Hideo Kojima'dan oyun dünyasını değiştirebilecek yeni bir fikir!

Oyun dünyasının efsane isimlerinden olan Hideo Kojima, EDGE dergisi ile, oyun geliştirme ve maliyetleri düşürme üzerine bir röportaj yaptı.

Hideo Kojima, şimdiki sistemde gerçekten başarılı, 20-30 saat süren oyunları hazırlamak için büyük bir ekibe ve yaklaşık olarak 2-3 seneye ihtiyaç olunduğunu düşünüyor. Bu durumun pek çok riski de beraberinde getirdiğini söyleyen Kojima, bu sorunun farklı bir çözümü olduğunu belirtti!

[quote]

Bu sorunun çözümü için farklı bir yol var. Projeye tamamen atlamadan, tıpkı TV dizilerinde olduğu gibi oyunun pilot bölümleri yayınlanabilir. İndirme kanalları sayesinde oyuncular, henüz yolun başındaki projeleri deneyebilir, başarılı olanlar da böylelikle yoluna devam edebilir.

Hideo Kojima

[/quote]

Bu durumun sosyalleşmek için de iyi bir fırsat olduğunu düşünen Kojima, bu sayede hem zamandan hem de bütçeden tasarruf edilebileceğini söylüyor.

[quote]

Projelere doğrudan yapılacak katkılar ve geri bildirimler ile hem daha sağlam oyunlar ortaya çıkacak, hem de oyuncu ile şirket arasında daha sağlam ilişkiler kurulacak.

Hideo Kojima

[/quote]

EA CEO’su Blake Jorgensen, yaptığı bir açıklamada, PS4’ün gelmesiyle birilikte maliyetlerin oyun başına %5-10 kadar artacağını söyledi. Hideo Kojima’nın bu yeni fikri de işte bu gibi sorunlara çare olabilecek nitelikte. Siz ne dersiniz?

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!