League of Legends 3.14 Yaması'nın detayları açıklandı

Son Güncelleme Tarihi:

Dev yamalardan biri daha League of Legends’ın tüm sunucularına eklendi. Oyuna bugün itibariyle dahil olan 3.14 Yaması ile birlikte League of Legends’ın yeni sezonunda ne gibi değişiklikler olacağını, yeni sezonun nasıl şekilleneceğini resmen öğrenmiş oluyoruz.

Şampiyonlardan kabiliyetlere kadar uzanan bu dev yama ile birlikte özellikle destek oyuncularının ve ormancıların öne çıktığını. Yeni sezonda destek oyuncularının ve ormancıların büyük önem kazanacağını düşünebiliriz. Bakalım 3.14 Yaması’ndaki değişiklikler nelermiş?


Genel

Genel PVP.net Güncellemeleri

  • İstemciyi, uyarıları toplu olarak kapatma ve uyarı pencerelerini devre dışı bırakabileceğiniz şekilde düzenledik
  • Arkadaş listesini ve uyarıları elden geçirerek, uyarıların çalışma şeklini önemli ölçüde yeniledik
  • Grup Sohbet tekrar düzenlendi; artık genel anlamda daha hızlı ve sorunsuz bir şekilde çalışacak
  • Kostüm seçiminiz artık yükleme ekranına girmeden birkaç saniye önce kilitlenecek! Daha önce, son saniyeye kadar kostümleriniz arasında geçiş yapabiliyordunuz ve farklı bir kostüm seçmeye çalıştığınızda dost canlısı bir hata mesajıyla karşılaşıyordunuz

Oyun İçi Arayüz

Açıklama: Can göstergeleri oyun içinde önemli bilgiler veriyor vermesine ama takım arkadaşlarınızla çok yakın durduğunuzda karmakarışık ve zor okunur hale geliyor. Can göstergelerini güncelleyerek önemli bilgileri bir bakışta görmenizi ve şampiyonunuzu, dostlarınızı ve rakiplerinizi anında ayırt etmenizi sağlamayı amaçlıyoruz.

  • Şampiyon can göstergelerinde güncelleme
  • Karakterin üzerine gelindiğinde şampiyon can göstergesi artık parlıyor
  • Çarp büyüsü parçacıklarında, sesinde ve simgesinde güncelleme

Başa dön


Şampiyonlar

Hangi yeteneklerin değiştirildiğinin daha kolay görülmesi için yeteneklerin varsayılan tuşlarını gösteriyoruz

Corki

Özet: Fosfor Bombası’nın atış menzilini arttırdık ve mana bedelini düşürürken, yeteneğe yeni bir mekanik ekleyip bombaların bir bölgeye anında hasar vermesi yerine patlamadan önce havaya fırlamasını sağlayan bir mekanik ekledik. Ayrıca Makineli Tüfek’in mana bedelini düşürdük ve Füze Salvosu’nun toplam saldırı gücü oranını daha sonraki seviyelerde arttırdık.

Açıklama: Fosfor Bombası’na oynanış açısından derinlik katarak, Corki’nin yeteneklerini ve özellikle mana bedellerini daha etkili bir şekilde dengeleyebiliriz. Corki geçmişte oyunun erken döneminde verdiği yoğun hasara çok bel bağlıyordu; bu hasar, koridordaki rakiplerini dağıtmasına ve oyunda çığ etkisi yaratmasına olanak sağlıyordu. Bu sorunu çözdüğümüze göre, oyunun sonraki aşamalarında daha rekabetçi olmasını sağlayabiliriz.

Q – Fosfor Bombası

  • Mana bedeli 60 / 70 / 80 / 90 / 100’e düşürüldü (daha önce 80 / 90 / 100 / 110 / 120’ydi)
  • Artık bölgeye anında hasar vermek yerine, havaya fırlattığı bomba vardığı son noktada patlıyor
  • Atış menzili 825’e yükseltildi (daha önce 600’dü)
  • Artık füze havadayken ek görüş sağlıyor

E – Makineli Tüfek

  • Mana bedeli tüm kademelerde 50’ye düşürüldü (daha önce 60 / 65 / 70 / 75 / 80’di)

R – Füze Salvosu

  • Toplam Saldırı Gücü oranı %20 / 30 / 40’a getirildi (daha önce %20’ydi)

Gragas

Özet: Fıçı Yuvarla’nın gerçekleştirme menzili azaltıldı; ancak bunu telafi etmek için yeteneğin mekaniklerini biraz değiştirdik. Artık fıçı hedefine ulaşırken bir oyuncu Fıçı Yuvarla’nın kısayol tuşuna sürekli basarsa, fıçı hedefe vardığı anda patlayacak. Vücut Darbesi artık isabet ettiği tüm hedeflere tam hasar veriyor ve daha uzun bir bekleme süresine sahip; bu bekleme süresi, Gragas bir birimle çarpıştığında yarıda kesiliyor.

Açıklama: Gragas’ı rakibini fıçıyla sıkıştırmak yerine yakın dövüşlerde stratejik bir şekilde savaştığı için ödüllendirmek istiyoruz. Vücut Darbesi’nde yapılan değişiklikler, Gragas’ı tam hasar potansiyeline ulaşmak ve hareket kabiliyetini en üst noktaya çıkarmak istiyorsa dövüşe girmesi konusunda teşvik ediyor.

Q – Fıçı Yuvarla

  • Artık fıçı hedefe ulaşmadan önce (Gragas fırlattığında değil) Fıçı Yuvarla yeteneğinin tekrar etkinleştirilerek vardığında patlamasını sağlayan küçük bir ara var.
  • Gerçekleştirme menzili 950’ye düşürüldü (daha önce 1100’dü)

E – Vücut Darbesi

  • Artık isabet ettiği tüm hedeflere tam hasar veriyor (hasarı aralarında bölmek yerine)
  • Bekleme Süresi 12 saniyeye getirildi (daha önce 7’ydi)
  • Gragas bir birimle çarpışırsa bekleme süresi yarıya düşüyor

Leona

Açıklama: Leona’nın takım savaşlarında sürekli engelleme sağlayacak araçlara sahip olduğunu düşünüyoruz ama dayanıklılığını arttırıp oyun ilerledikçe tam bir tanka dönüşmesini istiyoruz.

W – Tutulma

  • Taban Zırh / Büyü Direnci 25 / 35 / 45 / 55 / 65’e getirildi (daha önce 30 / 40 / 50 / 60 / 70’ti)
  • Tutulma, Leona’nın ek zırh değerinin %20’sine eşdeğer Zırh elde ediyor
  • Tutulma, Leona’nın ek büyü direnci değerinin %20’sine eşdeğer büyü direnci elde ediyor

Morgana

Açıklama: Bazen bir şampiyonun dengesini ve işlevselliğini etkilemeden genel gücünü ayarlamak istediğimizde, önce rakipler tarafından oynanış ve tartılabilme yolları eklemeye çalışıyoruz. Morgana için bu, Ruh Prangası’nın yarıçapını hem Morgana’ya hem de kurbanlarına göstermek anlamına geliyor.

R – Ruh Prangası

  • Artık etki süresi boyunca bağ yarıçapını Morgana’ya ve kurbanlarına gösteriyor

Nasus

Açıklama: Nasus görsel açıdan yenilendi! Nasus’un ilk seviyelerdeki dayanıklılığını dengeleyerek, pasif oynayarak koridorda sürekli kalma özelliğini düşürmeyi umuyoruz. Rakipler, oyun sonunda durdurulamaz bir güç haline gelmesini istemiyorlarsa Nasus’u oyunun başlarında taciz etmeye yoğunlaşabilmeli.

Genel

  • Nasus görsel açıdan yenilendi! .

Pasif – Ruhyiyen

  • Can Çalma yeniden ölçeklendirilerek %10 / 15 / 20’ye getirildi (1 / 7 / 13. seviyelerde) (daha önce %14 / 17 / 20’ydi (1 / 6 / 11. seviyelerde))

Nautilus

Açıklama: Nautilus’un oyun sonlarındaki işlevselliğini güçlendirerek, takım savaşlarındaki rolünü daha iyi tanımlamayı amaçlıyoruz.

