LoL | 7.6 Yamasında Neler Değişti?

7.6 Yaması ile birlikte birçok değişiklik geldi. Bunlar hem şampiyonlarda iyileştirmeye yönelik değişimler olmakla birlikte hem de haritalarda ve dereceli sıralarda bazı değişikler yapıldı. İşte yapılan değişiklikler:

Şampiyonlar

 Galio

Heybetli Muhafız, Galio 7.6 Yaması’nın yayınlanmasıyla birlikte güncellenecek!

 Aatrox

Aatrox artık dirildikten sonra etkin Kan Bedeli / Can Alan vuruşlarını koruyor ve Kan Kuyusu’nu dolduruyor.

Aatrox’un geçen yama döneminde geçirdiği yoğun değişim ve hemen ardından çıkardığımız yama ortası güçlendirmelerinden sonra bütün taşlar yerine oturmuş değil. Darkin Kılıcı’nın performansı iyice netleşmeden belli alanları hedefleyen özel dengeleme girişimlerinde bulunmayacağız ama dirilme deneyimini daha tutarlı hâle getirerek hayatı kolaylaştıracağını umduğumuz bir dizi değişiklik getiriyoruz. Ayrıca Karanlık Uçuş’un gölgesinden mi okuyamıyorduk yoksa Aatrox’un yetenek açıklamaları biraz karışık mıydı dersiniz? Gördüğümüz kadarıyla açıklamalar biraz zordu; bu yüzden biraz düzenleme yapmayı uygun bulduk.

Pasif – Kan Kuyusu

BENİ DRAVEN’LA KARIŞTIRMAYINAatrox’un Kan Kuyusu dolduğunda elde ettiği güçlendirmenin adı artık Adrenalin Seli değil, Cehennem Gazabı

DAHA HİÇBİR ŞEY GÖRMEDİNAatrox pasifi sayesinde dirildiğinde artık Kan Kuyusu dolu oluyor

YAZ DEFTEREArtık Aatrox dirildikten sonra Can Alan / Kan Bedeli’nin üçüncü vuruşunu kaybetmiyor

KARANLIK HEP GİZEMLİ OLMAZAatrox’un pasif yetenek açıklamaları daha anlaşılır olacak şekilde yeniden yazıldı

Bu değişiklikler zaten devrede ama hatırlatma olması açısından buraya da ekliyoruz.

Taban Nitelikler

CAN537,8 ⇒ 580

Q – Karanlık Uçuş

BEKLEME SÜRESİ16/15/14/13/12 saniye ⇒ 13/12,5/12/11,5/11 saniye

W – Kan Bedeli

TABAN HASAR30/60/90/120/150 ⇒ 45/80/115/150/185

 Cho’Gath

R yük başına daha fazla can sağlıyor ve minyonlarla küçük canavarlardan kazanılan azami yük bir arttı.

Bir şampiyonu güncellediğimizde onu yeniden öğrenmek mutlaka biraz çaba gerektiriyor. Cho’Gath örneğinde bu durum biraz daha bariz ortaya çıktı: Güncellenmesinden önce onu seçen oyuncu zaten azdı; bu yüzden yeniden öğrenmek yerine sadece öğrenmeye daha fazla tanık oluyoruz. Bununla birlikte Cho’Gath’ın yeni hâline alışanlar için bile nispeten zayıf kaldığını düşünüyoruz. Sonuçta Cho’Gath devasa bir canavar ve Ziyafet üzerinden biraz daha dayanıklılık elde ederse aradığı tadı yakalayabilir.

R – Ziyafet

İLAVE CANYük başına 80/110/140 ⇒ Yük başına 80/120/160

MİNYON / KÜÇÜK CANAVAR SINIRI5 yük ⇒ 6 yük

 

 Fiddlesticks

Q’nun kullanım menzili arttı. Hedefi katledildiğinde W kalan etki süresini geri kazandırıyor.

