Şampiyonlar
Anıvıa
R – Buzul Fırtınası
(YENİ) ANLAŞILIRLIK: Buzul Fırtınası artık azami boyutuna ulaştığında görsel olarak parıldıyor
GİDERİLEN HATA: Buzul Fırtınası artık 1,5 ile 1,75 saniye arasında rasgele bir süre yerine her zaman 1,5 saniyede genişliyor
Camille
Pasif – Değişken Savunma
KALKAN SÜRESİ: 1,5/2,0/2,5 saniye ⇒ 1,5 saniye
E – Kanca Atışı
NINJA DEĞİL Kİ BU: Camille’in Savaş Sisi içindeyken yakındaki rakiplere Kanca Atışı’yla atıldığında görünür hâle geldiği mesafe biraz arttı
R – Hextech Ültimatomu
UZAĞA SAVURMA HIZI: 600 ⇒ 1000
UYUŞUKLUK ETME: Uzağa savurmadan kaynaklanan sersemletme artık sabit 1 saniye boyunca değil, hedef yere inene kadar sürüyor
Draven
Q – Dönen Balta
(YENİ) TABAN HASAR: 30/35/40/45/50
ORAN: %45/55/65/75/85 toplam saldırı gücü ⇒ %65/75/85/95/105 ilave saldırı gücü
W – Adrenalin Seli
BEDEL: Bütün yetenek seviyelerinde 40 mana ⇒ 40/35/30/25/20 mana
Kalısta
E – Ciğerini Sök
YÜK ÜSTÜNE YÜK: Normal saldırılar ve Q – Delici yeteneği, Ciğerini Sök bekleme süresindeyken ⇒ her zaman rakiplere bir mızrak saplar
MANA İADESİ: 2 birim katletme ⇒ Bekleme süresi iade gereksinimiyle uyumlu olacak şekilde 1 birim katletme
GİDERİLEN HATACiğerini Sök yeteneğiyle bir birim katledildiğinde bekleme süresinin bazen sıfırlanmamasına neden olan hata giderildi
Karma
W – Değişmez Karar
HASAR TETİKLENMESİ: 0, 1 ve 2. saniyelerde olacak şekilde üç adet ⇒ 0 ve 2. saniyelerde olacak şekilde iki adet (toplam hasar değişmedi)
TUTARLILIK CANDIR: Mantra W – Yenilenme için de geçerli
Mantra E – Direniş
İLAVE KALKAN: 30/100/170/240 ⇒ 30/90/150/210
Kennen
R – Yıldırım Yağmuru
YILDIRIM BAŞINA HASAR: 80/145/210 (+0,4 yetenek gücü) ⇒ 40/75/110 (+0,2 yetenek gücü)
ARDIL İSABET KATSAYISI: 1-6. isabetlerde hedef başına %100/75/50/50/50/50 hasar ⇒ 1-6. isabetlerde hedef başına %100/110/120/130/140/150 hasar
TOPLAM HASAR: 300/543,75/787,5 (+1,5 yetenek gücü) ⇒ 300/562,5/825 (+1,5 yetenek gücü)
Lee Sın
E – Çelik Fırtına
KÖR KEŞİŞA: rtık görünmez hedefleri ortaya çıkarmıyor.
