Yama Ortası Güncellemesi
Azir
W – İleri!
18. SEVİYEDE ASKER DÜRTME HASARI: 50~66 (değişmedi)
9-15. SEVİYELERDE ASKER DÜRTME HASARI: 69/72/75/85/95/110/125 ⇒70/80/90/100/110/120/130
16-18. SEVİYELERDE ASKER DÜRTME HASARI: 140~170 (değişmed
Ivern
E – Patlartohum
KALKAN: 80/120/160/200/240 ⇒ 70/100/130/160/190
YAVAŞLATMA SÜRESİ: 3 saniye ⇒ 2 saniye
LeBlanc
Q – Kristal Küre
MİNYONLARA KARŞI SEKME HASARI: %80 ⇒ %40
W – Vurkaç
HASAR: 85/125/165/205/245 ⇒ 85/120/155/190/225
Rengar
Q – Yabani
İSABET BAŞINA HASAR: 40/60/80/100/120 ⇒ 35/55/75/95/115
E – Bola Atışı
HASAR: 50/100/150/200/250 ⇒ 50/95/140/185/230
Shaco
Q – Kandırmaca
ORAN: 0,5 yetenek gücü ⇒ 0,4 yetenek gücü
E – Çift Zehirli Bıçak
YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,9 yetenek gücü ⇒ 0,75 yetenek gücü
SALDIRI GÜCÜ ORANI: 0,85 ilave saldırı gücü ⇒ 0,75 ilave saldırı gücü
R – Halüsinasyon
KOPYA PATLAMA HASARI: 300/450/600 ⇒ 200/300/400
Taliyah
Q – Taş Hasadı
HASAR: 60/80/100/120/140 ⇒ 70/95/120/145/170
ORAN: 0,4 yetenek gücü ⇒ 0,45 yetenek gücü
HASAR AZALIŞI: İlk taştan sonraki taşlar %50 hasar ⇒ %40 hasar verir
Teemo
E – Zehirli Atış
GİDERİLEN HATA: Zehirli Atış zehrinin Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü gibi etkilere yönelik yetenek isabeti olarak sayılmasına neden olan bir hata giderildi
6.24 Yama Notları
Şampiyonlar
Akali
Pasif – İkiz Disiplin
NİNJA İTTİRMESİ: Artık kulelere karşı kullanılabiliyor
Azir
Pasif – Shurima’nın Mirası
SALDIRI GÜCÜ ARTIŞI: Dakikada 3 ⇒ Dakikada 4
YOK EDİLDİĞİNDE RAKİBE KAZANDIRDIĞI ÖDÜL: 100 altın ⇒ 50 altın
W – İleri!
YÜK BEKLEME SÜRESİ: 12/11/10/9/8 saniye ⇒ 10/9/8/7/6 saniye
Fiddlesticks
W – Sömürü
TETİKLENME BAŞINA HASAR: 60/90/120/150/180 ⇒ 80/105/130/155/180
SÖMÜRÜLEN HATA: Sömürü’nün son hasar tetiklenmesinin ortaya çıkmamasına neden olan bir hata giderildi
E – Kara Yel
BEKLEME SÜRESİ: 15/14/13/12/11 saniye ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 saniye
Fizz
R – Denizin Dişleri
TEHLİKE HATTI: Minik balıklar artık yapışabilecekleri mesafeyi rakiplere gösteriyor
HEVES: Minik balıklar artık bir anda yapıştıkları rakiplerin üzerinde belirmek yerine hedeflerinin üzerine görsel olarak zıplıyor
DÜNYA FANİ: Rakiplere yapışamayan balıklar (bir büyü kalkanına çarpıp düşen veya ilk hedefleri katledilenler) yapışma çemberi göstermiyor ve bunun yerine göbeklerinin üstüne düşüyor
Giderilen Hatalar
- Katledilme sonrası biçimindeki (Karthus, Sion gibi) rakip şampiyonları katlettiğinde W – Deniztaşı Zıpkın‘ın bekleme süresinin iade edilmemesine neden olan bir hata giderildi
Garen
E – Yargı
(YENİ) ZIRH EKSİLTME: 4 isabet alan rakip şampiyonların zırh değerleri 6 saniyeliğine %25 azalır (dördüncüden sonraki isabetler bu süreyi yeniler)
Ivern
E – Patlartohum
BEDEL: 50 mana ⇒ 70 mana
HAREKET HIZI AZALTMA: Bütün yetenek seviyelerinde %70 ⇒%40/45/50/55/60
Katarina
Pasif – Açgözlü
SAYILAR SAYILAR, BOZULMASIN ARALAR: Hançerler bütün seviyelerde biraz daha fazla hasar veriyor ve bu hasar başlarda hızla artarken ilerleyen safhalarda yavaş artıyor (1 ve 18. seviyelerdeki hasar miktarları neredeyse değişmedi denebilir). Hasar farkı 10. seviyede en üst düzeye ulaşıyor (+10 hasar).
