Dinamik Sıra ve League of Legends’ın Geleceği

Riot Games, resmi internet sayfası üzerinden yayınladığı bir makalenin yanı sıra, Riot Games İletişim sorumlularından Chris “Pwyff” Tom, oyunun baş tassarımcılarından Socrates, 400.000’e yakın abonesi ile tanınmış bir Youtuber ve Twitch yayıncısı olan Gbay99, Dinamik sıralı sistemin geliştirme sorumlusu Lobster ve Dignitas’da forma giymiş ve CLG’nin koçu olarak görev yapmış eski profesyonel oyuncu William “scarra” Li’nin katıldığı bir söyleşi videosu ile oyunun geleceği ve dinamik sıra hakkında merak edilenlere ışık tuttu

Yazının tamamını ve videoyu aşağıda bulabilirsiniz:

 

Dinamik Sıra’nın devreye girişinin ardından Dereceli’deki rekabet deneyiminin tekli (veya çiftli) düzeyde sınırlı kalması gerektiğine inanan, tutkulu bir grup LoL oyuncusunu yabancılaştırdığımızı fark ettik. Dinamik Sıra’daki sıralamanın saf bireysel beceriyi Tekli Sıra kadar yansıtmadığına katılıyoruz; ancak Dinamik Sıra, takımca rekabet deneyimini de içerdiğinden dolayı, bu vermek istediğimiz bir ödün. Geçtiğimiz beş ay boyunca olası bütün seçenekleri değerlendirip Dinamik Sıra’nın getirilerini (tabii götürülerini de) mercek altına aldıktan sonra, Tekli Sıra’yı geri getirmemeye karar verdik.

Dinamik Sıra’ya inancımız sağlam olsa da hâlâ çözmemiz gereken bazı sorunlar olduğunun farkındayız. Bu sorunlardan en öne çıkanlarını ve bunlarla ilgili nasıl bir yol izlediğimize dair yukarıdaki tartışma videosundan bilgi edinebilirsiniz. Aşağıda, bu sorunların altında yatan verilere ve videoda verilen yanıtlara biraz daha geniş bir pencereden bakmaya çalışacağız.

Rol seçimi

Konum seçimi birinci tercihlere yeterince öncelik vermiyor ve sistemin önceliklendirme şeklini geliştirmek için çalışıyoruz. Mümkün olduğu sürece birinci konum tercihinizde daha fazla oynayabilmelisiniz. Şu anda ana şampiyonu destek rolünde olan oyuncuların istedikleri konumda oynama şansı %95 iken, ana tercihi orta koridor olan oyuncularda bu şans sadece %55’te kalıyor. Farklı rol kombinasyonlarında sonuçlar da farklılaşıyor. Örneğin birinci tercihi orta koridor, ikinci tercihi destek olan bir oyuncu; girdiği oyunların sadece %16’sında orta koridorda oynama fırsatı yakalayabiliyor.

Önümüzdeki birkaç gün içinde doğrudan bu soruna çözüm getirmeyi amaçlayan bazı düzenlemeler yapacağız. Birincil konum tercihinizde oynama ihtimalinizi arttırıyoruz ve bu konuda daha fazla gelişim kaydetmek için çalışmaya devam edeceğiz.

Hazır gruplar ve adalet

Karşılaşma kalitesi de ele aldığımız bir başka konu; zira hazır gruplarla hazır grupta olmayan oyuncular arasındaki karşılaşmalar, nadiren ortaya çıkmalarına rağmen pek adil geçmiyor. İstatistiklere göre Bronz, Gümüş, Altın ve Platin’de yer alan tekli, çiftli ve üçlü oyuncuları, yaklaşık 1000 oyundan 1’inde beş kişiden oluşan bir hazır grupla karşılaşıyor (Platin’de bu oran birazcık daha fazla). Elmas Ligi’nde, beş kişiden oluşan tam bir hazır grupla karşılaşma oranı 150 oyunda 1’e çıkıyor ve Ustalık üzeri liglerde tavan yaparak 25 oyunda 1 gibi muazzam bir düzeye yükseliyor. Elmas’ın altında nispeten nadir görülse de, genel kazanma oranlarında aşağıdaki gibi bir tablo ortaya çıkıyor:

Hazır gruplarla hazır gruplarda oynamayan oyuncuların şartlarını dengelemek için hazır gruplardaki handikap düzeyinde ayarlamalar yapacağız..