BİR TEK SENA: rtık sadece Çelik Fırtına’dan hasar alan hedefleri görünür hâle getiriyor (artık hasar alan hedeflerin yakınındaki takım arkadaşlarını görünür hâle getirmiyor)
R – Ejderhanın Gazabı
HASAR: 200/400/600 ⇒ 150/300/450
Lucıan
Pasif – Işık Silahşoru
HASAR: 1/6/11/16. seviyelerde %30/40/50/60 toplam saldırı gücü ⇒1/7/13. seviyelerde %40/50/60 toplam saldırı gücü
Q – Işık Atışı
TABAN HASAR: 80/110/140/170/200 ⇒ 80/115/150/185/220
Poppy
Pasif – Demir Elçi
KALKAN SÜRESİ: 5 saniye ⇒ 3 saniye
R – Muhafızın Hükmü
ANLIK KULLANIM HASARI: 200/300/400 (+0,9 ilave saldırı gücü) ⇒100/150/200 (+0,45 ilave saldırı gücü)
Ryze
Q – Aşırı Yük
ESKİ KALKAN: 1-18. seviyelerde 60~200 (50 + 1-12. seviyelerde seviye başına 10, 13-18. seviyelerde seviye başına 5)
YENİ KALKAN: 1-18. seviyelerde 65~150 (60 + seviye başına 5)
İLAVE HAREKET HIZI: %25/30/35/40/45/50 ⇒ %25/28/31/34/37/40
Shyvana
W – Ateş Burgacı
(KALDIRILDI) ORMAN YANGINI: Ateş Burgacı artık canavarlara fazladan %20 hasar vermiyor
Syndra
W – İrade Gücü
SINIR TANIMAZ İLAVESİ: En fazla 3 küre tutar ⇒ İlave %20 gerçek hasar verir
HASAR: 80/120/160/200/240 ⇒ 70/110/150/190/230
ORAN: 0,8 yetenek gücü ⇒ 0,7 yetenek gücü
R – Güç Patlaması
BEKLEME SÜRESİ: 100/90/80 saniye ⇒ 120/100/80 saniye
Talon
Taban Nitelikler
MANA YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI: 0,5 ⇒ 0,75
Pasif – Bıçak Sırtı
DAHA HAVALI HAMLELER: Pasife ait parçacık efektleri biraz daha parlak hâle getirildi
Q – Noxus Diplomasisi
KATLETME HÂLİNDE İYİLEŞTİRME: 15 + 2 / seviye ⇒ 17 + 3 / seviye
Elementalist Lux Görsel Efektleri
- E – Işık Patlaması atışı, Elementalist Lux’ın diğer efektlerinden ayırt edilmesini kolaylaştıracak şekilde düzenlendi. Artık daha ziyade ışık şeritlerinden oluşan bir girdabı andırıyor.
- Parlaklık ve bulanıklaşma düzeylerini benzer hâle getirmek adına W – Prizmatik Bariyer‘in görsellerinde çeşitli düzenlemeler yapıldı
- R – Son Parıltı‘nın uyarı belirteci, zamanla belirginleşmek yerine yetenek kullanılır kullanılmaz görünür hâle gelecek şekilde düzenlendi
Eşyalar
Zz’Rot Kapısı
HİÇLİK KAPISI VARLIK SÜRESİ: 150 saniye ⇒ 120 saniye
BEKLEME SÜRESİ: 150 saniye ⇒ 120 saniye
YAPILARA KARŞI HİÇLİK HAŞERESİ HASARI: Seviye başına 5 (azami 90) ⇒ Seviye başına 20 (azami 360)
(KALDIRILDI) HİÇLİK HAŞERELERİ CAN ARTIŞI: Hiçlik Haşereleri artık seviye başına 50 can kazanmıyor
HİÇLİK HAŞERELERİ CAN TÜKENİŞİ: 0,25 saniyede bir mevcut canın %10’u ⇒0,25 saniyede bir mevcut canın %20’si
HAŞERE BAŞKA MİNYON BAŞKA: Artık Hiçlik Haşeresi biçmek, minyon skorunu arttırmıyor
Sihirdar Vadisi
Yaşayan Orman
Genel
BEN BURADAYIM: Bitkiler bir kere keşfedildikten sonra Savaş Sisi’nin içinden de boşta durma görseli görüntülüyor
VEJETARYEN: Artık Kha’Zix bitkilere saldırdığında çatışmaya girmiş sayılmıyor ve bu sayede çalıya girdiğinde Gelişmiş R – Hiçlik Saldırısı‘nın çatışma dışı görünmezliği tetiklenmiyor