HANÇER HASARI (1-6. SEVİYELER): 75/78/83/88/95/103 ⇒75/80/87/94/102/111
HANÇER HASARI (7-12. SEVİYELER): 112/122/133/145/159/173 ⇒120/131/143/155/168/183
HANÇER HASARI (13-18. SEVİYELER): 189/206/224/243/264/285 ⇒198/214/231/248/267/287
Giderilen Hatalar
- Artık Katarina’nın R – Ölüm Çiçeği simgesi, Sinsi Bıçak katledilmiş durumdayken rakipler bedenine yaklaştığında parlamıyor
- Katarina, E – Shunpo‘nun kullanım süresinin sonunda bir W – Ölümcül Çeviklik hançeri yakalarsa Ölümcül Çeviklik hançerinin hasarı artık Shunpo konumuna kadar Katarina’yı takip etmiyor
- Katarina bir takım arkadaşı ya da hançere Shunpo kullandığında artık menzil dahilinde hiç rakip şampiyon bulunmuyorsa, Shunpo’nun hasarı en yakın minyon ya da orman canavarına gerektiği gibi aktarılıyor
Kog’Maw
W – Biyo-Büyü Salvosu
İSABET HÂLİNDE HASAR: Azami canın %2/3/4/5/6’sı ⇒ Azami canın %3/4/5/6/7’si
E – Hiçlikten Sızan
HASAR: 60/110/160/210/260 ⇒ 60/105/150/195/240
ORAN: 0,7 yetenek gücü ⇒ 0,5 yetenek gücü
LeBlanc
Temel Nitelikler
CAN YENİLENMESİ: 8,5 ⇒ 7,4
CAN YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI: 0,8 ⇒ 0,55
Q – Kristal Küre
HASAR: 55/80/105/130/155 ⇒ 55/90/125/160/195
MİNYONLARA KARŞI SEKME HASARI: %120 ⇒ %80
AÇIKLAMA DÜZELTMESİ: Kristal Küre’nin oyun içi açıklaması artık minyonlara verdiği sekme hasarını doğru gösteriyor
GİDERİLEN HATA: Kristal Küre’nin sekmeleri artık Can Emme’ye yönelik tek hedefli büyüler şeklinde sayılmıyor
E – Hayali Zincir
HASAR: 40/65/90/115/140 ⇒ 40/60/80/100/120
Master Yi
Pasif – Çift Saldırı
KENDİ KENDİNE VURMAYI BIRAK: Guinsoo’nun Hiddeti’nin, Çift Saldırı’nın ikinci vuruşunda Master Yi’ye hasar vermesine neden olan bir hata giderildi
Q – Alfa Vuruşu
KAÇAMAZSIN: Alfa Vuruşu artık Master Yi’nin saldırıyı bitirme konumuna 0,05 saniye önce değil, hasar verildiği anda karar veriyor. Başka bir deyişle hedefi Alfa Vuruşu’nun sonunda Sıçra ile uzaklaşırsa, Master Yi daha tutarlı bir şekilde rakibinin yanı başında beliriyor. (Alfa Vuruşu’nun süresi değişmedi)
Nidalee
Taban Nitelikler
SALDIRI GÜCÜ: 47,88 ⇒ 53
Rengar
Taban Nitelikler
SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI: 1,0 ⇒ 1,5
Kemikdiş Kolye
YALIN İLAVE: 1/3/6/10/15 saldırı gücü ⇒ 1/3/7/13/20 saldırı gücü
YÜZDESEL İLAVE: +%2/6/12/20/30 ilave saldırı gücü ⇒ +%1/3/7/13/20 ilave saldırı gücü
GİDERİLEN HATA: Kemikdiş Kolye’nin yüzdesel ilave saldırı yerine yüzdesel toplam saldırı gücü vermesine neden olan bir hata giderildi
