C&C Remastered Hakkındaki Tüm Bilgiler

Gerçek zamanlı strateji (RTS) türü oyunların en büyük öncülerinden olan Command & Conquer’ın ve Red Alert’in Remastered versiyonu EA tarafından 2018’in kasım ayında duyurulmuştu. C&C 4 ile Tiberium serisinin hikayesini sevimsizce bitiren EA, 2011 yılında Generals 2’yi duyurmuştu ve fragmanından anlaşıldığı üzere oyunun köklerine geri dönülecekti. C&C severler bu durumdan mutluydu, fakat 2012’de oyunun adının yalnızca Command & Conquer olarak değiştirildiği, ve free-to-play modeline geçileceği duyuruldu. Kimse bu durumdan memnun değildi. 2013 yılında ise oyun çıkmasına az bir süre kala iptal edildi.

Bu olaydan dersini alamayan EA sıradaki oyun C&C Rivals’ı EA Play 2018’de duyurdu. Verdiğim linkteki videonun beğenme oranına bakılacak olursa oyuncuların pek de memnun olduğunu zannetmiyorum. Ama buna rağmen oyun çıktıktan sonra pozitif eleştiri daha çok oldu.

C&C Remastered’a gelecek olursak, EA oyuncularla iletişim bakımında 180 derece döndü. Oyunu geliştirmesi için eski Westwood çalışanlarının kurduğu Petroglyph Games ile işbirliği yapacağını açıkladı. Bu büyük bir artıydı. İlerleyen günlerde bazı büyük topluluk sitelerinden (CNCNZ gibi) bazı temsilcilerle birlikte bir topluluk meclisi kuracağını, ve oyunu geliştirirken oyuncuların isteklerini göz önünde bulunduracağını Jim Vessella bizzat duyurdu.

C&C Remastered Grafikleri

Oyunun grafikleri 4K olarak Lemon Sky Studios tarafından tekrar yapılıyor. Bu stüdyo Uncharted, TES: Legends gibi büyük oyunlarda da çalıştı.

C&C Remastered GDI Construction Yard

4K olarak yeniden çizilmiş Construction Yard.

Kullanıcı arayüzü ise nostaljik havasını kaybetmeden daha modern ve kullanışlı hale getirildi.

Yeni Kullanıcı Arayüzü

Müzikler

Westwood kapanana kadar oyunun tüm müzikleri Frank Klepacki tarafından bestelenmişti, Westwood kapandıktan sonra Klepacki imza şarkısı Hell March’ın Red Alert 3 için yeni bir versiyonunu bestelemesi için EA tarafından işe alınmıştı. Aynı şekilde Remaster’ların müzikleri de Frank Klepacki tarafından revize edilecek.

Oynanış

Jim Vessella, oyunun orijinal kaynak koduyla Petroglyph Games’in GlyphX oyun motoru üzerinden yapılacağını duyurdu. Böylece oyunu yeniden yapmaktansa daha verimli bir uyarlama gerçekleştirilecek. Ancak oyuncuların sorduğu bazı sorular var: “Birimler arası denge değişikliği, ya da bilinen oyun hataları öylece aktarılacak mı?” gibi. Jim Vessella bu gibi soruların ileri tarihlerde topluluk meclisi aracığıyla netlik kazandıracağını, daha çok oyuncuların isteklerinin doğrultusunda ilerleneceğini söyledi.

Ayrıca oyun içinde loot box gibi free-to-play elementleri bulunmayacak.

Langrisser Mobile 3 gün sonra Türkiye’de!

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

Mazhar Mustafaoğlu

One Vision, One Purpose