Yeni Talent! Vampiric Strike
Vampiric Assault’un değiştirilmiş hali, otomatik ataklar ana hedefe vurulan hasarın %25’i kadar iyileştirme yapıyor. Vampiric Assault değişmeden oyunda ayrıca bulunuyor.
Blood for Blood
Artık yavaşlatmıyor.
Hasar %15 maksimum candan, %10’a düşürüldü.
İyileştirme miktarı %100’den, %200’e çıkarıldı.
Conjurer’s Pursuit
Başta verilen +0.5 mana yenilenmesi kaldırıldı.
Artık her globe başına +0.1 mana yenilenmesi kazanıyorsunuz.
Envenom
Hasarı değişmedi fakat süresi 5 saniyeden, 10 saniyeye uzatıldı.
Promote
Minyonlar %300 can ve %100 hasar kazanmak yerine, kahraman olmayan kaynaklardan %75 azaltılmış hasar alacak ve kahraman olmayan kaynaklara %100 bonus hasar verecekler.
Protective Shield
Artık hedefin maksimum canının %15’i kadar kalkan veriyor.
Regeneration Master
Başta verdiği +4.0 can yenilenmesi kaldırıldı.
Artık globe başına +1.5 can yenilenmesi sağlayacak.
Spell Shield
Süresi 2 saniyeden 3 saniyeye çıkarıldı.
KAHRAMANLAR!
Burası da bayağı kalabalık. Kendinize dikkat edin, kaybolmamaya çalışın.
Assassin
Metamorphosis (R)
Yarıçapı %25 küçültüldü.
Hasarı 200(+10)’dan, 20(+40)’a düşürüldü. Bu yazıyı okumanızı öneriyorlar.
Sprint (Talent) kaldırıldı. Water Elemental (R)
Artık öldükten sonra da tekrar hedeflenebiliyor.
Ultralisk (R)
Artık öldükten sonra da tekrar hedeflenebiliyor.
Holo Decoy (E)
Nova’nın müttefikleri Holo Decoyların can barlarını, minyon barları gibi görecek.
Raynor’s Raiders (R)
Artık öldükten sonra da tekrar hedeflenebiliyor.
Otomatik atak menzili diğer menzilli kahramanlarla eşleşecek şekilde düzeltildi. Frag Grenade (W)
Melting Point (Talent), hasar 120(+50)’den, 200(+30)’a değiştirildi.
Carepace (E), Networked Carapace (Talent) artık Symbiote’un hedefine bakmadan yakındaki tüm minyon ve mercenaryleri kalkanlıyor.
General of Hell (Trait)
Bound Minion (Talent), promotedaki değişikliker buraya da yansıdı.
Living the Dream (Talent)
Başlangıçtaki Power bonus %10’dan %5’e düşürüldü.
Slime (Q)
Hasar 55(+6)’dan, 56(+6.2)’ye çıkarıldı.
Putterfish (W)
Hasar 130(+35)’ten 134(+36)’ya çıkarıldı.
Corpse Spiders (Q)
Leaping Spiders (Talent) üzerinde Corpse Spiderların daha iyi zıplamasına ve hedeflerine daha sıkı yapışmalarına yönelik geliştirmeler yapıldı.
Black Arrow (Trait)
Unstable Poison (Talent), oyuncular artık aynı anda vuran birden çok Unstable Affliction’dan hasar almayacak.
Possession (R)
Possession üzerinde tekrar çalışıldı.
Artık 12 saniyede yeniden yüklenen, 7 adet yükü var.
Minyonları convert etmek 1, katapultları convert etmek 5 yük alıyor.
Artık convert edilmiş minyonlar bonus can almıyorlar.
Dark Lady’s Call (Talent) üzerinde de çalışıldı. Maksimum yük sayısını 3 arttırıp, yeniden yüklenme süresini 4 azaltıyor. Düşman mercenaryleri convert etmenin bedeli 5 yük.
Wailing Arrow (R)
Hasar 200(+20)’den 140(+18)’e düşürüldü.
The Lost Vikings ciddi talent değişiklikleri aldı. Olaf’ın savaş dışı yenilenmesi tik başına %5’e düşürüldü. Erik’in hareket hızı %5 kadar düşürüldü. Fast Restart (Trait) kaldırıldı. Yeni Trait! Viking Hoard
Globe toplamak, Vikinglerin can yenilenmesini kalıcı olarak 0.5 arttırır.
