Overwatch: Orisa Oyuna Eklendi

Overwatch’un 24. karakteri olan Orisa dün gelen yama ile oynanabilir hale geldi. Şu an quick play ve arcade modlarında oynanabilen hero competitive moduna 1 hafta sonra gelecek. Her tank gibi öncelikli amacı takımını korumak olsa da hasar kapasitesi de çok yüksek. Şimdilik profesyonel arenada nasıl kullanılacağını kestiremesek de yetenek kiti oldukça güçlü ve kullanışlı. Birkaç hafta önce PTR’a gelen Orisa’nın yetenek kitine ve oynanış şekline yakından bakalım.

İlk Görevi: Takımı Korumak

Orisa güçlü bir front line karakteri olmasına rağmen takımla uyumlu bir şekilde oynanmazsa o kadar da etkili olamıyor. Protective Barrier yeteneği Reinhardt’ın kalkanının yerini her zaman alamasa da işlevleri benzerdir ve birlikte kullanmaya çok uygundur. Kalkan 900 cana sahip ve yok edilmezse 20 saniye içinde yok olur. Yeteneğin en avantajlı kısmı mermi şeklinde ateşleyebiliyor olmanız. Böylece hattınızı nereye kuracağınızı siz seçiyorsunuz. Orisa öldüğünde kalkanın yok olmaması da çok güzel bir özellik.

Kalkanın bekleme süresi ateşlediğiniz zaman devreye giriyor. Bu da yeteneği daha sık aralıklarla atmamızı kolaylaştırıyor ama can değeri çok fazla olmadığından düşman tarafından yok edilmesi de bir o kadar kolay. Orisa tek başına takımı sırtlayabilecek bir tank değil. Bu yüzden Reinhardt, Winston, Zarya gibi takım arkadaşlarını koruyabilen bir tankla birlikte oynanması gerekiyor. Reinhardt’ın kalkanı kırılmak üzereyse Orisa önüne kalkan atarak takım arkadaşına şarj etme fırsatı verebilir.

Orisa’nın bir diğer özelliği olan Fortify yeteneği aldığı hasarı 4 saniye boyunca %50 azaltıyor ve kitle kontrol yeteneklerinden etkilenmemesini sağlıyor. Örneğin Earthshatter yeteneğini kullanan bir Reinhardt’a karşı açılan Fortify yeteneği takım arkadaşlarınız devrilse bile sizin mücadeleye devam etmenizi sağlıyor.

Orisa’nın diğer özelliği olan Halt! yeteneği oyunu değiştirebilecek yeteneklerden birisi olacağa benziyor. Doğrusal bir küre olarak ateşlenen yetenek rakipleri anlık olarak kendine çeker. Yeteneği tekrar sağ tuşla kullanabilirsiniz ya da bir engele çarpmasını bekleyebilirsiniz. Takım arkadaşlarınızın zor durumda kalması halinde Halt! yeteneği ile onlara kaçmak için zaman kazandırabilirsiniz.

En İyi Savunma Saldırıdır

orisa 1

Orisa’nın takımı korumaktaki başarısının yanında hasar potansiyeli de beklenin üzerinde. Birincil atışı olan, Fusion Driver(LMB) yeteneğinin 150 mermi kapasitesi var. Her mermisi 12 hasara sebep olduğundan Her şarjöründe 1800 hasar kapasitesi vardır. Düşman kalkanlarını yok etmekte çok iyi iş çıkaracağa benziyor. Fusion Driver yeteneğinin bir dezavantajı var. Ateş etmeye başladığında yavaşlıyor ve kolay hedef alınabilir hale geliyor. Uak mesafede  mermilerinden kaçınılabilir olsa da orta ve yakın mesafede gayet etkilidir.

Supercharger’ın Takım Savaşı

orisa 2

Overwatch’u e-spor arenasında cazip kılan yönlerinden biri büyük takım savaşlarının çıktığı zamandır. Supercharger yeteneği de başlı başına takım savaşları için yaratılmış bir yetenek. Orisa 25 metre yarıçapında bir alandaki takım arkadaşlarının ve kendisinin hasarını %50 arttıran bir cihaz yerleştirir.

Cihazı yerleştirmek yeterli değil, bir de onu korumak gerekiyor. Cihaz yok edilebilir ve 200 can değerine sahip. Onu korumak için önüne kalkan açabilir hatta siz bile siper olabilirsiniz. Sonuçta takım savaşını etkileyebilecek önemli bir yetenek.

EŞLEŞMELER

orisa 3

Güçlü Oldukları

  • Reinhardt

Orisa Reinhardt’ın kalkanını eritmekte gayet başarılıdır. Fortify yeteneği ile Reinhardt’ın güçlü kitle kontrol yeteneklerinden etkilenmemesinin yanı sıra eğer Reinhardt Orisa üzerinde Charge yeteneğini kullanırsa hasar alır ve yere devrilir.

  • Torbjorn

Fortify ve Protective Barrier yetenekleri Torbjorn’un taretine karşı oldukça etkilidir. Taret size karşı bir şey yapamazken siz kalkanın arkasından kolaylıkla yokedebilirsiniz.

  • Roadhog

Protective Barrier yeteneği Roadhog’un kancası ve hasarı için güzel bir silah. Ayrıca Fortify yeteneği sayesinde Roadhog’un kancası size karşı işlevsiz kalıyor.

Zayıf Oldukları

  • Bütün Saldırı Karakterleri

Orisa bariyerinin arkasında değilken ve ateş ediyorken kolay hedef alınabilir ve öldürülebilir hale geliyor. Bu yüzden ona ulaşabilen Genji, Tracer gibi karakterlere karşı oldukça çaresiz bir durumda kalabiliyor.

Widowmaker, Hanzo, Soldier 76 gibi karakterler uzak mesafeden onu yokedebilir iken mesafe arttıkça Orisa’nın karşılık vermesi zorlaşmaktadır. Reaper kalkanın arkasına geçtiği anda kolaylıkla öldürebilir. Pharah ise havadan işini bitirmekte fazla zorlanmayacaktır.

  • D.Va

Birebir hasar konusunda D.Va’yı yenebilecek olmasına rağmen D.Va’nın Defense Matrix yeteneği yüzünden bütün hasarı emilebilir ve Halt! yeteneği işlevsiz hale gelebilir. D.Va’nın çok hareketli olması yüzünden nişan almakta ve hasar vermekte zorlanacaktır.

Birlikte Uyumlu Oldukları

  • Reinhardt

Orisa ve Reinhardt birlikte çalıştıklarında 2900 can değerinde bir kalkan serisi ortaya çıkıyor. Ayrıca Halt! yeteneği ile Reinhardt’ın Fire Strike ve Earthshatter yetenekleri bir arada kullanıldığında çok etkili işler ortaya çıkacaktır.

  • Ana ve Mercy

Orisa’yı bir destekle birlikte kullandığınızda öldürmesi çok zor ve ölümcül bir hal alıyor. Ana’nın Nano Boost yeteneği, Mercy’nin hasar katkısı ve Supercharger yeteneği birleştiğinde ortaya çok yüksek miktarda hasar çıkabiliyor.

OW Rehber | D.Va Hakkında Bilmedikleriniz

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!