Passive – Afallatan Vuruş

  • Yerine mıhlama süresi 0,5 / 0,75 / 1 / 1,25 / 1,5 saniyeye çıkarıldı (1 / 6 / 11 / 16 / 18. seviyelerde) (daha önce 0,5 / 0,75 / 1 saniyeydi (1 / 7 / 13. seviyelerde))

Nidalee

Özet: Mızrak Atışı’nın mekaniklerini değiştirerek, yetenek Nidalee’nin insan halindeki normal saldırı menzilinden daha uzağa giderse sadece ek “ilerleme” hasarı elde edecek şekilde ayarladık. Ek olarak, hasar hesaplamalarını Mızrak hedefe vurduğunda Nidalee’nin konumu yerine, yeteneğin gerçekleştirildiği yere bağlı olacak şekilde değiştirdik. Ayrıca oyun akışı göz önüne alındığında Vahşi Pusu’nun görüş ve zırh/büyü direnci indirgeme süresini azalttık.

Açıklama: Dürtme hasarını sınırlamak adına, YG Nidalee’yi oynamanın en verimli yolunun rakibe yaklaşması olduğunu açığa kavuşturmak istedik. Vahşi Pusu’nun eski zayıflatma süresi şu anki oyunda çok uzun; o nedenle kısalttık.

Q – Mızrak Atışı

  • Artık Mızrak hedefe vurduğunda Nidalee’nin konumu yerine, yeteneğin gerçekleştirildiği yere bağlı olarak hesaplanıyor
  • Artık Nidalee’nin insan halindeki normal saldırı menzilini geçene kadar ilerlenen mesafeden hasar elde etmiyor (azami hasar değişmedi)

W – Vahşi Pusu

  • Görüş ve Zırh / Büyü Direnci indirgeyen zayıflatma süresi 8 saniyeye düşürüldü (daha önce 12’ydi)

Nunu

Açıklama: Tüket’in hasarı, bekleme süresi ve iyileştirme etkisi ilk kademelerde düşürülerek, yeni Çarp ile dengede olması sağlandı.

Q – Tüket

  • İlk kademelerdeki Bekleme Süresi 13 / 12 / 11 / 10 / 9 saniyeye getirildi (daha önce 17 / 15 / 13 / 11 / 9 saniyeydi)
  • İlk kademelerdeki Hasar 400 / 550 / 700 / 850 / 1000’e getirildi (daha önce 500 / 625 / 750 / 875 / 1000’di)
  • İlk kademelerdeki İyileştirme etkisi 70 / 115 / 160 / 205 / 250’ye getirildi (+0,75 Yetenek Gücü) (daha önce 90 / 130 / 170 / 210 / 250’ydi (+0,75 Yetenek Gücü))

Sivir

Özet: Bıçaklı Bumerang daha az taban hasara sahip olacak ve ek SG yerine toplam saldırı gücü ile artış gösterecek. Oyunun başlarında ve ortalarında sahip olduğu gücü azaltmanın karşılığında, Bıçaklı Bumerangın vurduğu her hedefin bunu biraz daha hissetmesini sağlıyoruz.

Açıklama: Oyunun başlarında, Sivir saldırı gücü veren eşyalarla öne geçerek iyi ayarlanmış bir Bıçaklı Bumerang atışıyla büyük miktarda ani hasar verebilir. Bu, rakiplerini çaresiz bırakıp koridora hakim olmasını sağlıyordu. Sivir’in tüm değerlerini dengelemek yerine, konuya iki ana hedef doğrultusunda yaklaştık. Öncelikle, Koridor safhasında ve oyunun ortalarında Bıçaklı Bumerang’ın tek bir hedef üzerindeki ani hasarını düşürdük. İkinci olarak, Bıçaklı Bumerang’ın özellikle oyunun ileri safhalarında Alan Etkili durumlarda güçlü kalarak, Sivir’in kuvvetli yönleriyle uyumlu olmasını sağladık.

Q – Bıçaklı Bumerang

  • Artık Ek Saldırı Gücü yerine Toplam Saldırı Gücü ile artış gösteriyor
  • Hasar 25 / 45 / 65 / 85 / 105’e getirildi (+0,7 / 0,8 / 0,9 / 1,0 / 1,1 Toplam Saldırı Gücü) (daha önce 60 / 105 / 150 / 195 / 240’tı (+1,1 Ek Saldırı Gücü))
  • İsabet alan hedef başına hasar düşüşü %10’a getirildi (daha önce %20’ydi)

Vayne

Özet: Vayne’in Kazıkatar’ının sahip olduğu gizli gücün bir kısmını alıyoruz.  Vurduğu hedefler duvara mıhlanmamışsa etkinin sonunda artık hareketsiz kalmayacak. Ek olarak, Vayne’in kazıkatar kullanırken kurbanları üzerinde serbest bir otomatik saldırı yapma özelliğini kaldırdık.

Açıklama: Morgana üzerinde yaptığımız değişikliklere benzer şekilde, bir şampiyonun gücünü sayılarla oynamadan dengelemek istediğimizde, önce rakiplere daha fazla oynanış seçeneği sunmanın veya gizli gücünü ayarlamanın yollarını arıyoruz. Beceri düzeyi yüksek Vayne oyuncuları, Kazıkatar’la vurdukları bir şampiyona yaptıkları serbest normal saldırıyla koridorda çok güçlü duruma geçiyordu.

E – Kazıkatar

  • Vayne artık bir şampiyonu Kazıkatar’la vurduktan sonra bir de normal saldırı yapamayacak.
  • Duvara mıhlanmasa bile hedefin kısa süre hareket edememesine yol açan bir hata giderildi.
  • Kazıkatar artık hedefi geri savurduktan sonra tam hasar veriyor. Duvar darbeleri artık kritik vuruş olarak gösteriliyor.

Destek Şampiyonlarında Yapılan Değişiklikler

Açıklama: Destek rolü için tasarlanmış şampiyonlarda yeteneklerin gelişiminde değişiklikler yapıyoruz. Amacımız, hasar vermek yerine işlevselliği ve korumayı vurgularken, destek şampiyonlarına daha fazla altın akışı ile belli şampiyonların fazlasıyla güçlü olmasını önleyecek şekilde ayarlamalar yapmak.

Yaptığımız yüksek düzeydeki değişikliklerin bazıları için sitemize bakın.


Janna

Özet: Janna’nın pasifinin genel özelliğini kaldırıp etkisini yerel hale getiriyor ve verdiği hareket hızı bonusunu arttırıyoruz. Ayrıca Uğultulu Kasırga’nın genel hasarını azalttık; ancak bu yetenek, ne kadar uzun süre doldurulursa yetenek gücüyle daha da güçlenecek. Meltem’i kısmen etkileyen aktif ve pasif hareket hızı da artık Yetenek Gücü ile doğru orantılı olarak artıyor. Fırtınanın Gözü kalkanının yetenek gücü oranı azaltıldı; ancak artık Janna’nın sahip olduğu YG değerine göre ilave saldırı gücü verme avantajına sahip.

Açıklama: Bir süredir gizli güç sağlayan genel etkili pasiflerle ilgilenmek istediğimizi söylüyorduk; fırsat bu fırsat dedik ve Janna’nın Pupa Yeli yeteneğinde ayarlamalar yaptık. Hortumlarına gelince, saniye başına ilave yetenek gücü artışı, Janna’nın oyun sonunda yüksek hasar vermesi için Uğultulu Kasırga’yı tam doldurmasını gerektirecek.

