GameXNow
GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!
Dead Island’ın devam oyunu olan Riptide, 2012 Haziran ayında resmi olarak duyurulmuş ve Techland Studios tarafından PC, PlayStation 3 ve Xbox 360’a 23 Nisan’da çıkmak üzere geliştirilmeye başlanmıştı. Oyunla ilgili bilinen ufak tefek detaylar; evrim geçirmiş zombiler, dinamik hava sistemi, değişik çevre faktörleri, yeni “merkez savunma” görevleri gibi birçok özellik.
Dilerseniz yapımla ilgili daha detaylı bilgilere bir göz atalım.
Senaryo
Riptide bizleri orijinal Dead Island oyunun tam olarak bıraktığı yerden alıyor ve devam ettiriyor. Sam, Xian, Logan ve Purna olmak üzere yine dört baş karakterimiz var. Biz tam Banoi adasındaki zombi istilasından kurtulduk diye düşünürken, işler daha da kötüye gidiyor. Helikopter ile askeri geminin olduğu yere gittiğimiz sırada, mürettebatın da virüsten etkilenmiş olması yeni bir zombi salgınının başlamasına sebep oluyor. Böylece bütün mürettebat zombiye dönüşerek bize yeniden kabuslar yaşatıyor.
Oynanış
Karakterler
Dead Island’daki orijinal dörtlümüz Riptide oyunuyla bizlere geri dönecek. Üstelik ekibimize beşinci bir karakter olan John Morgan da katılıyor. Kendisi yumrukla yakın dövüşte usta.
Düşmanlar
Drowner: Hayatı olmayan ceset olarak karşımıza çıkan bu zombiler sularda takılıyor ancak yakınlardan geçiyorsak hemen saldırıyorlar. Walkers ile aynı karakteristik yapıya sahip olup koşma ve tutma gibi yetenekleri mevcut.
Grenadier: Adından da anlaşılacağı üzere bizlere el bombası fırlatan zombiler. Aynı zamanda vücutlarının alt taraflarından kanserli parçalar koparıp bize atabiliyorlar.
Wrestler: Kocaman boyutlardaki bu zombiler büyük yumruklarını kullanıp bizleri avlamaya çalışıyorlar.
Ogre: Adı her ne kadar “dev” de olsa henüz karakteristiği ile ilgili pek bir şey bilinmiyor.
Geliştiricilerin söylediğine göre Riptide dünyasında her an zombiler karşımıza çıkabilir. Çünkü zombi spawn sistemi arttırılmış. Aynı eski yapımdaki gibi geri döndüğümüz alanlarda yeniden aynı zombilerle karşılaşacağız. Ancak oyun bununla daha zeki bir şekilde başa çıkacak.
Mekanlar
Dead Island: Riptide bizleri Banoi’nin Güney Pasifik bölgesinde bulunan Palanai Adaları’na götürüyor. Burası orijinal oyundaki mekanlara göre daha fazla sayıda değişik ortama ev sahipliği yapıyor. Ormanlar, bataklıklar, dağlar, sahiller gibi.
Çevresel hava – Oyun motorunun büyük bir kısmı değişken hava koşullarına odaklanmış durumda. Atmosferi en iyi şekilde yansıtacağına inanılan bu özellikle, kulağımızı sıyırıp geçen rüzgarın sesi, biz devam ettikçe kararan ve korkutucu hale gelen bir hava, bulutların gökyüzünü kapatması ve yağmur başlaması, görüş alanımızın kısılması gibi dinamik etkenler başımıza gelebilecek.
Silahlar
Geliştiriciler henüz bu yapıma özel silahları duyurmadılar ancak ekran görüntülerinden de anlayabileceğimiz üzere karakterlerimiz şu silahları kullanabilecek;
HUB Defence
Yukarıda da sizlere bahsettiğimiz defans sistemi Dead Island: Riptide ile bizlere merhaba diye yeni bir Co-op modu. Kullanıcılar çevreye tuzaklar kurup, teller döşeyip, sıra sıra gelen zombi saldırılarına karşı başarabildikleri kadar ayakta duracaklar.
Araçlar
Resmi olarak kabul edilen tekneler oyunda yerini alıyor. Bizlere diğer adalar arasında yolculuk etme imkanı sunan bu araçlarda dikkat etmemiz gerek bir unsur var. Zombiler bizi teknelerden aşağı çekebiliyor.
Orijinal yapımdaki birçok aracı yine görebileceğiz. Bunun haricinde yapılmış herhangi özel bir açıklama yok.
“Zombili oyunlar” serisine yeni bir soluk getirecek mi bilinmez ama, kendini oynattıracağı kesin olan Dead Island: Riptide’ı heyecanla bekliyoruz!
GameXNow web sitesi GameX Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarı‘nı düzenleyen Rönesans Fuarcılık ve Yayıncılık AŞ‘nin resmi dijital medya portalıdır.