Marvel Avengers Alliance Tactics İncelemesi

Sosyal medya oyunlarının yaygınlaşması ardından çok zaman geçti, bunun hepimiz farkındayız. Bu oyunların gelişimi hakkında fikir sahibi olan var mı peki?

Örneğin zamanında sık sık ve hastalık gibi oynanan Farm Ville, ne kadar 2 boyutlu bir simülasyon oyunu olsa da insanlar ondan aldıkları hazzı başka bir oyundan alamadılar ki bağımlısı haline geldiler. Farm Ville gibi basitleştirilmiş bir simülasyon oyunu üst düzey oyuncuların ilgisini çekmedi ancak çok eski geçmişte olmayan bir oyun bizlerin ilgisini çekmişti. Marvel Avengers Alliance, bu oyunda Marvel karakterlerine sahip olabiliyor ve onları kontrol edebiliyorduk. Çeşitli yeteneklerini kullanabiliyor, belirli taktiklere göre onların saldırılarını yönlendirebiliyorduk.

Ne olursa olsun Marvel Avengers Alliance bize uzun bir süre oynama zevki vermiş olsa da 3 boyut olayını bünyesinde barındırmadığı için çok fazla oyuncu kaybı ve negatif tepki saldırısı yaşadı. Geçtiğimiz aylarda Playdom’un Marvel Avengers’ı sitesinden kaldırması üzerine en büyük tepkiler yağdı. İnsanlar facebook üzerinden oynamaya geri dönmedi. Bu durum Playdom’un canını sıkmış olmalı ki Marvel temalı yep yeni ve gelişmiş bir oyun ortaya attılar “Marvel Avengers Alliance Tactics”…

İsmini ilk olarak facebook ana sayfamda gördüğümde herhalde eski oyun başka bir telif hakkı ile tekrar açıldı dedim, yanılmıştım… İyiki yanılmışım çünkü oynamak için tıkladığımda inanılmaz bir Marvel oyunu ile karşılaştım.

marvel-tactics-thumb2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marvel Avengers Alliance Tactics (MAAT) eski oyundan çok daha gelişmiş bir oyun deneyimini sundu açıkcası. Öncelikli olarak dikkatimi çeken şey oyunun 3 boyutlu oluşuydu. Kahramanlarımızı istediğimiz yöne hareket ettirebiliyor ve onların 3 boyutlu modellerini görebiliyorduk. Her zaman olduğu gibi bize verile ilk karakter olan Iron Man oyun alanında oradan oraya uçuyor, ellerinden attığı lazer saldırılarıyla düşmanlarına hücum ediyordu.

MAAT eki oyunla çok benzer özellikler taşıyor. Öncelikle Oyunda yine Comman Point, gold ve silver olmak üzere 3 adet harcama kaynağımız var. Gold oyuna gerçek para ile aktarılmış birim. Silver karakter geliştirmeler için oyunda kazanılan para. Command Point ise kahramanları ekibimize katmamıza yarayan para birimi.

Oyun henüz yeni olduğundan çok fazla kahraman dahil olmamış ama önceki oyunun hızını düşünürsek MAAT bu konuda kendini hızlı geliştirecek diyebilirim.

marveltactics08

Eski oyunda olduğu gibi bundan da 5 adet kahraman sınıfı var, ve her sınıfın birbirine karşı avantajları var.

Yeşil (Tactician) -> Kırmızı (Blaster)
Kırmızı (Blaster) -> Mavi (Bruiser)
Mavi (Bruiser) -> Sarı (Scrapper)
Sarı (Scrapper) -> Mor (Infilator)
Mor (Infilator) -> Yeşil (Tactician)
Beyaz (Generalist) Nötr sınıf.

Olmak üzere avantajları dağılmış durumda. Oynanış olarak bir ana üssünüz mevcut ve eğitim alanınız gibi bir çok yapılabilir binanız. Her binanın bir seviyesi ve her seviyenin binalara eklediği yeni özellikler var. Binaları korumak için (yukarıdaki resimde en sonda gördüğünüz) shield agent adı verilen ajanları  koruma olarak kullanıyoruz. Her bina 4 koruma alma hakkına sahip. Görevlerde ise bir adet uçağımız var ve bu uçak ile göreve seyahat ediyoruz. Her uçak 4 kahraman alıyor, burada işler değişiyor tabi. Marvel Avenger Alliance’de bizim de bir karakterimiz vardı Generalist olarak başlayan ancak burada biz oyuna başlarken direk komutan olarak başlıyoruz.

Yani karakterimiz sadece yönetim aşamasında oluyor. Göreve gidecek uçağın içine koyacağımız 4 karakter de Marvel Kahramanlarından başkası olamıyor.

Görevler seçildikten sonra bir seyahat etme süresi belirleniyor. o süre bittiğinde saldırı noktası üzerinde atak butonu çıkıyor ve bastığımızda bizi karelere bölünmüş bir alana atıyor.

marvel-avengers-allianceBurada 2 hamle hakkımız oluyor. Hareket etme ve Saldırı/Savunma. Saldırılarımız level atladıkça gelişiyor ve yenileniyor. Savunmalarımız da aynı şekilde gelişim gösteriyor. Önce saldırı kısmından bahsedelim. Karakterimiz seviye atladıkça yeni saldırı stilleri açılıyor. Artı olarak ise eski saldırılarımızı silver ödeyerek geliştirebiliyoruz.

Savunma sistemi ise belirli eşyalar ile oluşuyor. Boss savaşlarından sonra rastgele gelen itemler arasından çeşitli kalkanlar çıkabiliyor ve bunları kahramanlarımızdan istediğimize takabiliyoruz. Bu sayede karakterimiz savunma kullandığında daha güçlü bir kalkan yada farklı özelliklerini kullanmış olabiliyor.

Oynanış dinamikleri olarak gayet anlaşılır tutulmuş ve oyunun optimizasyonu gerçekten çok başarılı. Karakter hareketleri kalıplaşmamış ve çok estetik bir yapıya sahip. Özellikle bir facebook oyunu için büyük işler başarılmış.

Oynamanızı şiddetle tavsiye ettiğim bu oyun emin olun geçiçi değil hayatınızda kalıcı ve akıcı bir yer tutacaktır…

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!