Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #28

Riot Games tasarım direktörü Riot Ghostcrawler ve dünya tasarım ekibi üyesi Riot Tiger Lily, resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan bir makale ile oyunun dengesi ve malzahar’ın hançeri ile ilgili merak edilenleri cevapladı.

Sizce profesyonel sahnede hiçbir zaman görülmeyecek şampiyonların olması kötü bir şey mi?

Bir bütün olarak evet, kötü bir şey. Biraz açmak gerekirse, eğer tüm şampiyonları sadece ufak değişikliklerle Bronz’dan profesyonellik seviyesine kadar dengelemek mümkün olsaydı bunu anında yapardım.

Sorunsa, bugün bunu yapmak için çok fazla değişiklik yapmamızın gerekmesi.

Yetenek seviyelerine bakmaksızın, her LoL oyuncusu için aynı dengeleme sayılarını kullanıyoruz. Mesela basketbolda farklı sayı çizgileri, golfte farklı başlama noktaları bulunur; ancak LoL herkes için aynı olan bir oyun. Oyunculardan aldığımız geribildirimlerin çoğu, belirli bir değişikliğin Şampiyonluk Aşaması veya profesyonel sahnedeki bir denge sorununu neden çözemeyeceği ile ilgili oluyor. Üzerinde odaklandığımız şey zaten bu değil.

Dolayısıyla, Garen gibi düşük liglerde popüler olan bir şampiyonu alıp profesyonellerce seçilmesi için değişiklikler yaparsanız, Gümüş’te %65 üstü kazanma oranı olan bir canavar oluşturabilirsiniz. Gümüş’teki kazanma oranını %50’ye çekip profesyonel sahnede de oynanabilmesi için büyük bir oynanış güncellemesi yapılabilir; fakat mekanik olarak o kadar karmaşık bir hâle gelir ki şampiyon eskisi kadar popüler olmaz (veya Gümüş’teki %50 kazanma oranını muhtemelen çok uzun süre koruyamaz).

Profesyonel sahneyi etkileyen birçok başka faktör de var. Daha önce bahsettiğim gibi, güçlerinin bir bölümü minyonlara bağlı olan şampiyonları profesyonel sahnede oynanabilir yaparken; aynı zamanda normal oyunlar için de dengeli bir hâlde tutmak çok zor. Profesyonel oyuncular, yoğunlaşma gerektiren ultileri genelde durduracaktır. Zayıf yönler, etrafında bu zayıf yönleri kapatacak takım arkadaşların olduğunda o kadar da etkili değildir; fakat tekli sırada kendi başına kalabilirsin. Yetenek atışları, kombolar ve zamanlama gerektiren her şey, yüksek seviyeli oyunlarda çok daha güvenilir bir hâle geliyor.

Özetlemek gerekirse, profesyonel sahnede şampiyon çeşitliliğine önem veriyoruz; fakat bunun için diğer her şeyi riske atacak da değiliz.

(Ayrıca on yasaklamanın şimdiye kadar profesyonel sahnede sağladığı yüksek şampiyon çeşitliliğinden ötürü heyecanlıyız.)

– Tasarım Direktörü Riot Ghostcrawler

savaş beyi malzahar

Neden Malzahar hiç kullanmadığı bir hançer taşıyor?

Bu, aslında tam olarak bilinmeyen ve evrenimizin parçası olmayan bir hikâye: Hiçlik’in derinliklerine bakmadan önce Malzahar, kasaba kasaba gezip kâhin yeteneklerini Shurima’lı kalabalıkları şaşırtmak için kullanırdı. Gittiği her kasabada kalabalığın içinden cesur bir gönüllü çağırır, yuvarlak bir hedef tahtasının önünde durmasını ister; gönüllünün el ve ayak bileklerini hedef tahtasına sıkıca bağlardı. Hedefi döndürmeye başladıktan sonra on sekiz adım uzaklaşır ve gözlerini hiçbir şey göremeyeceği şekilde bağlardı. On sekizinci adımda topuklarını bulutsuz gökyüzünde çakan bir şimşek misali aniden çevirir; her biri gönüllünün kıl payı uzağına saplanan beş hançer fırlatırdı. Her ne kadar geleceği görebilme yeteneği sayesinde hedefinin nerede olacağını bilen bir kâhin olsa da attığı hançerlerin tak, tak, tak, tak, tak diye bir bir tahtaya saplanması Malzahar’a rahat bir nefes aldırırdı.

Urzeris’teki güzel bir bahar akşamında Malzahar, dikkatini çekmek için ellerini delicesine sallayan kalabalığın içerisinden simsiyah saçlara ve zümrüt yeşili gözlere sahip, güzel bir kızı seçti. Kızın narin bileklerini hedef tahtasına bağladıktan sonra hedefi döndürdü ve saymaya başladı…on beş… on altı… on yedi… on sekiz…

…tak, tak, tak, tak – şak.

Malzahar, bir kâhinin bile geleceğin bilinmezliğini öngöremeyeceğini hatırlamak için kızın canını alan hançeri asla yanından ayırmaz. Her şey her zaman değişebilir; iyi yönde de kötü yönde de.

-Dünya Tasarımı Ekibinden Riot Tiger Lily

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!