Keşif Çiçeği
KİM İŞARETLEDİ?: Görünür hâle gelen şampiyonlar üzerindeki otomatik sinyaller, oyuncuların verdiği sinyallerden ayırt edilebilmeleri adına hafifletildi
(YENİ) TOTEM SİNYALİ: Görünür hâle gelen totemler artık küçük bir otomatik sinyal ortaya çıkarıyor
Can Eriği
ERİK PİŞ, AĞZIMA DÜŞ YOK: Eriklerin toplama mesafesi bir miktar azaldı
Saçartohum
HEP BERABER: Artık Malzahar ve Rengar büyü işlemez hâldeyken de takım arkadaşlarının tetiklediği Saçartohumlardan etkileniyor
Canavar Deneyim Ödülleri
İLK TEMİZLEME: Alacakurt, Keskingaga ve Gromp kampları ilk temizlemede %25 daha az deneyim sağlıyor (Antik Kayacıl’ın ilk temizlemedeki %50 az deneyimine ek olarak birikir)
MAVİ GÖZCÜ: 210 ⇒ 200
KIRMIZI KORKABUK: 210 ⇒ 200
GROMP: 210 ⇒ 200
KAYACILLAR: 45 ⇒ 35
KÜÇÜK KAYACILLAR: 15 ⇒ 7
KIZIL KESKİNGAGA: 15 ⇒ 20
KESKİNGAGALAR: 15 ⇒ 35
Uğursuz Koruluk
Syndra
R – Güç Patlaması
BEKLEME SÜRESİ: 120/105/90 saniye ⇒ 120/100/80 saniye
Wukong
Pasif – Taş Deri
İLAVE DİRENÇLER: Yakındaki rakip şampiyon başına 2/4/6 zırh ve büyü direnci ⇒ Yakındaki rakip şampiyon başına 4/6/8 zırh ve büyü direnci
İstemci Güncellemesi
Yeni Özellikler
(YENİ) ÖZEL OYUN BOTLARI: Artık güncellenen istemcide oyuncular özel oyunlarına bot ekleyebiliyor
(YENİ) SEÇENEK BOLLUĞU: İstemciye Ses, Arayüz ve Oyun başlıkları altında daha fazla seçenek ekledik
(YENİ) YÜKSELİŞ: Bu yama döneminde de istemciye dönüşümlü oyun modu eklemeye devam ediyoruz. Güncellenen istemci artık Yükseliş oyun modunu destekliyor.
(YENİ) MOBİL SIRALAMASI: Sosyal paneline Mobil durumdaki oyuncuları gruplama seçeneği eklendi (7.1 Yaması’nda “Mobiller Grupta”, 7.2 Yaması’ndan itibaren “Mobilleri Grupla” adıyla. Bu karışıklık için özür dileriz). Bu seçenek devredeyken Mobil durumda olan arkadaşlarınız istemcide oturum açana kadar özel bir klasörde yer alacak ve istemcide oturum açtıklarında asıl klasörlerine geçecekler.
(GÜNCELLENDİ) ÇEVRİMDIŞI SIRALAMA: “Çevrimdışıları Gizle” seçeneği güncellendi (7.1 Yaması’nda “Grup Çevrimdışı”, 7.2 Yaması’ndan itibaren “Çevrimdışıları Grupla” adıyla. Bu karışıklık için özür dileriz). Çalışma prensibi, bir üst maddedeki mobil sıralamayla aynı! Seçenek devre dışı bırakılırsa çevrimdışı arkadaşlar her zaman kendilerine ait klasörlerde yer alacak.
(YENİ) SAVAŞ TAKVİYELERİ: Oyuncular artık güncellenen istemcide ARAM Savaş Takviyeleri alabilecek
(YENİ) ÇAYDANLIK TESPİTİ: Düşük donanımlı bilgisayarlara sahip oyuncular, artık tasarruf moduna geçmek isteyip istemediklerinin sorulduğu bir pencereyle karşılaşacak
Dikkate Değer Düzeltmeler
- Bazen oyuncuların şampiyon seçiminde kabiliyetlerini düzenleyememelerine neden olan bir hatayı giderdiğimize inanıyoruz. Konuyu yakından takip etmeyi sürdüreceğiz.