Sezon Öncesi Dönem güncellemelerinden beri Fiddlesticks orman kamplarını, özellikle de keskingagaları temizlemekte zor anlar yaşıyor. Kara Yel sağlam bir alan etkili hasar aracı olsa da Fiddle’ın bu amaca hizmet eden başka aracı yok; dolayısıyla Kıyamet Habercisi, Kızıl Keskingaga’yı sömürdükten sonra geriye kalan küçük kuşları tokatlamak için normal saldırılara mahkûm oluyor. Bu yüzden Fiddle’a yeterli manası olması koşuluyla piliç butları (minik kayacıllar gibi başka küçük canavarları da tabii) zincirleme sömürme fırsatı sunuyoruz.

Daldan dala atlamış gibi olacağız ama geçen sezon Dehşet Sal’ın kullanım menzilinde yaptığımız değişikliği de geri alıyoruz. O zamanlar Dehşet Sal’ın, Sömürü’ye göre daha kısa bir kullanım menzili olursa hedefi bağlanma menzilinden hızla çıkamayacağı için Fiddlesticks Dehşet Sal-Sömürü kombosundan daha fazla faydalanır diye düşünmüştük. Oysa sonunda komboyu hızlıca yapmaya çalışanlar sadece Fiddle zaten Dehşet Sal menzili içindeyse başarılı olabildi. Diğer durumlardaysa Sömürü, Fiddle’ın yaklaşma girişimlerini boşa çıkarıyordu. Bu ilk etkileşim kadar, belki de daha sorunlu bir durum olduğu için korkuluğa 50 birimlik kullanım menzilini geri vermeye karar verdik. Gak gak!

Q – Dehşet Sal

KULLANIM MENZİLİ525 ⇒ 575

W – Sömürü

YENİİKİ DEFA KULLANABİLİR MİYİM YANİ?Sömürü’nün hedefi yoğunlaşma tamamlanmadan önce katledilirse yoğunlaşma süresinin kalanı, bekleme süresinde azalma olarak kazanılır

 

Mini Gnar ve Mega Gnar aynı can yenilenmesine sahip.

Gnar öne geçtiğinde kesintisiz gelen normal saldırı ve yetenekleri sayesinde çok daha sık Mega hâle geliyor. Öte yandan Gnar geriye düştüğünde dönüşmek için ihtiyaç duyduğu hiddeti güvenle biriktiremiyor ve bu yüzden de Mega Gnar’ın can yenilenmesi artışından mahrum kalıyor. Geriye düştüğünde de biraz can yenileyebilmesinin önünü açmak için Gnar’ın biçimleri arasında can yenilenmesi açısından denge sağlamayı istedik. Bununla birlikte yaptığımız değişikliğin genel anlamda Gnar için bir güçlendirme ifade edeceğini düşünüyoruz; ne de olsa geride kalmasa bile Mega hâlinden çok küçük hâlinde zaman geçiriyor.

Taban Nitelikler

CAN YENİLENMESİ (MİNİ)5 saniyede bir 2,5 ⇒ 4,5 can

CAN YENİLENMESİ ARTIŞ ORANI (MİNİ)5 saniyede bir 0,5 ⇒ 1,75 can

CAN YENİLENMESİ (MEGA)5 saniyede bir 6,5 ⇒ 4,5 can

CAN YENİLENMESİ ARTIŞ ORANI (MEGA)5 saniyede bir 3 ⇒ 1,75 can

Mega E – Güm

GÜÇLENDİRME DÜZELTMESİMega Gnar E – Güm‘ün kullanma süresinde başka bir yeteneği sıraya alabilir

 Miss Fortune

Q’nun hasarı arttı. Q ve E daha akıcı bir şekilde kullanılabiliyor.

Zırh deşme, Ölümateşi Dokunuşu ve Çifte Vuruş’un geçen yama döneminde geçirdiği değişiklikler bir araya gelince Miss Fortune’un gücü ağır bir darbe aldı. Bu değişiklikler uzun vadede MF’nin sağlığını korumak için önem taşıyor taşımasına ama gerekenden fazla bir zayıflamaya sebep oldukları için birkaç ek güçlendirme yapmayı gerekli bulduk. Çifte Vuruş, özellikle oyunun orta ve ileri safhalarına geçişlerde, eski etkisinin bir kısmına yeniden kavuşsa gerek. Gerçi hâlâ rakibin canının dörtte üçünü alıp götürmeyecek ama bunu bir de Lucian tarzı bir akıcılıkla desteklemeye çalıştık. Bu düzenlemeler sayesinde korsan avcının okkalı kritik vuruş eşyalarını toplayana kadar daha iyi gelişebileceğine inanıyoruz.

