Games-Masters'tan (Cabal Online) Christian Wehrlin Röportajı – Interview

Please click here for the english version.

Türkiye’de oynanan en popüler Free2Play oyunlardan birisi Cabal Online. Oyunun Avrupa’daki haklarına sahip olan ve Türkiye’de de ofisleri bulunan Games-Masters’ın operasyonlardan sorumlu müdürü Christian Wehrlin’i GameX’de yakaladım ve şu an ve gelecekle bir kaç soru sordum.

Oruç Dim: Türkiye’de şu ana kadar nasıl başarılar elde ettiniz? Oyununuzu (Cabal Online) Türkiye’ye getirtmeniz başarı oranınızı arttırdı mı? Oyunu Türkiye’ye getirdikten sonra kullanıcı kitleniz ne ölçüde arttı?

Christian Wehrlin: Cabal Online ve dolayısıyla Games-Masters Türkiye’de inanılmaz derecede başarılı bir performans gösteriyor. Cabal Online Türk oyuncular arasında inanılmaz derecede başarılı ve popüler bir yapım. Çok yakın bir zamanda oyunun Türkçe versiyonunu yayınladık, şu anda Türk oyuncular oyunu indirip kendi dillerinde oynayabiliyorlar. Aynı zamanda Türk oyunculara odaklı Red Moon adında yeni bir Türk sunucusu açtık, bu vesileyle kendileri çok mutlular ve dolayısıyla biz de mutluyuz. Şu anda biz konuşurken dışarıda bir oyuncu toplantısı yaşanıyor ve toplantının nasıl geçtiğini ve oyuncuların yeni sunucudaki deneyimlerini gerçekten merak ediyorum. Bütün oyunlarımızı Türkçe’ye çevirmeyi düşünüyoruz. Türkiye pazarı bizim için hep en önemli pazarlardan birisiydi, bundan sonra da öyle olacak. Game Masters şu anda Navy Moves da dahil olmak üzere piyasaya bir sürü yapım çıkarmanın arefesinde. Daha henüz tam anlamıyla piyasaya sürülmüş olmasa da Navy Moves’a http://www.navymoves.com adresinden erişebilir, oyunun Facebook versiyonunu Türkçe olarak oynayabilirsiniz. Aynı zamanda bir kaç gün içerisinde oyunun bilgisayarınıza indirip oynayabileceğiniz bir HD versiyonu da geliyor. Navy Moves daha çok “casusluk” üzerine kurulu, hızlı konsol oyunlarına yakın konseptte bir oyun. Aynı zamanda oynaması oldukça kolay ama ustalaşması zor bir oyun. Kontroller o kadar kolay ki, anneniz bile oynayabilir…

O.D : (Kendisini bölüyorum) Benim annem muhtemelen oynayamaz…

C.W : Doğrudur, belki senin annen oynayamaz ama konsepti anlıyorsun değil mi? Oyuna başlamak inanılmaz derecede kolay ancak ustalaşmak ve en yüksek skora ulaşmak çok zor, inanılmaz derecede alıştırma gerektiriyor. Aynı zamanda oynamak ve oyunda iyi olmak için hiç bir şey ödemenize gerek yok, sizden herhangi bir ücret talep etmiyoruz. Aynı zamanda bir diğer büyük yapımımız Tower Worlds, Facebook üzerinden oynanan “kale koruma” (tower defense) türünde bir strateji oyunu.

O.D : Konu Tower Worlds’ten açılmışken, şu pek popüler “Facebook oyunları” pazarında durumunuz nasıl?

C.W : Facebook pazarı kesinlikle yabana atamayacağımız derecede büyük ve kârlı bir pazar. Tower Worlds’ü Çin ofisimizde kendimiz geliştirdik. Tower Worlds GamesMasters tarafından geliştirilen ilk oyun ama son olmayacak. Gelecek sene BattleCaster adında PVP üzerine kurulu bir MOBA oyunu yayınlayacağız. Muhteşem olacak.

O.D : PVP üzerine kurulu MOBA oyunu mu? Son yılların oyunculuk ikliminin en popüler konseptlerinden birisi.

C.W : Muhteşem, muazzam bir yapım, özellikle görsel anlamda. İnanılmaz derecede çekici bir oyun olacak. O oyunu Türk oyunculara sunmayı dört gözle bekliyoruz.

