Unity of Command: Stalingrad Campaign incelemesi

Unity of Command’ın temel mekaniklerini kavradıktan sonra öğrenmeniz gereken en önemli nokta lojistik sistemi. Oyuna başladığınız haritada bulunan lojistik noktaları, belli bir menzil içerisinde ünitelerinize kaynaklarını sağlıyor. Eğer birlikleriniz lojistik noktasının dışına çıkacak olursa, bir oyun sırası sonra düşmana karşılık veremeyecek, hareketi kabiliyetleri yavaş bir hale gelecek ve kısa bir süre sonra en ufak bir düşman temasının ardından tamamen yok olacaktır.

Lojistik noktalarının üniteler ile bağlantısının kesilmesinin bir başka nedeni de düşmanın intikal yollarını ele geçirmesi. Düşman üniteler, sizin askerlerinizin arkasından dolaşarak ufak bir bölgeyi ele geçirerek lojistiklerinizi akışını kesebiliyor. Bu nedenle hem savunmada hem de saldırıda sıkı bir hat oluşturmak şart.

Bazı lojistik noktaları yollarla bağlantı kurarak, uzun bir mesafe boyunca dağıtım yapabiliyoruz. Bağlantılı olduğu yolun düşman eline geçmediği tüm kısımlarına dağıtım yapabilen bu lojistik yolları köprüler ve yol ayrımlarıyla birbirine bağlayabiliyoruz. Çok kullanışlı olmasına rağmen, çok küçük bir düşman ünitesi tarafından kolayca sabote ediliyor olması, benim bu yolları pek kullanmıyor olmamın başlıca nedeni.

Oyundaki yapay zeka da uğraşmanız gereken lojistik ve kaynak faktörlerini hiç acımadan kullanıyor. Mekanize üniteleri hatlarınızın arkasına sızarak lojistik yollarını kapatırken, ön hatlardaki düşman üniteler de zayıflayan birliklerinize saldırarak hattı tamamen yok etmeye çalışıyor.

Unity of Command için çok etkileyici bir yapay zeka hazırlanmış. Hatta bu yüzden bazı görevler de başarılı olmak imkansız hale gelebiliyor. Düşmanın savunma hattını düşürmek üzereyken, yapay zeka hemen geri çekilip yeni bir savunma hattı oluşturuyor. Bir anlık sevinçle düşmanın yeni hattına saldırırken bazı düşman mobil ünitelerinin, lojistikleri askerlerinize ulaştıran yollara saldırdığını fark ettiğinizde her şey çok geç oluyor ve göreve yeniden başlamanız gerekiyor.

Oyunun zor olması kesinlikle kötü bir durum değil, zaten bu tür oyunlarda tecrübeli olan arkadaşlar da bilirler, bu oyunlar her zaman zor oldu ve böyle aktif bir yapay zekanın oyun içinde olduğunu görmek beni sevindiriyor. Ancak bu durum, türe yeni gelecek olan oyuncular için biraz sıkıntı yaratabilir.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Previous page Next page
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!