Bioshock Hakkında Bilmediğiniz 5 Gerçek

Bioshock serisi, 2007 yılından bu yana başarılı yapımlarla oyuncuların karşısına çıkıyor. Bizleri, Rapture şehri ile denizin fersah fersah altına, Columbia ile de gökyüzüne taşıyan  bu serinin bilmediğiniz bazı sırlarını sizler için derlemeye çalıştık.

#1.İptal edilen “plasmid”ler

Plasmid’ler Bioshock evreninde hayatta kalabilmemiz adına bize yardımcı olan yegane unsur. Bioshock Infinte’de yerini Vigor’a bırakmış olsa da Burial At Sea içerik paketi ile tekrar kullanımıza sunulan plasmid’lerden üç tanesinin oyun serisi içinde kendine asla yer bulamadığını biliyor muydunuz?

teleportation plasmid

SpeedBooster-plasmid

  • Işınlanma yeteneği sağlayacak olan Teleportation Plasmid, geliştirme sürecinin son aşamalarına doğru oyundan çıkarılanlardan biri. Ancak referans dosyaları halen oyunun içerisinde bulunuyor. Geliştiriciler son ana kadar bu mekaniği oyuna dahil etmek için uğraşmışlar. Ancak oyunun kodlarında yarattığı bozulmaların önüne geçemedikleri için oyundan çıkartmışlar.
  • Oyuncuya daha hızlı hareket etme yeteneği kazandıracak olan Speed Booster Plasmid’i ise ilk tasarlananlardan biri olmuş. Ancak atmosferik deneyimi etkileyeceği düşünülerek geliştirme aşamasının ilk zamanlarında vazgeçilmiş.
  • Parasitic Healing plasmid’i de geliştirme sürecinin erken aşamalarında üzerinde durulan bir plasmid olmuş. Düşmanlarınıza doğrultacağınız bir enerji ışını şeklinde tasarlanmış bu plasmid sayesinde, pek çoğumuzun aşina olduğu “hayat emme” mekaniği oyuna dahil edilmeye çalışılmış. Ancak bunun da oyun atmosferi ile uyuşmadığını düşünen yapımcılar erkenden üzerini çizmişler.

#2. I. Dünya savaşının etkileri

Ağır topların karşılıklı olarak kullanıldığı korkunç birinci dünya savaşı dönemi, sayısız ölümün yanı sıra bir o kadar da yaralanmaya sebebiyet vermiştir. Pek çok kişinin bilmediği ise, özellikle yaralananlara yönelik estetik cerrahi uygulamalarının ortaya çıktığı dönem de bu olmuştur.

splicer concept1.1

Yapımcı 2K’de bu fikirden yola çıkarak , oyunda karşılaştığımız pek çok düşman karakteri, bu dönemin savaş gazilerinden yola çıkarak tasarlamış. Estetik operasyonları sonrası çekilen görüntülerden oluşan arşivleri defalarca inceleyen tasarım ekibi, kendi stillerini de işin içine katarak Splicer’ları yaratmış.

splicer concept2.1

#3.SecuRom ajanı hala sisteminizde olabilir

İlk Bioshock’un PC versiyonu piyasaya çıktığında sayısısz teknik sorun ile karşılaşmıştı. Oyuncuların en çok canını sıkan ise, oyunun sahip olduğu SecuRom kopya koruma sistemiydi. 2K’in sunucularına bağlanarak alınacak doğrulama kodu sistemi ile çalışan bu sistem oyunu, birden fazla cihaza kurmaya izin vermiyordu. Üstüne üstlük oyunun kutulu versiyonu üzerine basılan, destek hattı telefon numarası da yanlış olunca 2K iyiden iyiye bir çıkmaza girdi.

securom

Sonrasında aktivasyon sayısını beşe yükselterek oyuncuların gazını biraz olsun hafifleten 2K, hemen sonrasında, SecuRom ile beraber sistemlere yüklenen “truva atı” haberi ile bir darbe daha aldı. Böyle bir durumun söz konusu olmadığını, yaptığı sayısız açıklamayla dile getiren 2K maalesef oyuncuları ikna etmeyi başaramadı. Çünkü oyunu sisteminizden tamamen kaldırsanız bile SecureRom yazılımının bir kısmı sisteminizden kalkmayı reddediyordu. 2K bununla ilgili olarak ise hiçbir açıklama yapmadı.

#4. Bioshock 2: Collector’s Edıtıon’un sırrı…

Bioshock 2’nin kolleksiyon versiyonuna sahip şanslı bireylerden biriyseniz, bu yazıyı okuduktan sonra kutudan çıkan 3 postere bir kez daha bakmak isteyeceksiniz.

bioshock-poster-koleksiyon

İlk bakışta, oyun içinde karşılaştığımız posterlerden çok da farklı gözükmüyorlar değil mi? Ancak bir de siyah ışık altında inceleyelim.

bioshock-poster-siyah ışık

Siyah ışık altında, her bir poster içine ustalıkla gizlenmiş mesajlarla karşılaşıyoruz. Koleksiyon paketine sahip kullanıcıların bazıları, kendi posterlerinde yazan notların, internette karşılaştıkları örneklerden farklı olduğunu da belirtmişler. Sizin posterlerinizdeki notlarda ne yazıyor?

#5. Bioshock filmi hala mümkün

Bioshock filmi projesi, ilk oyun daha yayınlanmadan su yüzüne çıkmıştı.Hatta 2008’in Mayıs ayında 2K, Universal stüdyoları ile anlaşmaya varıldığını bile ilan etmişti. Takvimlerimiz Ocak 2010’a geldiğinde ise ,yapım aşamasında ortaya çıkan bütçe problemler nedeniyle çekimler durduruldu. Yönetmen Gore Verbinski, hikayeyi anlamlı bir şekilde anlatabilmesi için filmin yetişkinlere yönelik bir bakış açısıyla ele alınması gerektiğini savunuyordu. Ancak Universal’de dahil hiçbir yapım şirketi 200 milyon dolar bütçeli ve sadece yetişkinlere yönelik bir film yapmaya yanaşmıyordu.

Film 3 yıl kadar daha askıda kaldıktan sonra 2013 yılının mart ayında tatmiyle iptal edildi. İptal edilmesinden 1 yıl kadar sonra ıse filme ait konsept tasarımların su yüzüne çıktı.

Son olarak 2014 yılı içerisinde Sony Pictures, olası bir Bioshock filmine işaret eder şekilde bioshock-movie.com, bioshock-movie.net ve bio-shock.net domainlerini satın aldı. Hemen sonrasında aktör Woody Harrelson ‘un adı da filmle beraber anılmaya başlayınca tartışmalar tekrar alevlendi.

Woody Harrelson, bu senenin başlarında yaptığı bir röportajında kendisine film ile ilgili sorulan soruya ise şu şekilde cevap verdi:

“Henüz kesinleşen bir şey yok. Eğer bu projeyi gerçekleştirmeye karar verirlerse, ben her zaman hazırım”

Sony ise bir açıklama yapmaktan hala kaçınıyor.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!