Niantic’in Artırılmış Gerçeklikte Geldiği Son Nokta!

Pokemon Go ve Ingress gibi gerçek ve sanal dünyayı bir araya getiren oyunların yaratıcısı Niantic kendilerinin geliştirdiği ve Occlusion adını verdikleri teknikle Artırılmış Gerçeklikte (AR) geldikleri son noktayı duyurdu.

Gerçek Dünya Nesneleri ve Bunlara Uyum Sağlayabilen Sanal Pokemonlar!

Occlusion adını verdikleri teknikle geliştirdikleri bu yeni sistem standart artırılmış gerçeklik sistemlerinden çok ilerde bu sistemi üçüncü taraf geliştiricilerin kullanımına açabileceklerini de ekleyen Niantic Gerçek Dünya Platformu (Real World Platform) adını verdikleri teknolojinin Occlusion ile birlikte nasıl geliştiğini bir video ile duyurdu. Niantic gerçek zamanlı olarak gerçek dünya nesneleri ardında sanal görselleri gizleyebilme tekniğini aslında yakın zamanda bünyesine kattığı Londra merkezli Matrix Mill‘in makine öğrenme tekniği ile geliştirdi.

Niantic’in Occlusion’u

Videoda görüldüğü üzere Pikachu standart artırılmış gerçeklik versiyonunda nesneleri görmezden gelirken Occlusion ile geliştirilen versiyonda nesnelerin arkasına saklanabiliyor. Bu oyunun dinamiklerinde de çok hareketli değişikliklere gidileceğinin en büyük göstergesi çünkü sürekli hareket eden ve gizlenen bir Pokemon’u yakalamak için oyuncularında aktif şekilde hareket etmesi gerekecek. Niantic şirketinin CEO’su John Hanke bunun şuan deneysel aşamada olduğunu ve tam olarak odak noktalarının AR üzerine yoğunlaşmak olduğunu belirtti. Pokemon GO ve yakın zamanda çıkacak olan Harry Poter : Wizards Unite, Niantic’in artırılmış gerçeklik adına yapacaklarının da birer göstergesi. Henüz bu karmaşık yapının oyunlara dahil olması uzak görünse de  Niantic’in bu yapının çok sağlam olmasını istediklerini ve bu amaçla çalıştıklarını söyleyebiliriz.

Standart AR:

 

Niantic’in geliştirdiği Occlusion tekniği ile AR :

Pokemon GO Takas Özelliği Devrede

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!