Go Go Go! (Z)
Hareket hızı bonusu %40’dan, %30’a düşürüldü.
Longboat Raid (R)
12 saniyeden 15 saniyeye çıkarıldı.
Hasar saniyede 30(+14)’ten 25(+11)’e düşürüldü.
Mortal (Q), yakın yerlere atıldığında artık aniden patlamayacak.
Talentler
Seviye 1
Viking Hoard kaldırıldı ve trait olarak eklendi.
Spy Games için gereken süre 5 saniyeden 3 saniyeye düşürüldü.
Yeni Talent, Explosive Attacks! Baleog’un otomatik saldırıları kahraman olmayan ünitelere %100 sıçrar.
Yeni Talent, Viking Bribery (E), artık vikingler çevrelerinde ölen minyonlardan Viking Bribery toplayabilirler. 100’e kadar toplanabilir ve 40 tanesi ile 1 mercenary alınabilir. Her viking Viking Bribery toplayabilir fakat ölen her minyon 1 adet yük verir.
Seviye 4
Hardheaded Redhead kaldırıldı.
Pain Don’t Hurt, artık kahramanlara verilen hasarlarda iyileştirme iki katına çıktı.
It’ a Sabotage! Erik’in otomatik saldırıları ayrıca yapılara 100(+10) hasar veriyor. Fakat bu etki birikmiyor.
Spin to Win (Q) 4. seviyeden, 7. seviyeye taşındı. Bekleme süresi 12 saniyeden 10 saniyeye düşürüldü. Hasarı 50(+10)’dan 42(+9)’a düşürüldü.
Seviye 7
Erik the Swift 7. seviyeden, 4. seviyeye taşındı. Artık Erik’in temel hareket hızını %10 arttırıyor.
Jump (W) 7. seviyeden, 13. seviyeye taşındı.
Seviye 13
Speedrun! kaldırıldı.
Impatience is a Virtue 13. seviyeden, 16. seviyeye taşındı.
Yeni Talent! Nordic Attack Squad (W), her otomatik atağın hedefin canının %1ini vurması için aktif edin. 5 saniye sürer, 30 saniye bekleme süresi.
Seviye 16
Executioner 16. seviyeye eklendi.
64 KB Marathon, artık vikingler durdurulamaz olmak yerine slowları ve rootları siliyor. Hareket hızı kaybolma yüzdesi %10’dan %5e düşürüldü.
Nurse Force (Q) 16. seviyeden, 7. seviyeye taşındı. Kısayol’u E’den Q’ya alındı. Süresi 7 saniyeden 4 saniyeye düşürüldü. Bekleme süresi 60 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü. Kalkan 100(+20)’den 40(+10)’a düşürüldü.
Seviye 20
The Sequel, vikinglerin doğma süresini %50 azaltır.
Infest (Talent)
%400 hasar artık sadece kahraman olmayan ünitelere karşı aktif oluyor.
Support
Brightwing için de ciddi değişimler mevcut. Scouting Drone (Talent) kaldırıldı. Envenom (Talent) kaldırıldı. Promote (Talent) kaldırıldı. Protective Shield (Talent) kaldırıldı. Calldown: MULE (Talent) kaldırıldı. Sprint (Talent) kaldırıldı.
Yeni Talent! Mistified (Seviye 7), her basit yetenek kullanımı Soothing Mist’in bekleme süresini 1 saniye azaltır.
Yeni Talent! Revitalizing Mist (Seviye 20), Soothing Mist’ten gelen iyileştirme, yine kendisinden gelecek ileriki iyileştirmeleri %25 arttırır, 6 saniye sürer. 3 kereye kadar birikebilir.
Yeni Talent! Hyper Shift (Seviye 1), Soothing Mist ile bir kahramanı iyileştirmek, Phase Shift’in bekleme süresini 2 saniye azaltır.
Yeni Talent! Peekaboo! (Seviye 4), bir müttefiğin üzerinde Phase Shift kullanmak görüş sağlar ve görünmez üniteleri gösterir.
Arcane Flare (Q)
Menzil 9’dan 8’e düşürüldü.
İç alan hasarı 70(+16.5)’tan, 80(+11)’e değişti.