Pasif – Pupa Yeli

  • Pupa Yeli artık genel yerine yerel etkiye sahip (800 menzil)
  • Pupa Yeli hareket hızı güçlendirmesi %5’e çıkarıldı (daha önce %3’tü)

Q – Uğultulu Kasırga

  • Artık yollanmadan önce yüklendiği her saniye için +0,1 Yetenek Gücü oranı kazanıyor
  • Yetenek Gücü oranı 0,35’e düşürüldü (daha önce 0,75’ti)
  • Yükleme hasarı 15 / 20 / 25 / 30 / 35’e getirildi (daha önce 25 / 30 / 40 / 50 / 60’tı)

W – Meltem

  • Kendine hareket hızı verdiği pasif güçlendirme artık 50 Yetenek Gücü başına +%1 olarak artıyor (0,02 YG oranı)
  • Kendine hareket hızı verdiği pasif güçlendirme %4 / 6 / 8 / 10 / 12 (+0,02 Yetenek Gücü) olarak değiştirildi (daha önce düz %4 / 7 / 10 / 13 / 16’ydı)
  • Yavaşlatma artık 50 Yetenek Gücü başına +%3 olarak artıyor (toplam %80 tavan değeri)
  • Taban yavaşlatma %24 / 28 / 32 / 36 / 40’a getirildi (daha önce %24 / 30 / 36 / 42 / 48’di)
  • Yetenek Gücü oranı 0,5’e düşürüldü (daha önce 0,6’ydı)

E – Fırtınanın Gözü

  • Kalkanın Saldırı Gücü güçlendirmesi artık 10 Yetenek Gücü başına +1 Saldırı Gücü olarak artıyor (0,1 YG oranı)
  • Yetenek Gücü oranı 0,7’ye düşürüldü (daha önce 0,9’du)

Lulu

Özet: Lulu’nun yetenek setinin bazı kısımları, bu yamada yetenek gücüyle artış gösterecek şekilde ayarlandı. Peri Yoldaş, Pix’in hasarı, Işıltılı Ok’un minimum yavaşlatma erimesi ve Kapris’in hareket hızı takviyesi artık YG ile doğru orantılı olarak artış gösteriyor. Bununla beraber, Kapris’teki YG bonusunu kaldırdık ve taban hareket hızı bonusunu bir miktar azalttık.

Açıklama: Diğer destek şampiyonlarında olduğu gibi, Lulu’da da hasara değil işlevselliğe odaklanmayı amaçlıyoruz. Bu felsefeyi göstermenin en iyi yolu Peri Yoldaş Pix’in ve Kapris’in güçlendirmeleri. Bunlar Lulu’nun yüksek hareket hızına sahip dostlarına destek verme ve gerektiğinde büyük hız takviyesi sağlama konusundaki yeteneğini vurguluyor. Işıltılı Ok’la, ilave yetenek gücü kazandırarak yavaşlatma özelliğini geliştirmek ama bunu, yeteneğin kuvvetli taban değerini değiştirmeden yapmak istedik.

Pasif – Peri Yoldaş, Pix

  • 0,15 Yetenek Gücü oranı eklendi
  • Taban hasar 9 / 18 / 27 / 36 / 45 / 54 / 63 / 72 / 81’e getirildi (+0,15 Yetenek Gücü) (daha önce 9 / 21 / 33 / 45 / 57 / 69 / 81 / 93 / 105’ti (+0 Yetenek Gücü)

Q – Işıltılı Ok

  • Yavaşlatma etkisi belli bir sürede eriyerek %0’a inmek yerine, artık süresi boyunca eriyerek 7,5 Yetenek Gücü başına %1’e iniyor.

W –Kapris

  • Hareket Hızı bonusu artık 10 Yetenek Gücü başına %+1 artış gösteriyor (0,1 YG Oranı)
  • Yetenek Gücü takviyesi kaldırıldı
  • Taban hareket hızı artışı %30’a düşürüldü (daha önce %35’ti)

E – Yetiş Pix!

  • Ofansif hasar Yetenek Gücü oranı 0,4’e düşürüldü (daha önce 0,6’ydı)

Nami

Özet: Suya Hapis’in ve Gelgit Dalgası’nın yetenek gücü oranını azalttık ama Vahşi Dalgalar ve Med Cezir’i güçlendirdik. Vahşi Dalgalar’ın ek hareket hızı ve Med Cezir’in sıçra gücü artık yetenek gücüyle doğru orantılı olarak artıyor. Aslında, yeterli YG ile Med Cezir’in ilave sıçramaları, sıçrama başına daha fazla iyileştirecek ve hasar verecek.

Açıklama: Nami’nin genel güç artışı iyi durumda olsa da, hareket hızı güçlendirmelerine ve zayıflatmalarına işlevsellik ekleme fırsatını kaçırmak istemedik. Nami’nin YG işlevselliğindeki artıştaki en özel değişiklik, Med Cezir’de gerçekleşti. Ek YG artık her sıçramanın gücünü arttırıyor ve her sıçramanın öncekinden daha güçlü olduğundan pozitif değerlere ulaşabiliyor.

Pasif – Vahşi Dalgalar

  • Bonus hareket hızı artık 10 Yetenek Gücü başına +1 bonus hareket hızı olarak artıyor (0,1 YG Oranı)

Q – Suya Hapis

  • Yetenek Gücü oranı 0,5’e düşürüldü (daha önce 0,65’ydi)

W – Med Cezir

  • Sonraki sıçramaların yüzde gücü artıyor. Her sıçrama, 10 YG başına %0,75 daha fazla güç kazanıyor.

E – Dalga Çağıran’ın Hediyesi

  • Yavaşlatma yüzdesi artık 20 Yetenek Gücü başına +%1 yavaşlatma şeklinde artıyor (0,05 YG Oranı)

R – Gelgit Dalgası

  • Yetenek Gücü oranı 0,6’ya düşürüldü (daha önce 0,7’ydi)

Sona

Özet: Sona’nın destek hazinesine akan yeni altınla birlikte, Kreşendo ve Cesaret İlahisi’nin biraz fazla güçlü olduğu ortaya çıktı. İki yeteneğin de yetenek gücü oranını düşürdük, ayrıca Metanet Aryası’nın iyileştirme miktarını ileri kademelerde arttırdık. Sona hâlâ Baskın Akorlar ile güçlü notalar basabiliyor; buna bir de Sona’nın ileriki dakikalarda daha iyi güçlenmesini sağlayacak bir YG oranı ekledik. Son olarak, Sürat Şarkısı’nın taban hız takviyesi artık yetenek gücüyle artışa geçtiğinden, bir miktar azaltıldı.

Açıklama: Sona’da ana odağımız, yeteneklerinden bir miktar azalttığımız gücü Baskın Akor’a ve Sürat Şarkısı’na kaydırmaktı; bu da Sona’nın işlevselliğini oyunun ileriki safhalarında güçlendirirken, aynı zamanda Baskın Akor seçiminin her aşamada geçerli kalmasını sağlıyor.

Pasif – Baskın Akor

  • Baskın Akor – Stakkato’nun Hasarına 0,2 Yetenek Gücü oranı eklendi
  • Baskın Akor – Diminuendo’nun Hasar indirgeme özelliğine 0,2 Yetenek Gücü oranı eklendi
  • Baskın Akor – Tempo’nun yavaşlatma miktarına 0,04 Yetenek Gücü oranı eklendi

Q – Cesaret İlahisi

  • Yetenek Gücü oranı 0,5’e düşürüldü (daha önce 0,7’ydi)

W – Metanet Aryası

  • Taban iyileştirme miktarı ileriki kademelerde 40 / 55 / 70 / 85 / 100’e düşürüldü (daha önce 40 / 60 / 80 / 100 / 120’ydi)

E – Sürat Şarkısı

  • Aktif hız takviyesi artık 50 Yetenek Gücü başına +%1 hareket hızı olarak artış gösteriyor (0,02 YG Oranı)
  • Aktif hız takviyesi %4 / 6 / 8 / 10 / 12 olarak değiştirildi(+0,02 Yetenek Gücü) (daha önce yalın %6 / 8 / 10 / 12 / 14’tü)

R – Kreşendo

  • Yetenek Gücü oranı 0,5’e düşürüldü (daha önce 0,8’di)

Soraka

Özet: Soraka’nın taban can, seviye başına can ve taban zırh değerleri arttırılıyor; ayrıca hedefin eksik can veya mana değeri fazlayken pasifi artık daha fazla can/mana yenileyecek. Yıldız Yağmuru’nun büyü direnci indirgeme özelliği artık yetenek gücüyle doğru orantılı olarak artıyor ve Soraka bu yeteneğiyle en az bir şampiyona vurursa, Astral Lütuf’un bekleme süresi sıfırlanıyor. Astral Lütuf, zırh güçlendirmesi yetenek gücüyle doğru orantılı artacak şekilde değiştirildi. Fırsatı değerlendirip, İlham’a yeni bir mekanik ekleyerek Soraka’nın kendi manasını, hedef aldığı kişiye göre bağış veya ek hasar olarak kullanmasını sağladık. Dilek’in hedef alınamaz dostları yok saymaması gerektiği ortaya çıktı; o nedenle Soraka’nın ultisi artık takımınızdaki herkesi etkiliyor.