Q – Çifte Vuruş

HASAR20/35/50/65/80 ⇒ 20/40/60/80/100

ORAN0,85 toplam saldırı gücü ⇒ 1,0 toplam saldırı gücü

ATEŞLE BÖYLE OYNANIRKullanım menzili artık Miss Fortune’un saldırı menziline bağlı olarak değişiyor (Ör: Bombardıman Topu)

HASSAS TETİKArtık Miss Fortune Çifte Vuruş kullandıktan sonra kısa süreliğine duraksamıyor

E – Kurşun Yağmuru

HASSAS TETİKArtık Miss Fortune Kurşun Yağmuru kullandıktan sonra kısa süreliğine duraksamıyor

 Orianna

Artık bağlı olduğu hedef katledildiğinde top Orianna’ya dönmüyor.

Aşağıdaki kısa düzenleme, topu tutan takım arkadaşı katledildiğinde (daha doğrusu top hemen ardından Orianna’ya döndüğünde) ortaya çıkan birkaç hatayı gidermek için hayata geçiriliyor. Hatalı mekaniği düzeltmeye çalışırken hiç aklımıza gelmeyen bir faydasını daha gördük: Kendi kendinize yanlışlıkla ulti attığınız durumlardan biri azaldı!

E – Komut: Koru

BEKLE!Artık topu tutan bir takım arkadaşı katledildiğinde top Orianna’ya dönmek yerine oracığa düşüyor

 Quinn

Alıcı Kuş tetiklendiğinde daha fazla saldırı hızı sağlıyor. Hava Saldırısı’nın hasarı azaldı. Quinn, R kullanılabilir hâle geldikten sonra yeniden doğarken Valor şekline bürünüyor.

Şimdi şöyle bir tablo düşünün: Kendi hâlinizde takılırken Savaş Sisi’nin içinden fişek gibi bir kuş fırlıyor. Birden görüşünüz ortadan kalkıyor. Sonra bir bakıyorsunuz, katledilmişsiniz. Quinn’in anlık hasar potansiyeli, yüksek hareket hızıyla birleşince rakiplerin onun gelişine tepki verecek azıcık zamanı kalıyor. Quinn’in can alan kombosunun rakiplere biraz daha tepki süresi vermesini ve bu anlık hasarın bir kısmının daha uzun soluklu takas gücüne kaymasını istiyoruz.

W – Keskin Duyular

İLAVE SALDIRI HIZIAlıcı Kuş tetiklendiğinde %20/25/30/35/40 ⇒ Alıcı Kuş tetiklendiğinde %20/35/50/65/80

R – Düşman Hattının Ötesi

HAVA SALDIRISI ORANIToplam saldırı gücünün %100’ü ⇒ Toplam saldırı gücünün %40’ı

YENİSENİNLE YENİDEN DOĞDUMDüşman Hattının Ötesi’ne en az bir puan verdikten sonra Quinn oyunun geri kalanı boyunca katledilmesinin ardından yeniden doğarken Valor şekline bürünüyor

 Varus

Maraz tetiklendiğinde Q’nun kazandığı iade artık bekleme süresine bağlı olarak azalmıyor.

Varus’un geçen yama döneminde geçirdiği değişiklikler, İntikam Oku’nu alt koridorun tahtından indirmeye yönelik üç adımlı bir planın parçasıydı (diğer iki adım da Gecenin Kıyısı ve Ölümateşi Dokunuşu’na gelen zayıflatmalardan oluşuyor). Varus özelinde konuşacak olursak; Deşen Ok’un bekleme süresini Varus’un rakiplerini yere sermek için normal saldırı kullanma isteğine bağlamıştık. Bu yaklaşımdan yana sıkıntımız yok ama gücünün bir kısmını geri verebilecek kadar boşluğumuz olduğunu fark ettik.

