Bayan oyuncuların önemi!

Microsoft Studios’un hikaye yazarı bayanların oyun sektöründe artık azınlık olmadığını, hatta geleceğin bayanlar olduğunu söyledi.

Daha önce Halo: Reach, The Saboteur ve Destroy All Humans gibi oyunlarla birlikte çalışan Tom Abernathy “Oyun piyasası günümüzün sosyal kültürüne ayak uyduramadı. Pazar durumu tamamen değişiyor ve oyun yapımcıları bunun farkında değiller. Kendi kitlemiz bizi geride bırakıyor. Çünkü dünya değişiyor ve biz bunu takip etmekte güçlük çekiyoruz” sözleriyle bayan oyuncuların önemine dikkat çekmek istedi.

Entertainment Software Association ve PopCap’in araştırmalarına ve anketlerine göre Amerika’da yetişkin bayanların oyun oynama oranında %30’luk bir artış yaşanmış. Bununla birlikte dünya genelinde bayan oyuncu sayısındaki artışa da dikkat çekiyor.

Daha fazla çeşitte oyunun bulunmasının kötü bir şey olmadığını, hatta bu sayede daha geniş kitleye hitap edilebileceğini söyleyen Abernathy, sözlerini şu şekilde tamamladı;

“Odadaki kimse oyun karakterlerinin bayan olmasına veya siyah tenli olmasına karşı değil. Ancak kimsede bunu patronlarına söylemeye yetecek kadar cesaret yok ya da nasıl söyleyeceklerini bilmiyorlar. Her şeye rağmen ortada bir gerçek var. Bayanlar oyun sektörünün yeni çekirdeği!”

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!