Shaco
Pasif – Arkadan Vuruş
KRİTİK SOYTARILIK: Arkadan Vuruş’u tetikleyen saldırı, normalde de kritik vuruş yapacak bir saldırıysa artık Arkadan Vuruş’un azaltılmış kritik hasarı yerine normal kritik hasar veriyor
ŞİMŞEK SOYTARI: Arkadan Vuruş’un Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü yüklerini biriktirmemesine neden olan bir hata giderildi
Shyvana
Pasif – Ejderkanının Hiddeti
SONSUZ UÇURUM: Takımının yıktığı her kule başına Shyvana 5 zırh ve büyü direnci kazanır
UĞURSUZ KORULUK: Takımının Zehirçene’yi her katledişi başına Shyvana, Zehirçene’ye karşı %10 hasar artışının yanı sıra 5 zırh ve büyü direnci kazanır
Twitch
Pasif – Ölümcül Zehir
YÜK BAŞINA GERÇEK HASAR: 2/3/4/5/6 ⇒ 1/2/3/4/5
W – Zehir Şişesi
BEDEL: 50 mana ⇒ 70 mana
Varus
Pasif – Canlı İntikam
(YENİ) İLAVE SALDIRI HIZI ORANI: Şampiyon katletme / asistlerde +%50 ilavesaldırı hızı (minyon/canavar katletmede yarıya iner)
SÜRE: Şampiyonlarda tetiklendiğinde 6 saniye, minyon / canavarlarda tetiklendiğinde 3 saniye ⇒ İki durumda da 5 saniye
Vayne
Q – Takla
İLAVE HASAR: 0,3/0,4/0,5/0,6/0,7 toplam saldırı gücü ⇒0,3/0,35/0,4/0,45/0,5 toplam saldırı gücü
Eşyalar
Rylai’nin Kristal Asası
TARİF: Aşırı Büyük Sopa + Kuvvet Kitabı + Dev Kemeri + 515 altın ⇒ İnfilak Değneği + Kuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 915 altın
TOPLAM BEDEL: 3200 altın ⇒ 2600 altın
CAN: 400 ⇒ 300
YETENEK GÜCÜ: 100 ⇒ 75
YAVAŞLATMA: Her durumda 1 saniyeliğine %20
Lanetli Maske
TARİF: Kuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 765 altın ⇒ Kuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 665 altın
TOPLAM BEDEL: 1600 altın ⇒ 1500 altın
Liandry’nin Eziyeti
TOPLAM BEDEL: 3200 altın ⇒ 3100 altın
Sihirdar Vadisi
Yaşayan Orman
BİTKİLER İNSAN DEĞİL: Artık normal saldırıyla tetiklenen şampiyon pasifleri (Caitlyn’in Pasif – Tam Kafadan, Nocturne’ün Pasif – Umbra Bıçakları gibi) bir bitkiye saldırıldığında tüketilmiyor (kule veya totemlere saldırıldığı zamanlardaki gibi)
DRAAAAVEN: Draven’ın Q – Dönen Balta yeteneği artık bitkilerden sekmiyor. Bunun yerine (kulelere saldırdığı zamanlara benzer şekilde) etki süresi yenileniyor
BÖYLE OLMAZ: Artık bir bitkiye saldırırken Poppy’nin Pasif – Demir Elçi yeteneği (bir birim katlettiği zamanlara benzer şekilde) Poppy’ye geri sekiyor
Kırmızı ve Mavi Güçlendirmeler
• Kırmızı Güçlendirme