Açıklama: Yaptığımız değişikliklerin merkezinde Soraka’ya ek işlevsel artış ve dövüşün ortasında taktiğe dayalı oyunculuğu ödüllendirmek var. Ayrıca Soraka’nın yetenek setinde daha fazla oynanış imkânı sunduk; bu da şampiyonu basit bir can ve mana kaynağı olmaktan kurtarıp, çatışma içi şifa dağıtan bir oyun tarzını teşvik ediyor.

Taban Nitelikler

  • Taban can değeri 405’e çıkarıldı (daha önce 375’ti)
  • Seviye başına can değeri 76’ya çıkarıldı (daha önce 71’di)
  • Taban Zırh değeri 9,4’e çıkarıldı (daha önce 7,4’tü)

Yeni Pasif – Kurtuluş

  • YENİ: Soraka’nın can ve mana yenileyen yetenekleri, hedefte eksik olan her %2’lik can veya mana değeri için %1 daha etkili

Q- Yıldız Yağmuru

  • Büyü Direnci indirgeme özelliği artık 100 Yetenek Gücü başına +1 Büyü Direnci şeklinde artıyor (0,01 YG Oranı)
  • Büyü Direnci indirgeme tüm seviyelerde 6 olarak değiştirildi (+0,01 Yetenek Gücü) (daha önce yalın 8 / 9 / 10 / 11 / 12’ydi)
  • Yıldız Yağmuru en az bir rakip şampiyona isabet ederse, Astral Lütuf’un bekleme süresi %5 / 6,25 / 7,5 / 8,75 / 10 azalıyor
  • Mana bedeli 30 / 40 / 50 / 60 / 70 olarak değiştirildi(daha önce 20 / 35 / 50 / 65 / 80’di)

W – Astral Lütuf

  • Bonus zırh artık 20 Yetenek Gücü başına +3 Zırh olarak artıyor (0,15 YG oranı)
  • Bonus zırh 50 / 65 / 80 / 95 / 110 olarak değiştirildi (+0,15 Yetenek Gücü) (daha önce yalın 25 / 45 / 65 / 85 / 105’ti)
  • Zırh süresi 2 saniyeye düşürüldü (daha önce 3 saniyeydi)
  • İyileştirme 70 / 130 / 180 / 230 / 270’e getirildi (+0,35 Yetenek Gücü) (daha önce 70 / 140 / 210 / 280 / 350’ydi (+0,45 Yetenek Gücü))
  • Mana bedeli 80 / 100 / 120 / 140 / 160’a getirildi (daha önce 80 / 110 / 140 / 170 / 200’ti)

E – İlham

  • Takım arkadaşına yapıldığında artık 20 / 40 / 60 / 80 / 100 mana veriyor + Soraka’nın azami mana değerinin %5’ini bağışlıyor (daha önce bedelsiz olarak 40 / 80 / 120 / 160 / 200 mana veriyordu)
  • Rakibe yapıldığında artık 40 / 70 / 100 / 130 / 160 + Soraka’nın azami mana değerinin %5’ini (+0,4 Yetenek Gücü) hasar veriyor (daha önce 50 / 100 / 150 / 200 / 250’ydi(+0,6 Yetenek Gücü))
  • Artık mana kullanmayan veya azami mana değerine sahip takım arkadaşlarınız üzerinde kullanılamaz

R – Dilek

  • Artık hedef alınamayan dostları da etkiliyor
  • İyileştirme etkisi 150 / 250 / 350 (+0,55 Yetenek Gücü)’ne getirildi (daha önce 200 / 320 / 440 (+0,7 Yetenek Gücü)’ydü)

Taric

Özet: Taric’in pasifinde yaptığımız değişiklikle birlikte, gerçekleştirdiği her büyüden sonraki ilk otomatik saldırısı güçlenerek Taric’in zırh değerinin %30’unu büyü hasarı olarak verir ve yeteneklerinin bekleme süresini azaltır hale getirdik. Ortak Şifa’nın YG oranı daha düşük ve artık Taric’in bonus can değerinin belli bir yüzdesiyle doğru orantılı olarak artıyor. Ayrıca Parçala’nın YG artışını kaldırdık ve taban hasarını düşürdük. Parçala artık zırhla doğru orantılı olarak, indirgeme özelliği ise Taric’in zırh değerinin belli bir yüzdesiyle birlikte artıyor. Son olarak, Parıltı ve Titreşim yeteneklerinin yetenek gücü oranlarını düşürüp bekleme sürelerini uzattık.

Açıklama: Pasif özelliğini yenileyerek, Taric’in oynanışına genel bir derinlik ve fark katıyoruz. Bunun yanında, takım çatışmalarında göz kamaştıran, tankımsı (ve çok şık) bir destek olan Taric’in bu rolde daha da başarılı olması için savunma özelliğinde artışa önem verdik.

Yeni: Pasif – Mücevher Ustası

  • YENİ: Taric bir büyü gerçekleştirdikten sonraki otomatik saldırısında toplam Zırh değerinin %30’unu ek Büyü Hasarı olarak vermesini sağlayan bir güçlendirme elde eder
  • Pasif olarak güçlendirilmiş saldırılar, tüm yeteneklerinin bekleme sürelerini 2 saniye azaltır

Ortak Şifa

  • Normal saldırılardaki bekleme süresi azalması kaldırıldı (pasife taşındı)
  • Taban bekleme süresi 20 / 19 / 18 / 17 / 16’dan 18 / 17 / 16 / 15 / 14’e getirildi
  • YG oranı 0,6’dan 0,3’e getirildi
  • Ek can değerinin %5’inden artış eklendi

Parçala

  • Taban hasarlar 40 / 80 / 120 / 160 / 200 (+ toplam Zırh değerinin %30’u) (+0 Yetenek Gücü)’ne getirildi (daha önce 50 / 90 / 130 / 170 / 210 (+toplam Zırh değerinin %20’si) (+0,6 Yetenek Gücü)’ydü)
  • Zırh indirgeme artık Taric’in toplam Zırh değerinin %10’u ile doğru orantılı olarak artıyor

Parıltı

  • Yetenek Gücü oranı 0,2 / 0,4 Yetenek Gücü olarak değiştirildi (daha önce 0,4 / 0,8 Yetenek Gücü idi)
  • Bekleme Süresi 14 / 13 / 12 / 11 / 10 saniyeden 18 / 17 / 16 / 15 / 14 saniyeye getirildi

Titreşim

  • Yetenek Gücü oranı 0,5 Yetenek Gücü’ne getirildi (daha önce 0,7 Yetenek Gücü idi)
  • Bekleme Süresi 75 saniyeye getirildi (daha önce 60 saniyeydi)

Küçük Değişiklikler ve Giderilen Hatalar

Kennen

Elektrik Dalgası

  • Elektrik Dalgası’nın gerçekleştirme süresi tamamlanmadan önce Fırtına İşareti’nin süresi dolar veya tamamen tükenirse Elektrik Dalgası’nın hedefe doğru şekilde isabet etmesini önleyen bir hata giderildi. Bu, iki durumu düzeltti:
    • Fırtına İşareti artık Kennen Elektrik Dalgası’nı gerçekleştirirken geçerliliğini kaybetmeyecek
    • Fırtına İşareti başka bir yetenek tarafından kullanıldığı sırada Kennen Elektrik Dalgası gerçekleştirirse, yine de hasar verecek ve normal şekilde bir yük ekleyecek

Shen

Açıklama: Geçen yamada Shen’in son çarpışma yarıçapına biraz acımasız davrandığımızı fark ettik; o yüzden bir miktar arttırıyoruz.