Dış alan hasarı 35(10.75)’ten, 40(+8)’e değişti.
Arcane Precision (Talent) iç hasar bonusu %33’ten %50’ye çıkartıldı.
Sticky Flare (Talent) yavaşlatma miktarı %30’dan, %40’a çıkarıldı.
Yeni Talent! Arcane Barrage (Seviye 4), menzili %50 arttırır.
Yeni Talent! Dream Shot (Seviye 7), dış alanın vurduğu her rakip kahraman için 1, iç alanın vurduğu her rakip kahraman için 3 saniye bekleme süresini düşürür.
Polymorph (W)
Süresi 2 saniyeden 1.5 saniyeye düşürüldü.
Hasarı kaldırıldı.
Artık %20 yavaşlatıyor.
Sticky Powder (Talent) kaldırıldı.
Yeni Talent! Unstable Anomaly (Seviye 4), Polymorph bittiğinde rakibe ve çevresine 60(+10) hasar verir.
Shield Dust (Talent) tekrar dizayn edildi. 1. seviyeden, 13. seviyeye taşındı. Gelen yetenek hasarını %50 azaltıyor.
Yeni Talent! Manic Pixie (Seviye 4), Soothing Mist, üzerinde Pixie Dust olan bir müttefiği iyileştirirse 4 saniye içinde fazladan 30(+10) can iyileştirir.
Yeni Talent! Pixie Boost (Seviye 13), Pixie artık 1.5 saniyede %20’ye kadar azalan %50 bonus hareket hızı sağlar.
Yeni Talent! Bouncy Dust (Seviye 16), Pixie Dust dost ünitelere sıçrar.
Blink Heal (R)
Ysera’s Blessing (Talent) kaldırıldı.
Yeni Talent! Double Wyrmhole (Seviye 20), Blink Heal başka bir ünite üzerinde yük harcamadan 2 sainye içinde ikinci bir kez kullanılabilir.
Kung Fu Hustle (Talent)
Bekleme süresi azaltma %200’den, %150’ye düşürüldü.
Blinding Wind (E)
Etkilenmiş hedefler artık tüm otomatik saldırılarını etki süresi boyunca kaçırıyorlar.
Süresi 4 saniyeden, 2 saniyeye düşürüldü.
Lingering Blind (Talent), süresini %50 uzatıyor.
Malfurion için de ciddi değişiklikler mevcut. Conjurers Pursuit (Talent) kaldırıldı. Protective Shield (Talent) kaldırıldı. Healing Ward (Talent) kaldırıldı. Battle Momentum (Talent) kaldırıldı. Cleanse (Talent), 7. seviyeye eklendi. Elune’s Grace (Talent) 7. seviyeden, 4. seviyeye taşındı. Artık tüm basit yeteneklerin menzilini %30 arttırıyor.
Innervate (D)
Mana yenilenme süresi 10 saniyeden 5 saniyeye düşürüldü.
Versatile (Talent) yenilendi. Atak hızını artık arttırmıyor, Innervate’in mana yenilenmesini %25’e çıkarıyor.
Regrowth (Q)
Manası 75’ten 60’a düşürüldü.
İyileştirme %5 arttırıldı.
Harmony (Talent) tekrar dizayn edildi. Moonfire bir hedefe vurursa Regrowth’un manası 10 düşüyor, bu efekt birikebiliyor ama Regrowth’un mana bedelini 0’dan aşağı düşüremiyor.
Life Seed (Talent), pasif iyileşmenin bekleme süresi 15 saniyeden, 20 saniyeye çıkarıldı.
Shadow Wolf (Talent) 7. seviyeden, 4. seviyeye taşındı. Görünmezlik süresi 2 saniyeden, 4 saniyeye çıkarıldı.
Chain Heal (Q)
Yeni Talent! Tidal Waves (Seviye 16), eğer 3 müttefik iyileştirilirse bekleme süresini 3 azaltır. Ayrıca tam canlı müttefiklere de sekebilir ama öncelikli olarak hasarlı müttefikleri arayacak.
Lightning Shield (W)
Empowering Charge (Talent), otomatik atakların hasar bonusu %25’ten %30’a arttırıldı.
Reactive Spark (Talent) 4. seviyeden, 13. seviyeye taşındı. artık Lightnig Shield’ın bekleme süresini de 3 saniye azaltıyor.