SÜRE: İlk güçlendirmede 120, sonrasında 90 saniye ⇒ Bütün güçlendirmelerde 120 saniye
(KALDIRILDI) İSABET TETİKLENMESİ: Artık normal saldırılar isabet hâlinde Kırmızı Güçlendirme’nin bir vuruşu kadar hasar vermiyor (ama hâlâ etkiyi uygulayıp yeniliyorlar)
• Mavi Güçlendirme
SÜRE: İlk güçlendirmede 120, sonrasında 90 saniye ⇒ Bütün güçlendirmelerde 120 saniye
(KALDIRILDI) YETENEK GÜCÜ: Artık +%15 yetenek gücü sağlamıyor
Kırmızı Korkabuk
TABAN BÜYÜ DİRENCİ: 26 ⇒ 20
Kayacıllar
DENEYİM: Antik Kayacıl ilk katledildiğinde 125 ⇒ 62,5 deneyim verir
Kabiliyetler
Heyulanın Cesareti
BEKLEME SÜRESİ: 30 saniye ⇒ 1-18. seviyelerde 45-30 saniye
YAKIN RAKİP BAŞINA KALKAN: %7 ⇒ %5 (azami %25)
Savaş Şevki
YÜK SÜRESİ: 4 saniye ⇒ 6 saniye
AZAMİ YÜK SAYISI: 10 ⇒ 8
YÜK BAŞINA SALDIRI GÜCÜ: 1-18. seviyelerde 1-6 ⇒ 1-18. seviyelerde 1-8
AZAMİ SALDIRI GÜCÜ: 10-60 ⇒ 8-64
İzleyici Modu
ELEMENT EJDERİ İZLEME TURLARI: İki takımın da Element Ejderi güçlendirmeleri artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor
PORO KRALI İZLEME ZAMANI: Poro Kralı karşılaşmalarında, Poro Kralı’nı çağırmaya yarayan yükler artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor
MERKEZ KUŞATMASI İZLEME: Merkez Kuşatması karşılaşmalarında, saldıran tarafın yıktığı yapılar ve savunmanın Yok Edici’yi devreye sokmaya yönelik yükleri artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor
LoL İstemci Güncellemesi
Yeni Özellikler
(YENİ) DÖNÜŞÜMLÜ OYUN MODLARI: Dönüşümlü oyun modları, Poro Kralı Efsanesi’nden itibaren güncellenen istemcide kullanılabilir olacak. (Bilinen sorun: Özel oyunlar henüz dönüşümlü oyun modlarını desteklemiyor.)
(YENİ) ARKADAŞ İZLEME: Oyuncular yeniden arkadaş listelerinde ismine sağ tıklayıp “Oyun İzle” seçeneğini tıklayarak arkadaşlarının oyunlarını izleyebiliyor.
(YENİ) İSTEMCİ İÇİNDE OYUN AYARLARI: Oyuncular tuş atamalarını artık oyuna girmelerine gerek kalmadan güncellenen istemciden değiştirebiliyor.
(YENİ) KÖMÜRLE ÇALIŞAN BİLGİSAYARLAR İŞ BAŞINA: Performans sorunlarıyla karşılaşan oyuncuların belli animasyon ve efektleri kapatabilmelerini sağlayan bir tasarruf modu eklendi. Şu anda bu mod şampiyon seçiminin bazı küçük özelliklerini etkiliyor ama ilerleyen yama dönemlerinde tasarruf modunu daha fazla özelliği kapsayacak şekilde genişleteceğiz.
(YENİ) HEDİYE BİLDİRİMLERİ: Artık oyuncular hediye aldıklarında bir bildirimle haber alacak.