Gölge Fırlayışı

  • Son noktadaki çarpışma yarıçapı bir miktar arttırıldı

Singed

 

  • Singed’in koşma animasyonu geliştirildi

Soraka

 

  • Soraka’nın koşma animasyonu geliştirildi

Nocturne

Karanlığın Eli

  • İz bonusunun uygulanmasında tutarsızlığa yol açan bir hata giderildi

Vi

Saldırı ve Darp

  • Saldırı ve Darp gerçekleştirdiği anda Vi’ın Banshee’nin Duvağı devreye girerse, Saldırı ve Darp hücum animasyonunda kilitli kalmasına yol açan bir hata giderildi.

Eşyalar

  • “Şapka” sözcüğü artık eşya dükkânında aranabiliyor. (Nihayet!)

Eşya Değişiklikleri

Açıklamalar: Görüş sisteminde (totem işlevselliği, totem sınırları ve ziynetler) yaptığımız değişiklikler nedeniyle, Kâhinin Karışımı’nı oyundan kaldırıyoruz. Görüş sistemini kontrol etmeye ve gerektiği durumda ayarlama yapmaya devam edeceğiz.

Aşağıdaki eşyalar oyundan kaldırıldı:

  • Eleisa’nın Mucizesi
  • Kâhinin Karışımı

Aşağıdaki eşyalar yenilendi (yeni eşyaların ayrıntıları için aşağı bakın):

  • Felsefe Taşı
  • Kage’nin Mızrabı
  • Yiğitlik Simgesi

Destek Eşyaları

Destek Eşyası Açıklama: Sezon öncesinde destek eşyalarıyla ilgili ana hedefimiz, oyunun ileri safhalarında geliştirilebilen, daha fazla sayıda altın veren eşya sağlamak. Ancak oyuncuların alabilecekleri altın veren eşya sayısı bir adetle sınırlı. Daha fazla bilgi için, sezon öncesi sitemize göz atın.

YENİ: Büyü Hırsızının Marifeti

  • Maliyeti 365 Altın
  • +10 Yetenek Gücü
  • 5 saniyede bir +3 Mana Yenileme
  • 10 saniyede bir +2 Altın
  • ÖZEL Pasif – Vergi: Şampiyonlara karşı yapılan normal saldırılar, rakip başına en fazla 10 saniyede bir olmak üzere 4 Altın verir. Bir minyon katletmek, bu pasif özelliği 10 saniyeliğine devre dışı bırakır.

YENİ: Buzdiş

  • Tarif: Büyü Hırsızının Marifeti + 485 Altın (Toplam 850 altın)
  • +20 Yetenek Gücü
  • 5 saniyede bir +7 Mana Yenileme
  • 10 saniyede bir +4 Altın
  • ÖZEL Pasif – Vergi: Şampiyonlara karşı yapılan normal saldırılar, rakip başına en fazla 10 saniyede bir olmak üzere 8 Altın verir. Bir minyon katletmek, bu pasif özelliği 10 saniyeliğine devre dışı bırakır.

YENİ: Buz Kraliçesinin Hakkı

  • Tarif: Buzdiş + Güçlendirme Kitabı + 715 Altın (Toplam 2000 altın)
  • +50 Yetenek Gücü
  • 5 saniyede bir +10 Mana Yenileme
  • 10 saniyede bir +4 Altın
  • ÖZEL Pasif – Vergi: Şampiyonlara karşı yapılan normal saldırılar, rakip başına en fazla 10 saniyede bir olmak üzere 8 Altın verir. Bir minyon katletmek, bu pasif özelliği 10 saniyeliğine devre dışı bırakır.
  • ÖZEL Aktif – Hedef rakibin ve yakındaki tüm rakiplerin 50 Büyü Hasarı almasına ve Hareket Hızı değerlerinin 2 saniyeliğine %50 düşmesine yol açar. (60 saniye bekleme süresi.)

YENİ: Eski Para

  • Maliyeti 365 Altın
  • 5 saniyede bir +5 Can Yenileme
  • 5 saniyede bir +3 Mana Yenileme
  • ÖZEL Pasif – Haraç: Yakınında bulunduğunuz ve ölümcül darbeyi vurmadığınız bir minyon öldüğünde 2 Altın verir.

YENİ: Göçebe Madalyonu

  • Tarif: Eski Para + 485 Altın (Toplam 850 Altın)
  • 5 saniyede bir +8 Can Yenileme
  • 5 saniyede bir +11 Mana Yenileme
  • 10 saniyede bir +2 Altın
  • ÖZEL Pasif – Haraç: Yakınında bulunduğunuz ve ölümcül darbeyi vurmadığınız bir minyon öldüğünde 4 Altın verir.

YENİ: Uluların Tılsımı

  • Tarif: Göçebe Madalyonu + Peri Tılsımı + 970 Altın (Toplam 2000 Altın)
  • Bekleme Süresinde %20 Azalma
  • 5 saniyede bir +10 Can Yenileme
  • 5 saniyede bir +15 Mana Yenileme
  • 10 saniyede bir +2 Altın
  • ÖZEL Pasif – Haraç: Yakınında bulunduğunuz ve ölümcül darbeyi vurmadığınız bir minyon öldüğünde 4 Altın verir.
  • ÖZEL Aktif: Yakındaki dostlara 3 saniyeliğine %40 Hareket Hızı verir (60 saniye bekleme süresi).

YENİ: Yadigâr Kalkan

  • Maliyeti 365 Altın
  • +50 Can
  • 5 saniyede bir +6 Can Yenileme
  • ÖZEL Pasif – Savaş Ganimeti: Normal saldırılar, Can değeri 200’ün altındaki minyonları infaz eder. Bir minyon katletmek, yakındaki dost şampiyonun, sahip olduğunuz azami Can değerinin %2’si kadar iyileşmesini ve katletme ödülü artı 5 altın elde etmesini sağlar.
    • Bu etkiler yakında bir dost şampiyon bulunmasını ve bir Savaş Ganimeti yükü gerektirir. 30 saniyede bir tekrar yüklenir. Azami 2 yük.

YENİ: Targon’un Heybeti

  • Tarif: Yadigâr Kalkan + 485 Altın (Toplam 850 Altın)
  • +175 Can
  • 5 saniyede bir +12 Can
  • ÖZEL Pasif – Savaş Ganimeti: Normal saldırılar, Can değeri 200’ün altındaki minyonları infaz eder. Bir minyon katletmek, yakındaki dost şampiyonun, sahip olduğunuz azami Can değerinin %2’si kadar iyileşmesini ve katletme ödülü artı 10 altın elde etmesini sağlar.
    • Bu etkiler yakında bir dost şampiyon bulunmasını ve bir Savaş Ganimeti yükü gerektirir. 30 saniyede bir tekrar yüklenir. Azami 4 yük.