- Şampiyon seçimine girildiğinde şampiyon tablosunun yüklenmemesine neden olan bir sorun giderildi.
- Bazen şampiyon seçim ekranının titremesine neden olan bir hata giderildi.
- Şampiyon seçimi animasyonları performans değerlendirilmesinden geçirildi ve tasarruf modunun daha fazla alanda etkili olması sağlandı. PERFORMANS SORUNU YAŞIYORSANIZ, TASARRUF MODUNU SAHİDEN DENEYİN.
- Şampiyon seçimi sırasında oyunculardan birinin şampiyon seçememesi hâlinde istemcinin çökmesine neden olan bir sorun giderildi.
- Şampiyon seçiminden geçiş sırasında bağlantısı kopan oyuncuların bazen oyuna yeniden bağlanamamasına neden olan bir hata giderildi.
- İstemci ve oyun içi sesleri artık ses seçeneklerinizdeki düzeylere uyuyor.
- Oyuncuların bazen hazırlık kontrolünü kabul etmelerini engelleyerek KABUL ET tuşunun gri görünmesine neden olan bir sorun giderildi.
- Hazır gruplarındaki arkadaşları hazırlık kontrolüyle karşılaşsa da bazı oyuncuların hazırlık kontrolüyle karşılaşmamasına neden olan bir sorunu giderdiğimize inanıyoruz.
- Eğitim tamamlandıktan sonra OYNA Düğmesi’nin gri kalmasına neden olan bir sorun giderildi.
- Bazı oyuncuların sihirdar simgelerinin lobide yanlış görünmesine neden olan bir sorun giderildi.
- Arkadaşları klasörler arasında taşırken arkadaş listesinde yırtılmalar ortaya çıkmasına neden olan bir sorun giderildi.
- Eski istemcide oluşturulan kabiliyet sayfalarının güncellenen istemcide hatalı görünmesine neden olan bir sorun giderildi.
- Biri şampiyon seçiminden ikinci defa çıktığında, sıradan çıkma bilgilendirmesiyle karşılaşılmamasına neden olan bir sorun giderildi.
- Artık zaten aldığınız hediyeler için hediye bilgilendirmesiyle karşılaşmayacaksınız.
- Oyuncuların şampiyon ayrıntıları sayfasında şampiyon kostümlerini görüntülemelerini engelleyen bir sorun giderildi.
- Ana sayfadaki IP/RP metinlerinin geçerliliğini arttırmak adına bazı değişiklikler yapıldı.
- Bazen oyuncuların arkadaşlarının oyunlarını izleyememesine neden olan bir sorun giderildi.