Dikkate Değer Düzeltmeler
- İstemcinin bütünüyle daha hızlı çalışmasını sağlamak için ses ve arayüz bileşenlerimizi yamaladık
- Şampiyon seçiminin daha akıcı çalışmasını sağladık ve şampiyon tablosu arayüzünü etkileyen bazı sorunları ortadan kaldırdık
- Önemli karar anlarının daha belirgin hâle gelmesi için şampiyon seçiminde ses ve görüntü değişiklikleri yaptık
- Oyna Düğmesi’nden lobiye geçiş, hazırlık kontrol penceresi ve şampiyon seçimine giriş deneyimi gibi önemli geçişlerde duyarlılık ve tutarlılığa yönelik geliştirmeler yaptık
- Yeni masaüstü simgesinin doğru konumu işaret etmemesi yüzünden çok sinir bozucu bazı başlatma sorunları ortaya çıkıyordu. Biz de bu durumu düzelttik
- Bazen oyuncuların şampiyon seçiminde rün sayfalarını seçmelerine engel olan bir hata giderildi
- Oyuncuların hazırlık kontrolünü kabul etmelerini ve şampiyon seçimlerini hazır hâle getirmelerine engel olan çeşitli sorunları çözdük
- Bazen oyuncuların başka oyunculara ait yasaklama animasyon ve seslerini görememelerine ve duyamamalarına neden olan bir sıkıntı giderildi
Giderilen Hatalar
- Malzahar’ın Hiçlik Haşereleri gerektiği gibi çalışmayan bazı hasar türlerinden artık etkileniyor
- Heimerdinger’in W – Hextech Mikro Roketler atışlarının ilkinden sonrakiler, artık Poro Kralı’na daha az hasar veriyor (Poro Kralı artık minyon değil, canavar muamelesi görüyor)
- Kled’in W – Vahşet Sevdası, artık ilave hasarı bir birimi katletse bile isabet etkilerini gerektiği gibi tetikliyor
- Saçartohum ile kendinizi veya bir takım arkadaşınızı savurmanız, Yasuo’nun R – Son Nefes yeteneğinin havadaki rakiplere yönelik yaptığı kontrolde artık bir rakip yer değiştirme etkisi olarak görülmüyor. Başka bir deyişle, Saçartohum etkisiyle savrulduysanız Son Nefes’e takılmadan geçeceksiniz
- Xerath’ın R – Sihir Ayini yeteneğinin çok uzaktan kullanıldığında Baron Nashor’a hasar vermesini engelleyen bir hata giderildi
- Artık Brand’in E – Yangın yeteneği, alev almış bir hedefe isabet ettikten sonra yakındaki rakiplere yayıldığında yayılma hasarı tek hedefli bir yetenek sayılmıyor
- Arındır’ın açıklaması artık sindirme etkilerini kaldırmadığını belirtiyor
- Güncellenen istemcide Elementalist Lux’ın animasyonlu yükleme ekranı görselinin konumu düzenlendi
- Elementalist Lux’ın Köken yükleme ekranı çerçevesi artık Dereceli çerçevelerinin altında kalmıyor
- Elementalist Lux’ın Ateş ve Magma biçimlerindeki W – Prizmatik Bariyer kalkanlarında, renk körlerine yönelik iyileştirmeler yapıldı
- Elementalist Lux’ın dönüşüm menüsündeki bazı hatalar giderildi
- Elementalist Lux’ın Ateş biçimindeki alev yakasına ait görsel efekt boşluğu düzeltildi
- Elementalist totem görünümünün ortadan kalkma sesi, görüntüsüyle eşzamanlı hâle getirildi
- Kartopu Savaşı Bard’ın dans animasyonu sırasındaki sesleri (şarkısı mı deseydik?) artık gecikmeli gelmiyor
- Havuz Partisi Ziggs’in boş kalma animasyonu sırasındaki sesleri, su balonunu sallayıp suratına vurmasıyla senkronize hâle getirildi
- Jhin’in W – Trajedi yeteneği artık Jayce ile aynı oyundayken Jayce’in Q – Şok Patlamasıseslerini oynatmıyor
- Kulelerin menzilleri dahilindeki bir hedefe saldıramadıklarında sürekli hedef belirleme ses ve görüntü efektlerini oynatmasına neden olan bir hata giderildi
- Gölgeateş Kindred’in koşu döngüsünde Kuzu yayını havaya attığı sırada çalması gereken ancak eksik olan ses düzeltildi
- Havuz Partisi Graves’in W – Sis Perdesi yeteneğine ait püskürtücü sesi artık rakipler tarafından gerektiği gibi duyulabiliyor
- Lotus Çiçeği Karma’nın Mantra Q – Ruhyalazı‘na ait patlama çemberi göstergesinin görüntülenmemesine neden olan bir hata giderildi
Gelecek Kostümler
• Braum Baba
• Kartopu Savaşı Graves
• Kış Mucizesi Karma