YENİ: Dağın Sureti

  • Tarif: Targon’un Heybeti + Yakut Kristal + 675 Altın (Toplam 2000 Altın)
  • +375 Can
  • Bekleme Süresinde %10 Azalma
  • 5 saniyede bir +25 Can
  • ÖZEL Pasif – Savaş Ganimeti: Normal saldırılar, Can değeri 200’ün altındaki minyonları infaz eder. Bir minyon katletmek, yakındaki dost şampiyonun, sahip olduğunuz azami Can değerinin %2’si kadar iyileşmesini ve katletme ödülü artı 10 altın elde etmesini sağlar.
    • Bu etkiler yakında bir dost şampiyon bulunmasını ve bir Savaş Ganimeti yükü gerektirir. 30 saniyede bir tekrar yüklenir. Azami 4 yük.
  • ÖZEL Aktif – Ölümcül İttifak: Mevcut Can değerinin %20’sini tüketir ve 4 saniye boyunca, hedef takım arkadaşınıza sahip olduğunuz azami Can değerinin %10’u kadar koruma sağlar. 4 saniyenin sonunda hedef infilak ederek sahip olduğunuz azami Can değerinin %10’u kadar alan etkili büyü hasarı verir. (60 saniye bekleme süresi)

Orman Eşyaları

Orman Eşyaları Açıklaması: Çeşitli orman eşyalarına eklediğimiz altın üretme şekilleri, bu eşyaların amaçlanan oynanış tarzını tamamlayacak. Daha fazla bilgi için, sezon öncesi sitemize göz atın.

Avcı Palası

  • Artık canavarlara vurulduğunda 3 can elde etmenizi sağlıyor

Tin Taşı

  • Artık canavarlara vurulduğunda 3 can elde etmenizi sağlıyor

Madred’in Pençeleri

  • Zırh değeri 20’ye düşürüldü (daha önce 25’ti)

YENİLENDİ: Wriggle’in Feneri

  • Tarif: Madred’in Pençeleri + Hançer + Hançer (Toplam 1800 Altın)
  • +20 Zırh
  • +%25 Saldırı Hızı
  • ÖZEL Pasif – Sakatla: Canavarlara karşı yapılan normal saldırılar isabet halinde 100 büyü hasarı verir ve 10 iyileşmenizi sağlar
  • ÖZEL Pasif: Canavarlardan alınan altın %40 artar.
  • ÖZEL Aktif: Civar bölgenin 180 saniyeliğine açığa çıkmasını sağlayan, bir Görünmez Totem yerleştirir (180 saniye bekleme süresi)

Büyük Kertenkele’nin Ruhu

  • Saldırı Gücü 30’a düşürüldü (daha önce 35’ti)
  • Yak pasifi artık fiziksel hasarla tetikleniyor, hasar 16 – 50’ye getirildi (daha önce 7-40’tı)
  • ÖZEL Pasif – Ödül Avcısı: Şampiyon katletme, asist ve destansı canavarlar 40, büyük canavarlar 10 ilave altın verir.

Antik Golem’in Ruhu

  • Can değeri 500’den 350’ye indirildi
  • ÖZEL Pasif – Kumbara: 1,5 saniyede bir Kumbara yükü verir.
    • Bir büyük canavar katledildiğinde Kumbara yükleri kaybolur ve yük sayısına eşit değerde altın verir.
    • Bir katletme karşılığında azami 40 altın elde edilebilir.
    • Azami yük sayısı 80.

YENİLENDİ: Hayalet İfritin Ruhu

  • Recipe: Tin Taşı + Şeytani Külliyat (Toplam 2000)
  • +50 Yetenek Gücü
  • Bekleme Süresinde %10 Azalma
  • 5 saniyede bir +14 Can Yenileme
  • 5 saniyede bir +7 Mana Yenileme
  • ÖZEL Pasif: Canavarlara verilen büyü hasarının %8’ine (alan etkili hasarın yarısı) eşdeğer miktarda Can ve Mana Yeniler
  • ÖZEL Pasif – Ödül Avcısı: Şampiyon katletme, asist ve destansı canavarlar 40, büyük canavarlar 10 ilave altın verir.
  • ÖZEL Pasif: Canavarlara verilen hasar %30 artar.

Diğer Eşya Değişiklikleri:

Açıklama: Daha önce eski altın veren eşyalardan geliştirilen eşyaların geliştirilme şekillerini güncelledik.

Ordu Kalkanı

  • YENİ Tarif:Yenilenme Boncuğu + Dokuma Zırh + Yakut Kristal + Büyüsavar Pelerin + 595 Altın (Toplam 1950 Altın)

GÜNCELLENDİ: Komuta Sancağı

  • Tarif: Şeytani Külliyat + İnfilak Değneği + 720 Altın (Toplam 2400 Altın)
  • +80 Yetenek Gücü
  • Bekleme Süresinde %20 Azalma
  • ÖZEL Hare – Yiğitlik: Yakındaki dost minyonların verdiği hasar %15 artar.
  • ÖZEL Aktif – Terfi: Yakındaki bir kuşatma minyonunu daha güçlü bir birime dönüştürür ve o birimin kazandığı tüm altını verir (180 saniye bekleme süresi).

GÜNCELLENDİ: Mikael’in Kazanı

  • Tarif: Ahenk Kadehi + 720 Altın (Toplam 1600 Altın)
  • +40 Büyü Direnci
  • 5 saniyede bir +12 Mana Yenileme
  • ÖZEL Pasif – Mana Kaynağı: Eksik Mana değerinin her %1’i için Mana Yenilenmesi değerini %1 arttırır.
  • ÖZEL Aktif: Bir dost şampiyon üzerindeki tüm sersemletme, yerine mıhlama, sataşma, korkutma, susturma ve yavaşlatma etkilerini kaldırır ve o şampiyonu 150 (+ azami Can değerinin %10’u) kadar iyileştirir (180 saniye bekleme süresi)

GÜNCELLENDİ: Ohmyıkıcı

  • Tarif: Yakut Kristal + İnfilak Değneği + 665 Altın (Toplam 2000 Altın)
  • +350 Can
  • +50 Yetenek Gücü
  • ÖZEL Aktif: Yakındaki rakip kulelerin saldırmasını 2,5 saniyeliğine önler (120 saniye bekleme süresi). Bu etki 7,5 saniye içerisinde aynı kule üzerinde ikinci kez kullanılamaz.

YENİLENDİ: Ataların Buyruğu

  • Tarif: Hextech Altıpatlar + Peri Tılsımı + Peri Tılsımı + 440 Altın (Toplam 2000 Altın)
  • +50 Yetenek Gücü
  • 5 saniyede bir +10 Mana Yenileme
  • Bekleme Süresinde %10 Azalma
  • ÖZEL Pasif: +%20 Can Emme

İkiz Gölge

  • YENİ Tarif: Güçlendirme Kitabı + Güçlendirme Kitabı + Büyüsavar Pelerin + 730 Altın (Toplam 2000 Altın)
  • Yetenek Gücü 50’ye çıkarıldı (daha önce 40’tı)
  • Bu eşya, Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık’ta 200 Altın daha ucuz

Görüş

Totemler

Açıklama: Destek oyuncularından, haritadaki totem yükünü sırtlanmaları bekleniyor. Bu değişikliklerle, takımdaki tüm oyuncuların, görüş sağlamaya katkıda bulunmasını teşvik etmek istiyoruz. Ayrıca görüş sistemi içerisinde daha dinamik bir oynanış oluşturmak istiyoruz; yaptığımız değişikliklerin büyük bölümü bu felsefeyi yansıtıyor. Görüş sistemindeki değişikliklerle ilgili daha fazla bilgi için sitemize göz atın.


Keşif Totemleri

  • Keşif totemleri (Yeşil) artık “Görünmez Totemler” adını aldı
  • Her oyuncu bir seferde haritaya en fazla 3 adet Keşif totemi koyabilir
  • O anda kaç totem yerleştirildiği, totem tüyolarında gösterilecek

Keşiftaşı / Yakut Keşiftaşı

  • Keşiftaşının kendisinde artık sınırlama yok; ancak görünmez totem sınırı onları da bağlıyor

Görüş Totemleri

  • Görüş totemleri (Pembe) artık görünmez değil
  • Görüş totemlerinin can değeri 5
  • Görüş totemlerininin kalma süresi yok
  • Görüş totemlerinin bedeli 100’e getirildi (daha önce 125’ti)
  • Her oyuncu bir seferde haritaya en fazla 1 adet Görüş totemi koyabilir

Genel

  • Totem yerleştirdiğinizde artık totem sayınız ve yok edilecek totem görüntülenecek.