Deşen Ok’un bekleme süresi iade mekaniği, kısmen bekleme süresine zıt bir güçlenme içeriyordu ve Deşen Ok’un bekleme süresini zayıflatma öncesinden daha da fazla azaltma gibi bir seçeneğe sıcak bakmıyorduk. Ne var ki sonuçta Varus iadeyi kazanmak için hâlâ normal saldırısını kullanmak zorunda ve bizim görmek istediğimiz asıl gelişim de buydu zaten. Zıt güçlenmeyi devreden çıkarmak Varus için bir artı anlamına geliyor ve iade mekaniğini anlamayı kolaylaştırıp bekleme süresinde azalma tercihlerini daha iyi hissettiriyor.

Q – Deşen Ok

MARAZ TETİKLENDİĞİNDE BEKLEME SÜRESİ İADESİBekleme süresinde azalmaya bağlı olarak düşen 4 saniye ⇒ 4 saniye

Lux Seslendirme Zenginleştirmesi

Lux’ın mevcut seslendirmesine yeni birkaç replik ekledik. Artık şampiyonlarla özel etkileşimlere giriyor ve yaklaşık dört kat daha konuşkan!

Büyü Hasarı Kalkanı Arayüzü

Hemencecik anlatalım: Can göstergelerinde büyü hasarı engelleyen kalkanları ifade etmekte kullanılan (Morgana, Camille ve şimdi de Galio’nun kullandığı) rengi biraz değiştiriyoruz.

Kabiliyetler

 Kumandanın Kan Hırsı

Artık saldırı gücüne bağlı olarak can çalma yerine can yenileme sağlıyor.

Kumandanın Kan Hırsı’nın 7.5 Yaması’nda geçirdiği güncelleme, oyunda yüksek etkiler ortaya çıkaran özel anlar yaratma amacının hakkını veriyor. Gerçi güncelleme olur da rötuşlanması gereken ufak tefek pürüzler olmaz mı? Burada da can çalmanın çalışma biçimi pürüz çıkardı. Can çalma, verilen hasara bağlı olarak çalıştığı için elde ettiğiniz can miktarı, normal saldırı katsayıları ve rakibin zırhı gibi etkenler nedeniyle her saldırıda farklılık gösterebiliyor. Hele can çalma değeri %50’yi aştığında epey hatırı sayılır farklılıklar ortaya çıkabiliyor.

Kumandanın Kan Hırsı’nın çok başarılı olduğu örnekler tabii ki olmalı ama Caitlyn’in bir minyonu tam kafadan vurması, Caitlyn’in rakibin ön saflarına vurkaç yapmasından daha kazançlı olmamalı. Can çalma yerine iyileştirme etkisine geçmek, hem Kumandan’ın çatışmalarda sürdürülebilirlik sunan bir araç olma özelliğini koruyor hem de başarıyı tanımlamayı kolaylaştırıyor: Üstünüze gelen her tür tehlikeye vurkaç yapmak ve bu tehlikenin konumunu değiştirmek gibi.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLAVESİ1-18. seviyelerde %1-50 can çalma sağlar ⇒ 1-18. seviyelerde toplam saldırı gücünün %3-40 kadarı can yeniler

KRİTİK İYİLEŞTİRMEKumandanın Kan Hırsı’nı tetikleyen saldırı kritik vuruş gerçekleştirirse iyileştirme de kritik etki ortaya çıkarır (bu etki Ebedi Kılıç gibi kritik hasarı etkileyen eşyalarla daha da artar)

Sihirdar Vadisi

Kırmızı Korkabuk

Büyü direnci azaldı.

Sezon Öncesi Dönem değişikliklerinin ışığında Kırmızı Korkabuk’un büyü hasarına karşı dayanıklı olması, Mavi Gözcü’nün ise aynı dayanıklılığı fiziksel hasara karşı göstermesi gerekiyor. Verdiğimiz değerler eşleşmiyordu; biz de bir standart tutturmak istedik.