Giderilen Hatalar
- Nesneler ortaya çıkaran yeteneklerin (Jarvan’ın E – Demacia Sancağı gibi), bu yetenekleri kullanan şampiyonları Kha’Zix’in Pasif – Görünmez Tehdit yeteneğine yönelik olarak Ayrı Düşmüş saymamasına neden olan çeşitli hatalar giderildi
- LeBlanc’ın W – Vurkaç yeteneğini kullanıp bir daha kullanmadan bekleme süresine girmesine izin verdiği ve R – Taklit yeteneğiyle taklit ettiğinde Vurkaç‘ın bekleme süresinin sıfırlanmasına neden olan bir hata giderildi
- Shaco’nun W – Soytarı Kutusu ile ortaya çıkardığı kutular, artık kendilerini ortaya çıkaran etki (Arayıcı Mercek gibi) ortadan kalktığında yeniden gizleniyor
- Bard’ın Q – Kozmik Bağ sersemletmesinin gerekenden biraz uzun sürmesine neden olan bir hata giderildi
- Fizz’in R – Denizin Dişleri yeteneğinin savurma etkisi, artık büyü kalkanı altındaki rakipleri hem savurup hem de kalkanlarını tüketmiyor
- Darius’un E – Tut Çek isabet ettirdikten kısa süre sonra verilen tüm komutları göz ardı ederek hedefe saldırmaya çalışmasına neden olan bir hata giderildi
- Hecarim’in E – Yıkıcı Saldırı yeteneği artık yapılara kritik vuruş gerçekleştiremiyor
- Buz Kraliçesinin Hakkı ile ortaya çıkarılan hayaletlerin, üstlerinden geçtikleri birimleri de görünür kılmalarına neden olan bir hata giderildi
- Draktharr’ın Gece Kılıcı’nın totem tespit alanı görsel efektlerinin, sahibi katledilmiş durumdayken de sıralanmasına ve yeniden doğar doğmaz aynı anda oynatılmasına neden olan bir hata giderildi
- Karma’nın temel kostümündeki Mantra W – Yenilenme yeteneğine ait bağ görselleri artık tuhaf bir renkte değil
- Parti Canavarı Fiddlesticks’in E – Kara Yel isabet parçacıkları artık Kara Yel bir birim katlettiğinde gerektiği gibi görüntüleniyor
- Robotik Camille’in R – Hextech Ültimatomu sınırı artık yüksek zeminlerde gözden kaybolmuyor
- Robotik Camille’in R – Hextech Ültimatomu yeteneğini kullandığında zeminde ortaya çıkan üçgen desen, artık yetenek kullanıldığı sırada kamera uzaklaşırsa kaybolmuyor
- Meka Malphite’ın renkleri artık W – Gaddar Darbe kullanırken Malphite’ın yumruklarına gerektiği gibi çiviler yerleştiriyor
- KOD ADI: Ekko’nun W – Paralel Yakınsama yeteneğiyle düşük canlı şampiyonlara ilave hasar verdiğinde ortaya çıkması gereken ama eksik kalan efektler eklendi
- Irmak Ruhu Nami’nin sağ kuyruk yüzgeci artık çeşitli animasyonlarında görünmez olmuyor
- Japon Balığı Nami’nin renkleri, artık yürüme animasyonu sırasında kostüme özel parçacık efektlerini gerektiği gibi kullanıyor
- Süper Galaksi Shyvana Ejderha Biçimi’ne ait E – Alevli Nefes patlaması artık haritada kalıcı alev efektleri bırakmıyor
- Kartopu Savaşı Bard’ın Q – Kozmik Bağ sersemletmesine ait kar taneli zemin efektinin, belli şampiyonlarda tuhaf yerlerde ortaya çıkmasına neden olan bir hata giderildi
- Elementalist Lux Ateş biçimindeyken, bazı animasyonlarda elbisesinin kuyruklarının yok olmasına neden olan bir hata giderildi
- Yıldız Muhafızı Lux’ın değneği artık W – Prizmatik Bariyer‘in azami menziline ulaştığında bir anlığına takılı kalmıyor
- Meka Sıfır Sion’un R – Durdurulamaz Hücum animasyonu sırasında bazı güçlendirme görsellerinin (Banshee’nin Duvağı gibi) yukarı sekmesine neden olan bir hata giderildi
- Meka Sıfır Sion’un Sığınak animasyonundaki jet motor parçacıkları, modeliyle hizalandı
- Şokbıçaklı Zed’in gölgesi artık Zed’in dans animasyonu sırasında dumanlı görsellerinden mahrum kalmıyor
- Ivern’ün kışkırtma animasyonu sırasında ortaya çıkardığı çiçek (Şeker Kral kostümündeki şeker), artık kamera ileri geri hareket ettiğinde kaybolmuyor
- Braum Baba’nın şaka animasyonundaki poro suratı, artık animasyon sırasında değişim geçirmiyor
Gelecek Kostümler
• Dehşet Yıldızı Gangplank
• Savaş Ustası Azir
• Savaş Ustası Garen
• Savaş Ustası Vi