24 Yıllık Doom II Sırrı Nihayet Çözüldü

Doom II, 1994 yılında MS-DOS bilgisayarlar için piyasaya sürülmüştü. Ardından 1995 yılında Macintosh bilgisayarlar için de bir versiyonu çıktı. Oyunun piyasaya çıkmasından tam 24 yıl sonra, ilk kez oyundaki sırlardan biri çözüldü.

Harita 15’de (Sanayi bölgesinde) bulunan 4 numaralı sırrın tetiklenebilmesi için, oyuncunun bir düşman tarafından gizli alana doğru itilmesi gerekiyordu ve bunu başaran Zero Master nick’li bir oyuncu oldu. Oyuncu, 4 numaralı sırrı nasıl çözdüğünü videoya çekti ve Youtube’a yükledi. Bunu gören, Doom serisinin en önemli geliştiricilerinden biri olan John Romero ise izledikten sonra Twitter hesabından bir tebrik mesajı yayınladı. Attığı tweet’te şöyle diyordu:

“Tebrikler, Zero Master! Nihayet, 24 yıl sonra! Oyunu kazanmak için John Romero tarafından level 15’de % 100 olman gerek.”

Ardından ise şu şekilde açıklama yaptı:

“Sır çözüldü: Gizli bir ışınlayıcı keşfedilebilir bir “sır” olarak işaretlendi fakat dokunduğunda asla bölgeye giremedin. Dolayısıyla sırrı tetiklemek için ışınlayıcı bölgenin içine hiçbir zaman giremedin. Bu sırrı tetiklemenin tek yolu, bir düşman tarafından içine itilmek! #doom”

John Romero daha önce, bu sır için;

“Bir hile olmadan ona ulaşmak kasıtlı olarak imkansız gibi görünüyor.”

demişti. Bu sayede Zero Master, Doom II’yi % 100 bitiren tek kişi oldu, hem de 24 yıl sonra! Zero Master, daha önce de Doom II’nin speedrunner’larına adını yazdırmıştı.

Bu arada belirtmeliyiz ki; oyunun orjinal MS-DOS versiyonunda bu “bug” bulunuyor ancak yeni versiyonlarında bulunmuyor.

Merak edenler için; Harita 15’in içerdiği tüm sırlara Doom’un wiki sayfası üzerinden bu linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Zero Master’ın Harita 15’deki 4 numaralı sırrı çözdüğü video:

Speedrun nedir? | Herkesten Hızlı Olmak

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

Senem Aksakal

Yaklaşık 1 yaşında bilgisayar oynayarak başladı hikayem. Bilgisayar oynamak, o gün bugündür vazgeçilmez bir tutkum haline geldi. 2016'dan beri, yalnızca oynayan değil, aynı zamanda oyunlar tasarlayan ve geliştiren de biriyim. Her tür teknolojik gelişmeyi yakından takip etmeyi seviyorum. GameXNow Blog'undaki yazılarımla ve Steam'den beni takip edebilirsiniz.