BÜYÜ DİRENCİ1/4/8/9/10. seviyelerde 15/20/26/29/30 ⇒ Mavi Gözcü’nün zırhına uygun şekilde 1/3/5/7/8. seviyelerde 10/15/18/19/20

Oyun İçi Seçenekler Menüsü

Yüksek çözünürlüklerde daha rahat okunsun diye 7.4 Yaması’nda Seçenekler menüsünün boyutunu arttırmıştık. Sonuç, aşırı yükseklerde biraz fazla büyük olduğu için arada tatlı bir boyut tutturmak için yaptığımız değişikliği biraz azaltıyoruz.

RAHAT BOYUTSeçenekler menüsünün boyutu 1200’den fazla olan dikey çözünürlükler için büyük oranda azaltıldı (daha düşük ekran çözünürlüklerinde daha küçük boyut azaltmaları yapıldı)

TAŞIMA KOLAYLIĞISeçenekler menüsü artık sadece başlık çubuğundan değil, herhangi bir boş alandan tutularak taşınabiliyor

Dönüşümlü Oyun Modları

Saldır. Savun. Sonra bir daha. Merkez Kuşatması, 24 Mart 12.00’dan 28 Mart 04.00’a ve 31 Mart 12.00’dan 4 Nisan 04.00’a kadar yeniden dönüşümde.

ÖZET GEÇ:

  • Eşsiz ve acayip güçlü kuşatma silahlarıyla rakibin merkezini kuşat ya da takımının merkezine göz diken rakibe haddini bildir.
  • Saldırı modunda üssü en kısa sürede yok et ve takımınla zafere ulaş.
  • Ortalama oyun süresi: 25 dakika.

Yeterince basit mi? O zaman şenlik başlasın!

LoL İstemci Güncellemesi

Tasarruf modunu daha akıcı olacak ve performansta daha da çarpıcı bir artış sağlayacak şekilde güncelledik. Daha kat edecek çok yolumuz var ama yeni istemciyi çalıştırma sorunu yaşayan birçok oyuncunun tasarruf modunu etkin hâle getirdiğinde çoğu performans sorunundan kurtulacağını düşünüyoruz.

Tasarruf modunu etkin hâle getirdiğinizde siz oyundayken istemci kapatılır ve bu sayede bilgisayarınızın oyun içindeki performansı artar; ancak oyununuz bittiğinde istemcinin yeniden başlatılması gerektiği için oyun sonu ekranına ulaşmak için beklediğiniz süre bir miktar artabilir. Sizden gelen yorumlar üzerine bunu ayarlardan isteğe göre açılıp kapanacak şekilde düzenlemek için çalışıyoruz; böylece ileride arka plandaki istemciyi kapatmadan da tasarruf modunu açıp kapatabileceksiniz.

Güncellenen istemciyle ilgili sorunların çoğuna Destek sitemizdeki Bilinen Sorunlarmakalesinden çözüm bulabilirsiniz.

Dikkate Değer Düzeltmeler

  • Kilitlenmeye sebep olan hataları ortadan kaldırarak sohbet modülünün şampiyon seçimindeki performansını arttırdık.
  • Artık tasarruf modu devredeyken kabiliyet sayfalarının, şampiyon seçimi ve koleksiyon başlığında daha akıcı çalışmasını bekliyoruz.
  • Çalışma kararlılığı ve tepki sağlığını arttırmak adına hazırlık kontrolü sürecini baştan kurduk.
  • Şampiyon seçim tablosundaki imleci öğelerin üstüne götürme, tıklama ve açıp kapama eylemleri gibi etkileşimler artık daha akıcı.
  • Artık “Arkadaş Ekle” arayüzünde “Son Oynanan” oyuncuların sihirdar adlarına tıkladığınızda adına tıkladığınız sihirdarın profiline gideceksiniz.
  • Artık sohbet panelindeki arkadaşlarınıza sağ tıklayarak onları oyununuza davet edebilecek ve bu arkadaşlarınızın profillerini görüntüleyip karşılaşmalarını izleyebileceksiniz.

