War Thunder – Pavel Kulikov Röportajı

 

War Thunder, Gaijin Entertainment tarafından geliştirilen devasa online savaş oyunu olarak yapılandırıldı ve şu anda açık beta sürecinde. Sizler için oyun geliştiricilerinden Yapımcı Pavel Kulikov ile bu muazzam yapım hakkında güzel bir röportaj hazırladık. Merak ettiğiniz her şey bu söyleşide yer alıyor. Ayrıca War Thunder’daki heyecana hemen dahil olmak istiyorsanız, buraya tıklayarak ilk adımı atabilirsiniz!

GameXNow: Bize Gaijin Entertainment hakkında neler söyleyebilirsin? War Thunder dışında oyunlarınız var mı? Hangi platformlara oyun çıkardınız?

Pavel Kulikov: Gaijin Entertainment birçok kolda hizmet veren uluslararası bir firma. PC, Xbox 360 ve PS3’ün yanı sıra, mobil platformlar olan iOS ve Android için de oyunlar geliştiriyoruz. Birçok başarılı işe imza attık. Bunların en bilineni ise devasa multiplayer oyunlarımız War Thunder ve Star Conflict diyebiliriz. Star Conflict, bilim-kurgu temalı uzayda geçen bir savaş oyunu.

GameXNow: Peki, War Thunder nasıl ortaya çıktı? 

Pavel Kulikov: War Thunder’ın çıkış noktası tanıdık bir isimden geliyor aslında. Birds of Prey, War Thunder’ın çıkış noktası oldu. Standart endüstriye göre çok ileri bir fizik motoru ve simülasyon özellikleri taşıyan Birds of Prey, takımımız önerisiyle online oyun aşamasına geçti. Eşsiz bir kontrol sistemi geliştirdik ve bunun patentini aldık. Böylelikle uçaklara daha fazla gerçekçilik kattık. Tıpkı bir FPS oyunu oynuyormuşcasına ama daha gerçekçi bir hava akımı fiziği ile War Thunder’ı geliştirdik. Oldukça mücadeleci ve zorlayıcı ama oynanması zevkli ve eğlenceli bir uçuş simülasyonu için attığımız ilk adım bu oldu. Daha sonra bunu devasa bir online savaş oyununa çevirecek kaynağımızın ve yeteneğimizin olduğunu gördük. Hem donanma, hem uçak, hem de karabirliklerinin aynı anda savaşabileceği çok kaliteli bir yapım ortaya çıktı. War Thunder Açık Beta’da olmasına rağmen çok şey vaadediyor!

GameXNow: Kullanıcılar savaş sistemi hakkında çok meraklılar. Gördüğümüz üzere kara birimleri, hava birimleri ve donanma aynı anda savaşa girebiliyor. Bu doğru mu yoksa üç farklı oyun mu olacak? 

Pavel Kulikov: Hayır, tabi ki tek oyunda üç ana birimli savaşlar olacak. Yani, hem kara, hem hava ve hem donanma aynı anda savaşlara girebilecek. Bununla ilgili henüz bir detay vermiyoruz. Ancak yakın bir zamanda War Thunder’ı takip eden oyuncular kaliteli içeriklerle karşılaşacak ve bundan büyülenecek.

GameXNow: War Thunder henüz Açık Beta aşamasında. Peki tam sürümde bizleri neler bekliyor? Kara ve donanma birimleri oyuna ne zaman dahil olacak?

Pavel Kulikov: Ne yazık ki tekrar dile getiriyorum, henüz detayları söylemiyoruz. Şirket CEO’muzun söylediği gibi ” -Ne zaman? sorularına cevap vermiyoruz”. Donanma ve kara birimleri henüz geliştirilme aşamasında. Neye benzediğini ve ne zaman oyuna dahil olacağını söyleyemiyoruz. Biraz sabırlı olmakta fayda var. En kısa zamanda bu üniteleri oyuna aktaracağız. Ancak sorunuza net cevaplar vermeden geçmeyeceğiz tabi ki. Kısa süre içerisinde Clan System ve “World War” modu oyuna dahil olacak. Bu iki gelişme ile birlikte clan’lar ve takımlar birbirleri ile daha güzel bir konseptte mücadele verebilecek. Aynı zamanda War Thunder’ın mobil versiyonunu da geliştiriyoruz.

GameXNow: War Thunder Türkçe dil desteğine şimdiden sahip. Türkiye oyun pazarı ile ilgili planlarınız neler?

Pavel Kulikov: Türkiye marketi ve Türk topluluğu bizim için şu anda en öncelikli işlerimiz. Türkiye’nin oyun oynayan kullanıcısı sayısı bakımından dünyanın liderleri arasında olduğunu biliyoruz. Bu yüzden Türkiye pazarı gerçekten çok şey vaadediyor ve bunun için çok çalışıyoruz.

GameXNow: Türkiye’de daha fazla yerelleştirme çalışmaları planlıyor musunuz?

Pavel Kulikov: Kesinlikle evet. Şu anda oyun başlatıcısında, menülerde bir takım yerelleştirme çalışmalarımız mevcut ve bunu daha da derinleştirmeye çalışıyoruz. Daha çok çeviri, içerik, Türkiye için özel etkinlikler hedefimizdekiler. Ayrıca küçük bir topluluk-çeviri projesi planlıyoruz, bu sayede Türkiye’deki oyuncularımız uçak açıklamalarını kendi dillerinde özgün bir şekilde çevirebilecek. Bizler de topluluk bazlı bir oyunuz ve hayranlarımıza kişisel bağlılık için daha fazla şans tanımak istiyoruz.

GameXNow: War Thunder’daki Türk oyuncular hakkında herhangi bir fikriniz var mı? Bu konuda beklentileriniz neler?

Pavel Kulikov: Türk oyuncuların aktiviteleriyle gerçekten etkilenmiş durumdayız ve fazlasıyla minnettarız. War Thunder’daki Türk oyuncu sayısı gün geçtikçe artıyor, bu yüzden oyun topluluğumuz hakkında çok önemli bir konumdalar. Forum sayfalarımızda Türkçe dil desteği olarak özel bir bölümümüz var. Buradan Türk oyuncular oyunla ilgili konuları tartışıp, oyun hakkında destek alıp, güzel tavsiyeler edinebiliyorlar. Genel olarak Türkler çok zeki ve meraklı oyuncular, birçoğu forumlarımızda topluluk lideri. Onlardan birçok soru ve yorum alıyoruz. Rus geliştiriciler ve Türk topluluğu arasındaki bu iletişim bizim gerçekten çok hoşumuza gidiyor. Her şey için size teşekkür ediyorum ve War Thunder göklerinde görüşmek üzere hoşçakalın diyorum.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!