Yüksek MMR düzenlemeleri

Neredeyse bütün oyuncular için makul eşleştirmeler garantileyebileceğimizi biliyoruz; ancak en üst MMR düzeyinin kendine özgü sorunları bulunuyor ve bu yüzden, aradaki farkları göz önünde bulundurarak en üst aşamalara özel değişiklikler yapmamız gerekiyor.

Örneğin yüksek MMR düzeyinde kusurlu eşleştirmeler çok daha sık görüldüğü ve çok daha büyük adaletsizliklere neden olduğu için, en üstte yer alan %1’lik MMR dilimini (Elmas 5 ve üzeri) tekli, ikili ve üçlü gruplarla sınırlandıracağız. LoL bir takım oyunu ve Dinamik Sıra’nın rekabete susayan bütün oyuncular için çalışmasını istiyoruz. Bununla birlikte, sırada SKT gibi kusursuz koordine olmuş profesyonel takımlar kol gezerken adil karşılaşmalar bulmanın ne kadar imkansız olduğunu da kabul ediyoruz. Elmas ve üzeri için haftanın belli günlerindeki en yoğun saatlerde, yani sırada daha fazla oyuncunun olduğu belli zamanlarda 5’li grupları devreye sokmak gibi bir ihtimali de değerlendiriyoruz.

Mevcut tabloyu hemen geliştirmek istiyoruz. Ayrıca daha iyi çözümler için arayış ve çalışmalarımız da devam ediyor.

Yüksek MMR’da sıra bekleme süreleri

Geçtiğimiz günlerde eşleştirme sisteminin çalışma biçiminde perde arkasından bazı düzenlemeler yapmış ve yüksek MMR’da sıra bekleme sürelerini 30 dakika gibi yüksek düzeylerden 17 civarına indirmiştik. Bu düzelmeyi hâlen yeterli bulmuyoruz; ancak sıra bekleme sürelerini bu tür algoritma veya sistem düzenlemeleriyle aşağı çekme seçeneklerimizi sonuna kadar zorlamış durumdayız.

En yüksek aşamalardaki uzun bekleme süreleri, konum seçimi ve üst düzey MMR’daki düşük oyuncu sayısının bir araya gelmesinden kaynaklanıyor.. Burada bilinçli bir fedakârlık yapmak zorundayız: Bu da makul süreler içinde kaliteli karşılaşmalar sağlayabilmek adına, oyunculara belli konumları garantilemekten ödün vermemiz anlamına geliyor.

Konum sıkıntılarına çözüm getirmek amacıyla, sırada bekleme süreleri çok uzadığında devreye girecek bir otomatik doldurma modunu öne sürüyoruz.. Oyuncular sıraya girip de aşırı yüksek tahmini bekleme süreleriyle karşılaştığında, eşleştirme sistemi onları seçtikleri iki rol dışında rollere atayabilecek.

Eşleştirme sistemi birincil ve ikincil tercihlere öncelik vermeye devam edecek ve doldurma seçeneğinisadece gerekli olduğunda değerlendirecek. Konum doldurmak zorunda kalacak oyuncuların sayısını asgari düzeyde tutmayı amaçlıyoruz ve bu durumun en çok üst düzey Dereceli aşamalarında meydana geleceğini hatırlatmak istiyoruz.

Daha net ve sık güncelleme

Dinamik Dereceli deneyiminin en üst düzeyde yer alan oyuncular için birkaç aydır sıkıntıya sebep olduğunun farkındayız. Bu deneyimi geliştirmeye yoğunlaşmış durumdayız ve mevcut durumunun kabul edilemez olduğunu kabul ediyoruz. Yayımladığımız video ve okuduğunuz bu upuzun makale de daha net ve sık güncellemeler yapma çabasıyla attığımız birer adım niteliğinde. Arayı fazla uzatmadan, daha çok veri ve yapacağımız değişikliklerin sonuçlarıyla sizi gelişmelerden haberdar etmeyi sürdüreceğiz.

kaynak:leagueoflegends.com

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!