Giderilen Hatalar

  • Yorick’in Q – Son Dua ile güçlenen normal saldırısı kritik vuruş yaptığında hasarın ilave hasarı değil, normal saldırı kısmı gerektiği gibi katlanıyor
  • Katledildiğinde Viktor’un R – Kaos Fırtınası‘nın sönüp gitmesine neden olan bir hata giderildi
  • Şövalyenin Adağı’nın iyileştirme etkisi artık Yasak İdol’le gerektiği gibi etkileşime giriyor
  • Illaoi artık W – Sille Tokat‘ı peş peşe kullanarak E – Ruh Sınavı‘nın kullanım süresini yok sayamıyor
  • Artık LeBlanc, Gülün Gölgesi etkisi ortaya çıkarmasıyla Taklit kullanması arasında katledilmişse R – Taklit yeteneğini kullandığı zaman Taklit R – Gülün Gölgesi‘nin bekleme süresi sıfırlanmıyor
  • Artık döndüğü sırada Dr. Mundo’nun W – Alevli Istırap görsel efektleri titremiyor
  • Anivia’nın Q – Buz Kütlesi artık R – Buzul Fırtınası yavaşlatmasını baskılamıyor (ve böylece etkilenen rakiplere hareket hızlarını geri vermiyor)
  • Vladimir’in E – Kan Yağmuru kullandığı sırada saldırı hareketi gerçekleştirmek artık Kan Yağmuru’nun anında serbest kalmasına neden olmuyor
  • Fizz’in R – Denizin Dişleri yeteneğinin köpekbalığı ortaya çıktığı sırada rakipleri gerektiği gibi yavaşlatmamasına neden olan bir hata giderildi
  • Yeteneklerin kendilerini kullanan şampiyon üzerinde büyü kalkanı çıktığı anda gerçekleştirildiklerinde tuhaf şeyler yapmalarına neden olan bazı etkileşimler düzeltildi
  • Artık Ivern, Uğursuz Koruluk’ta herhangi bir kurt kampını özgürlüğüne kavuştururken iki kurt kampı üzerinde birden görüş kazanmıyor Bu kadar hayvan sevgisi de fazla, Ivern.
  • Takım arkadaşlarınızdan biri, Nocturne’ün R – Paranoya etkisi yüzünden onu göremediğiniz sırada görünmezlik ya da kamuflaj etkisine girse bile artık azalan görüş alanınıza Paranoya sona ermeden önce girerse bu takım arkadaşınızı görebiliyorsunuz
  • Bir yöne atıldıkları sırada Ahri’nin E – Ayartan Öpücük yeteneğinden etkilenen rakipler artık atılma sırasında yetenek kullanamıyor
  • Banshee’nin Duvağı aktif hâldeyken W – Karşı Hamle kullanılması artık bu eşyanın Fiora’nın çantasında görsel olarak bekleme süresine girmesine (ya da görsel olarak solup gitmesine ve ardından bir anda yeniden belirmesine) neden olmuyor
  • SKT T1 Alistar artık Pasif – Zafer Narası sırasında bir o yana bir bu yana kaymıyor
  • SKT T1 Alistar’ın dönüş animasyonu artık öküz gibi gürültü çıkarmıyor
  • Kanlı Ay Jhin artık klasik Jhin’in kritik vuruş görsel efektini kullanmıyor
  • Teknik açıdan giderilen bir hata sayılmaz: Kanlı Ay Twisted Fate’in W – Bir Kart Seç yeteneğinde renk körü modunda rahat ayırt edilmesini sağlayacak geliştirmeler yapıldı
  • Teknik açıdan giderilen bir hata sayılmaz: Arcade Corki’nin E – Makineli Tüfek görsel efektleri, baskınlıkları azaltılacak şekilde hafifletildi
  • Teknik açıdan giderilen bir hata sayılmaz: Arcade Corki’nin R – Füze Salvosu görsel efektleri daha anlaşılır olacak şekilde güncellendi

 

 

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

Tolga Öztürk

Yazar, oyun geliştirici, topluluk yöneticisi, iş geliştirme uzmanı olarak çalışmış ve çalışmaya devam etmekte. TARTARUS adlı oyunun da yapımcılarından.