Görüş Ziynetleri (Sadece Sihirdar Vadisi)

  • Sadece bir görüş ziynetinin konulabileceği, 7. bir eşya yuvası eklendi
  • Oyuncular mağazada ziynetlerini satarak değiştirebilir; ancak bu durum yeni ziyneti 180 saniyelik bekleme süresine sokar.

 

  • Bedelsiz 3 görüş ziyneti eklendi: Totem Uğuru, Gözetleme Küresi ve Arayıcı Mercek
    • Totem Uğuru – 60 saniyeliğine bir görünmez totem yerleştirir (120 saniye bekleme süresi)
    • Gözetleme Küresi – 1100 menzil içerisindeki bir bölgeyi 1 saniyeliğine görünür kılar (150 saniye bekleme süresi)
    • Arayıcı Mercek – yakında gizli totemleri, tuzakları veya cihazları 4 saniyeliğine açığa çıkarıp devre dışı bırakır (180 saniye bekleme süresi, 400 menzil)

 

  • Bu eşyalar Şampiyon Seviyesi 9’a ulaştığında otomatik olarak gelişir:
    • Büyük Uğur – görünmez totem sayacı 120 saniyeye yükselir (120 saniye bekleme süresi)
    • Büyük Küre – gerçekleştirme menzili 2000’e yükselir (150 saniye bekleme süresi)
    • Büyük Mercek – arama etki alanı %100 artar, menzil 600’e yükselir (150 saniye bekleme süresi)

 

  • Bu eşyalar dükkânda 475 altın karşılığında geliştirilebilir:
      • Büyük Görünmez Uğur – görünmez totem sayacı 180 saniyeye yükselir (120 saniye bekleme süresi)
      • Büyük Görüş Uğuru – görünmez totemi görüş totemine dönüştürür (180 saniye bekleme süresi)
    • Uzak Görüş Küresi – gerçekleştirme menzili 2500’e yükselir (120 saniye bekleme süresi)
    • Kâhinin Merceği – etkinleştirildikten sonra 10 saniyeliğine Gerçeğin Gözü özelliği sağlar (90 saniye bekleme süresi, 600 menzil)

Sihirdar Vadisi

Aşağıdaki değişiklikler sadece Sihirdar Vadisi içindir

Çalılıkta Yapılan Değişiklikler

Totem yerleştirme ve çalılıklarda çatışmayla ilgili daha fazla oynanış sağlamak için çoğu çalılığın şeklini ve boyutlarını değiştirdik.

  • Tamamen görüş sağlamak için iki veya üç totem gerektiren çalı dizilimlerini düzenledik
  • Her bir orman çalısının boyutlarını genel anlamda küçülttük ve görünüşünü düzenledik
  • Üst koridor çalılığı birbirine benzer ve daha küçük üç çalı parçasına bölündü
  • Nehre açılan çalılık, bir miktar geriye taşındı

Orman

Ormanda yaptığımız değişiklikler hakkında daha fazla bilgi için sezon öncesi sitemize göz atın.

  • Mavi Golem’in ve kurtların yakınına fazladan bir kamp ekledik (Hortlak).

Çarp

  • Bekleme Süresi 40 saniyeye düşürüldü (daha önce 60’tı)
  • Hasar şampiyon seviyesine bağlı olarak 390-1000’e getirildi (daha önce 460 + (svy x30)’du)

Açıklama: Ormancılar için altın geliri, ormandaki yaratıkları biçmeyi sürdüren şampiyonlar için doğru şekilde artış göstermiyordu; doğru olduğunu düşündüğümüz şekilse orman zorluğuyla uyumlu değildi. Burada orman zorluğuyla ve ödüllerle bağlantılı canavar seviyesi sistemini getirdik.

  • Orman canavarlarının artık seviyesi var
  • Orman canavarlarının seviyesi, ortaya çıktıklarında oyundaki şampiyonların ortalama seviyesine göre hesaplanıyor (tüm şampiyon seviyelerinin ortalaması alınıp yukarı yuvarlanıyor)
  • Orman canavarlarının seviyesi, Can Puanı / Hasar ve XP / Altın değerlerini belirliyor

Açıklama: Geride kalan ormancılar, diğer şampiyonlara yetişemiyordu; bu nedenle Orman canavarları, kendilerini katleden şampiyondan daha yüksek seviyedeyse, fazladan XP veriyor.

  • Orman canavarları kendilerinden daha düşük seviyedeki şampiyonlara seviye başına %50 ek XP veriyor; bunun bir tavan değeri var

Açıklama: Bekleme Süresinde azalma sağlayan bir dolu seçenek varken, Antik Golem’in Sorgucu, koridor denetimi konusunda istediğimizden daha büyük bir avantaj sağlıyordu.

  • Antik Golem’in Sorgucu (‘Mavi Güçlendirme’)
    • Bekleme Süresinde Azalma %10’a düşürüldü (daha önce %20’ydi)

Orman Canavarı Nitelikleri (Sihirdar Vadisi)

Özet: Orman Canavarları, yenilenen eşyalarla ve oyun akışıyla daha uyumlu olacak şekilde düzenlendi

  • Antik Golem
    • Can değeri 1400’den 1500’e çıkarıldı
    • Altın değeri 66’dan 60’a düşürüldü
  • Büyük Kertenkele
    • Can değeri 1400’den 1500’e çıkarıldı
    • Altın değeri 66’dan 60’a düşürüldü
  • Kertenkele
    • Saldırı Gücü 11’den 12’ye çıkarıldı
    • Deneyim 50’den 20’ye düşürüldü
    • Altın değeri 5’ten 7’ye çıkarıldı
  • Dev Kurt
    • Saldırı Gücü 35’ten 40’a çıkarıldı
    • Deneyim 170’ten 110’a düşürüldü
    • Altın değeri 55’ten 40’a düşürüldü
    • Artık kritik vuruş yapmıyor
  • Kurt
    • Saldırı Gücü 8’den 14’e çıkarıldı
    • Deneyim 10’dan 25’e çıkarıldı
    • Altın değeri 4’ten 8’e çıkarıldı
    • Artık kritik vuruş yapmıyor
  • Golem
    • Saldırı Gücü 59’dan 60’a çıkarıldı
    • Deneyim 160’tan 140’a düşürüldü
  • Küçük Golem
    • Can değeri 300’den 450’ye çıkarıldı
    • Deneyim 38’den 40’a çıkarıldı
  • İfrit
    • Deneyim 103’ten 90’a düşürüldü
    • Altın değeri 30’dan 35’e çıkarıldı
  • Küçük İfrit
    • Can değeri 150’den 250’ye çıkarıldı
    • Saldırı Gücü 10’dan 12’ye çıkarıldı
    • Deneyim 4’ten 20’ye çıkarıldı
    • Altın değeri 3’ten 4’e çıkarıldı
  • Hortlak (Yeni Kamp)
    • 1400 Can
    • 75 Saldırı Gücü
    • 15 Zırh
    • 60 Altın
    • 150 Deneyim

Harita Görevleri (Sihirdar Vadisi)

Harita görevleri üzerinde yaptığımız değişiklikler hakkında daha fazla bilgi için sezon öncesi sitemize göz atın. 

Ejderha

Açıklama: Ejderhanın erken çığ etkisini azaltmak ve oyun ortasında dönüş değeri katmak adına, Ejderhanın artık seviyesine bağlı olarak yerel altın ve yerel deneyim vermesinin yanı sıra, kendisine göre çok daha düşük seviyedeki şampiyonlara ilave deneyim dağıtmasını sağladık. Ejderha seviyesi, doğduklarında seviye atlayan diğer orman canavarlarının aksine sürekli güncelleniyor.

