Danimarka, Esporun Ekonomik Etkisiyle GSYİH’sına 17 Milyar TL Katkı Sağlıyor

Danimarka’da gerçekleştirilen bir rapor, esporun ülkenin ekonomik dengesine önemli bir katkı sağladığını ortaya koydu. Danimarka Sanayi Konfederasyonu (DI), espor endüstrisinin ülkenin GSYİH’sına (gayri safi yurtiçi hasıla) yılda yaklaşık 17 Milyar Türk Lirası (4,3 milyar Danimarka Kronu) katkıda bulunduğunu açıkladı. Rapora göre, 2022 yılında elektronik sporlar sektörü 39 Milyar Türk Lirası (10 milyar Danimarka Kronu) ciro elde etti.

Bu raporun amacı, espor endüstrisinin Danimarka içindeki önemini vurgulamaktır. Danimarka, özellikle Counter-Strike ve League of Legends gibi oyunlarla uzun süredir espor sahnesinde etkin bir şekilde yer almaktadır. Ülke, örneğin Kopenhag’da gerçekleştirilen Counter-Strike turnuvalarına ev sahipliği yapmış ve bu alandaki uzun süreli varlığını sürdürmüştür. Ayrıca DI’nin raporu, Danimarka’nın mevcut yıllık GSYİH’sının 1 Trilyon Türk Lirası (405,6 milyar Amerikan Doları) civarında olduğunu belirtti.

Danimarka, Esporun Ekonomik Etkisiyle GSYİH'sına 17 Milyar TL Katkı Sağlıyor

DI’nin verilerine göre, genel olarak Danimarka nüfusu içinde oyun oynamanın popülaritesi artıyor gibi görünmektedir. Rapor, 2022’de yetişkin Danimarkalıların %30’unun haftada en az bir kez oyun oynadığını, bu oranın ise 2004’te %10 olduğunu ortaya koyuyor. Aynı zamanda rapor, ülkede 141 lise sonrası okul ve kolejde espor ve oyunlarla ilgilenen okulların olduğunu ve sektörde 3.000 kişinin istihdam edildiğini vurguluyor.

DI’nin yaptığı açıklamada, espor endüstrisinin Danimarka’nın konumunu tehdit eden diğer ülkeler tarafından ciddiye alındığına dikkat çekti. Özellikle DI’nin Dijitalleşme Politikası Başkanı Andreas Espersen, son zamanlarda Fransa, Malta ve Suudi Arabistan’ın oyun ve espor gelişmeleri konusunda attığı adımlara vurgu yaptı.

Örneğin, Fransız hükümeti, ülkenin elektronik sporlara katılımını teşvik etmeyi amaçlayan bir strateji geliştirdi. Suudi Arabistan ise Gamers8 festivali ve ulusal oyun ve espor stratejisiyle sektöre büyük yatırımlar yapmaktadır. Tüm bunlar, espor endüstrisinin ulusal ve uluslararası düzeyde giderek daha fazla ilgi gördüğünü gösteriyor.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

satlasco

Samet Atlas Demir (satlasco), Oyun, Teknoloji ve Blockchain yazarı. Sanat dalları, doğa bilimi ve sosyal bilim alanlarında çalışmalar ile hayallerinin ışığında yolculuk yapan, haz ve heyecan duygusunu arşa taşıyabilen uğraşlara ilgi duyan bir Sosyal Girişimci.