Vector incelemesi

Son Güncelleme Tarihi:

[dropcap]S[/dropcap]osyal oyunlarla biraz ilgiliyseniz, Nekki stüdyosunun ismini görsel açıdan göz doldurucu birebir dövüş oyunu Shadow Fight ile duyurduğunu bilirsiniz. Stüdyonun yeni oyunu Vector da, tıpkı Shadow Fight gibi siluetler üzerinde hareket eden ancak yepyeni gameplay mekanikleri sunan bir tür “serbest koşu” ya da “durmadan sizi bir ninja kovalasa, nasıl topuklardınız ama” oyunu.

Vector’da ana karakterimiz durmadan koşan bir siluetken, oyundaki tek düşmanımız da bir türlü pes etmeden bizi kovalayan, katanasını kuşanıp maskesini sarınmış bir ninja silueti. Her ne kadar oyun bir “Story Mode” içerse de, bizim kim olduğumuzu, neden sürekli ninjadan kaçtığımızı ve ninjanın da bizi neden deliler gibi kovaladığını bir context dahilinde öğrenemiyoruz. Ama bu bir sorun mu? Hayır, değil. Hatta hiç umursamıyoruz bile.

Klavyenin yön tuşlarıyla hareket ettirdiğimiz siluetimiz, zaten her bölümün başında kendisi koşmaya başlıyor. Yukarıya bastığımızda zıplayan, aşağıya bastığımızdaysa çömelip alçak objelerin altından kayan karanlık figürümüz, ekranın uygun noktalarında yukarıya basmamızla birlikte ilginç “trick”ler de yapabiliyor. Her bölüm başında kazandığımız oyun parasıyla aktif hale getirdiğimiz bu trick’ler, her bölümde mevcut ve ilerleyen bölümlerde de daha çetrefilli aksiyonlara gebeler.

Tek yapmamız gereken gerekli yerde gerekli tuşa basmak olan Vector’da, bölümler Jetpack Joyride’da olduğu gibi sonsuza dek uzayıp giden türden değil. Aksine Story Mode içerisinde yer alan bölümler, kendi içlerinde de bir başlangıç ve sonuç noktalarına sahipler. Ninja figürüne yakalanmadan çatıdan çatıya atladığımız, balkonlardan apartman dairelerine giriş yaptığımız ve camları kırarak ötedeki binanın terasına tırmandığımız Vector’da her bölüm, sonuç noktasına ulaşmamızla birlikte tamamlanıyor. Aksi olduğunda ve ninja tarafından yakalandığımızdaysa bölüm yenibaştan bir kez daha akmaya başlıyor.

Arkadaşlarımızla da yarışabildiğimiz Vector’da, bölümler kendine has bir skor tabelasına sahip ve bu tabela üzerinde ilgili bölümü daha önce oynayıp belirli skorlar elde etmiş arkadaşlarımızın bilgileri yer alıyor. Üç yıldız üzerinden derecelendirmede bulunan Vector’da, üç yıldızın tamamını elde etmek için öncelikle bölüm içerisinde bulunan meteliklerin tamamını toplamamız ve daha önce de söylediğimiz trick’lerin hepsini yapmamız gerekiyor. Oyunun başında belli trick’leri bilen karakterimiz, biz oyun içerisinde başarılı olup para kazandıkça, yeni trick’ler açabilir hale geliyor.

Her sosyal oyun gibi oyun içi ticaret sistemini kullanan Vector’da da dilersek trick’leri gerçek para ödemek suretiyle satın alabiliyoruz. Trick’lerin yanı sıra oyunun pazarında çeşitli gadget’lar da yer alıyor. Bir nevi “cheat” görevi gören bu gadget’ları, yine kredi kartımızı kullanarak satın alabiliyoruz. Zamanı yavaşlatan ya da düşmanımıza elektrik şoku veren bu gadget’ların yanında, göz zevkimiz için yapımcı Nekki pazar alanına çeşitli görsel materyaller de eklemeden durmamış. Eğer karakterimizin siluetinden pek memnun değilsek ya da artık hep aynı karanlık figürü görmekten sıkıldıysak, kendisini farklı görsellerle (yine siluetler ama) değiştirebiliyoruz.

Son yıllarda birbirinin taklidi oyunlarla dolan sosyal oyun pazarında yepyeni bir soluk olan Vector, her anlamda oldukça etkileyici bir yapım. Öncelikle görsel açıdan her kesimden oyuncuyu (hardcore oyuncular da dahil) kalbinden yakalayan Vector, en az Shadow Fight’ınki kadar olağanüstü realist animasyonları ve oyuncuyu kendine kilitleyen akıcı gameplay’iyle şu anda Facebook’ta bulunmaz bir nimet. Her bölümünde bizlere düşünme ve kendi stratejimizi geliştirme olağanı da sunan Vector’da şimdilik en büyük eksik, diğer sosyal oyunlar kadar arkadaşlarımızla etkileşime olanak tanımıyor olması. Şimdilik yalnızca yıldızlar üzerinden bir skor tabelasıyla sosyal entegrasyonu gerçekleştirmeye çalışan Vector, ana menüsüne kondurulmuş “yapım aşamasındadır” ibaresiyle bize orada bir yerlerde hala çalışmaların sürdüğünü gösterip, geleceğe dair umutlu olmamız gerektiğine dair ipuçları veriyor.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!