  • Ejderha seviyesi minimum: 6, azami: 15
  • Ejderha yerel XP: Ejderha seviyesine göre 150 ila 510, yakındaki dost şampiyonlar arasında bölünür
  • Ejderha genel Altın: Ejderha seviyesine göre 125 ila 260, tüm dost şampiyonlara verilir
  • Katleden takımın seviye ortalaması rakiplerininkinden düşükse, Ejderha ortalama seviye farkı başına +%25 XP verir
  • Ek XP takımın en düşük seviyesindeki üyesi için önemli miktarda, Ejderhanın seviyesinin gerisindeki seviye başına +%15 artar(azami ek XP toplamı +%200)

Kuleler

Açıklama: Bir koridordaki görev dış kuleler olmasına rağmen, kuleler yok edildiklerinde eşit miktarda altın veriyordu. Bu durum kısmen yararlı olsa da, bir koridorda dış kule erken kaybedildi diye koridor basitçe kaybedilmemeli.

  • Dış kuleler artık oyuncu başına 100 genel altın veriyor ve 150 altın, kulenin yerle bir olmasına katkıda bulunan oyuncular arasında paylaştırılıyor
  • İç kuleler artık oyuncu başına 125 genel altın veriyor ve 100 altın, kulenin yerle bir olmasına katkıda bulunan oyuncular arasında paylaştırılıyor
  • İnhibitor kuleleri artık oyuncu başına 175 genel altın veriyor

Açıklama: Kulelerin altında son vuruş yapmanın karşılığında verilen deneyim, yüksek saldırı gücüne sahip şampiyonlarla destek veya büyücü şampiyonlar arasında tutarsızlık gösteriyordu. Kulelerin taban hasarını ve minyonlara verdiği hasarı ayarlayarak, kule altında son vuruş yapmanın tüm rollerde tutarlı hale gelmesini sağladık.

  • Taban hasar, minyon can artışına uyacak şekilde ayarlandı
  • Minyonlara karşı taban hasar arttırılarak, kule altında son vuruşta tutarlılık sağlandı

Açıklama: Dış kulelerde genel deneyim, başka koridorlarda kazayla seviye atlamak gibi garip durumlara yol açtı. Bu genel deneyimi oyunda daha çok işe yarayacak ve tuhaf seviye atlamaları ile çığ etkisi avantajına yol açmayacak bir safhaya taşıdık.

  • Dış kuleler artık yok edildiklerinde 30 genel XP vermeyecek
  • İnhibitör kuleleri artık yok edildiklerinde 100 genel XP verecek (daha önce 70’ti)

Açıklama: Ayrık ittirme yapan bir şampiyona karşı savunma yapmak oldukça yorucu ve karşılığı az bir olay. Bu değişikliği yaparak takımların uzun süreli ayrık ittirme çabalarına karşı koymalarına yardım etmeye çalıştık. Başarılı bir ayrık ittirmenin, kuleye zamanla hafif hasar vermekten daha çok şey yapması gerekiyor.

  • İnhibitör kuleleri artık 5 saniyede bir 15 Can elde ediyor

İnhibitörler

Açıklama: İnhibitör kaybetmek genellikle bir takımın uzun süre geride kalması ve nadiren karşılık verme fırsatı bulması demek. Bunun nedeni, havaya uçan bir inhibitörün tüm koridordaki minyonlara genel bir güçlendirme vermesiydi. Takımların inhibitörleri havaya uçmuş olsa bile daha fazla toparlanma fırsatı sunmak istiyoruz.

  • İnhibitör ölüm sayaçları 4 dakikaya düşürüldü (daha önce 5 dakikaydı)
  • İnhibitörler havaya uçtuğunda artık tüm minyonlara genel bir güçlendirme vermiyor
  • İnhibitörler artık bulundukları koridordaki minyonlara daha büyük hasar ve dayanıklılık güçlendirmesi veriyor

Oyun Akışı (Sihirdar Vadisi)

Açıklama: Sihirdar Vadisi’nin oyun akışında yaptığımız değişikliklerle oyunun ilk ve orta safhalarında bazı çığ etkisi vakalarını gidermeyi amaçlıyoruz. Oyun akışındaki değişiklikler hakkında daha fazla bilgi için sezon öncesi sitemize göz atın.

Ölüm Sayaçları

Açıklama: Özellikle oyunun ilk dakikaları göz önüne alındığında, başlangıçtaki ölüm sayaçları biraz insafsız kaçıyordu. İlk dakikalarda koridorda çığ etkisini azaltmak adına birkaç saniyeyi kestik

  • Oyunun ilk dakikalarındaki ölüm sayaçları artık 7,5 saniyede başlayacak (daha önce 12 saniyeydi) ve oyun boyunca aynı değerlerle artış gösterecek

Minyon Deneyimi

Açıklama: Minyonların zamanla daha fazla deneyim vermesi, oyun sonlarında minyon biçen ve ayrık ittirme yapan şampiyonlarla kuşatmaya katılan veya görevlerle ilgilenen şampiyonlar arasında büyük fark oluşturuyordu. İlk söz ettiğimiz şampiyonların seviye açısından arayı açmasına ve haksız avantaj elde etmesine yol açan bu farkı kaldırıyoruz. Bunun sonunda çığ etkisi durumları söz konusu olabileceğinden, bu durumu yakından gözleyeceğiz ve gerekmesi halinde değişiklikler yapacağız.

  • Koridor Minyonları artık oyunda geçen süreye bağlı olarak daha fazla deneyim vermiyor
    • Minyonlar zamanla hâlâ daha fazla altın veriyor ve daha fazla nitelik kazanıyor
  • Koridor Minyonları artık oyundaki şampiyonların ortalama seviyesine eşit seviyeye sahip
    • Şu an oyunda bir etkisi olmasa da, bu gelecekte geliştirilecek bir şey

Deneyim Eğrisi

  • Yukarıdaki minyon değişikliğini dengelemek adına, seviye atlamak için gereken deneyim miktarı seviye başına yaklaşık %10 azaltıldı

Ödüllerde Ayarlama

Açıklama: İlk dakikalarda insafsız olan erken ölüm sayaçlarında yaptığımız değişikliğe paralel olarak, oyun akışına daha iyi uyması için altın gelirinde de ayarlama yaptık.

  • Katletme skorları artık 2 dakikada taban ödül değerinin %60’ına eşit, 4 dakikada %100’e geliyor
  • Assist skorları 20 dakika öncesinde katletme değerinin %50’sine eşit, daha sonra doğrusal olarak artıp 35 dakikada %80’e kadar ulaşıyor

Asist İlave Altını

Açıklama: Asist sayısı fazla oyuncular için ilave bir ödül sunuyoruz. Bu oyuncuların, katletme skoru alamasalar bile dövüşe katkıda bulunduklarını hissetmelerini istiyoruz.

  • Oyuncuların 2 veya daha fazla asisti varsa, asist başına 30 ilave Altın alacaklar
    • İlave asistler bu bonusu 15 Altın arttıracak; bu miktar azami 60 Altın olacak
    • Bu altın, katletme değerinin ilk değerinden daha fazla olamaz

Minyon Ölüm Serisinde Azalma

Açıklama: Sadece ittirmeye odaklanmak ve sürekli minyon biçmek, büyük oranda şampiyonların katkıları doğrultusunda düzgün değerlendirilmemeleri nedeniyle oyunun yıkıcı yöntemleri arasında yer alıyor.

  • Minyonlardan / canavarlardan elde edilen her 1000 altın, ölüm serinizi 1 ölüm azaltacak

Kabiliyetler

Kabiliyetler

Açıklama: Yeni kabiliyetler ekledik! Kabiliyetler, oyuncuların istedikleri role göre oyun deneyimlerini farklılaştırmaları için harika bir yol. Oyuncuların bir kabiliyet ağacına yatırım yaptıklarında bir oyun tarzına eğildiklerini hissetmelerini istiyoruz; bu nedenle kabiliyetleri, oyun uzadıkça artış sağlayacak ve her bir rol üzerinde daha büyük etkide bulunacak şekilde düzenliyoruz.

  • Kabiliyetler güncellendi.
Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!