O.D : Türk oyunculardan memnun musunuz? Onlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Toplam oyuncu sayınızın ne kadarını Türk oyuncular oluşturuyor?

C.W : Öncelikle Türk oyuncuların sayısının -tam sayılarını bilemesem de- Alman oyuncuların sayısına neredeyse denk olduğunu söyleyebilirim. Türk oyuncular bizim için her zaman inanılmaz derecede önemli ve sadık bir grup olmuştur. Aslında her kültürün kendine has farklılıkları var. Mesela Cabal’ın oyuncu kitlesi Türk oyuncuları “her şeyden şikayetçi olanlar” olarak tanımlarken, Alman oyuncuları “her zora girdiğinde avukata koşanlar” olarak tanımlıyor zira Alman oyuncular her problemde araya avukatlarını sokuyorlar. Ancak Türk oyuncularla diğer oyuncular arasında pozitif anlamda herhangi bir büyük fark yok. Günün sonunda Türkiye inanılmaz derecede ilgi çekici ve fazlasıyla Avrupa tandanslı bir ülke. Aynı zamanda sofistike ekonomik değerlere sahip, öyle ki bir çok ülke bu aralar finansal anlamda batarken Türkiye oldukça güçlü duruyor. Türkiye’yi seviyorum, zaten bu yüzden bu gelişim dahil olmak üzere altı kez bu ülkeye geldim.

O.D :Oyunununuz görsel anlamda inanılmaz derecede popüler olan World of Wacraft’a pek benzemiyor. Bu durum kullanıcı sayınızı olumlu ya da olumsuz anlamda etkiliyor mu?

C.W :Sanat stili anlamında Cabal Online seçtiğimiz dönemde diğer oyunlardan bayağı bir farklıydı. Bir WoW klonunun haklarını satın almak istemedik, zaten insanlar World of Warcraft klonları oynamak yerine World of Warcraft’ın kendisini oynamalılar bana kalırsa. Cabal Online “parlak objenin peşinden gitmekten” ziyade daha çok aksiyona dayalı bir yapım. Aradığınız şeyi kısa sürede bulabileceğiniz küçük haritaları var, PVP çok daha önemli ve genel deneyime daha iyi yedirilmiş, istediğiniz zaman PVP savaşlarına katılabiliyorsunuz… Efektler ve grafikler 2005 yılında yapılmış olmasına rağmen bugünün standartlarına göre hala oldukça iyiler. Tower Worlds’ün stil sahibi bir görünümü var ve gelecek olan yeni oyunumuz BattleCaster fazlasıyla Steampunk tandanslarına sahip bir oyun olacak.

O.D :O zaman yeni oyununuzun sanat stili Steampunk olacak, doğru değil mi? Steampunk oyunlarda daha çok “araştırılması” gereken ancak pek araştırılmayan bir alan bana kalırsa.

C.W :Zaten ana nokta da bu. Neden sürekli aynı şeyi yapıp duralım ki? Ancak sadece bu yüzden sanat stili olarak Steampunk’ı seçmedik,  hikaye kapsamında her şeyi “sihir” yoluyla anlatamıyorduk ve Steampunk hikayeyi daha iyi temellere oturtmak için gerekli tüm aygıtlara sahipti. Aynı zamanda oyundaki haritalar dinamik olacak, bu da oyunun sürekli değişen ve pek kolay olmayan bir oyun olacağına dair büyük bir işaret.

O.D :Steampunk inanılmaz derecede hoş bir konsept bana kalırsa. Peki Steampunk gibi diğer “neredeyse” girilmemiş alanlara girmeyi düşünüyor musunuz?

C.W :Tower Worlds’ün görünüşü komple değişecek zira oyunun standart Facebook oyunu gibi görünmesini istemiyoruz. Aynı zamanda oyuna bir çok eşya ekleyeceğiz. Oyunda hikayeye göre değişiklikler yapılacak ve görsel anlamda oyun kendine has bir tarza sahip olacak. Biz Flash 3D’de oyun yapan ilk firmalardan birisiyiz ve hala daha çok özellik sahibi olabilmesi için oyun motorunu optimize etmeye uğraşıyoruz. Soruyu net bir şekilde cevaplamak gerekirse, evet, farklı ve heyecan verici sanat stillerine sahip oyunlar tasarlamaya devam edeceğiz.

O.D :Bize ayırdığınız zaman için teşekkür ederiz.

C.W :Ne demek, biz teşekkür ederiz.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Next page
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!