2020 Yılı Türkiye Oyun Sektörü Raporu Yayınlandı!

Oyun ve Espor Ajansı olan Gaming In Turkey’in 5 yıldır düzenli olarak yayınladığı Türkiye Oyun Sektörü Raporu, 2020 yılı için de yayınlandı!

2020 Yılı Türkiye Oyun Sektörü Raporu Yayınlandı!

Son dönemlerde aldığı yatırımlarla adından söz ettirmeye başlayan Türkiye oyun sektörü, Peak ve Rollic firmalarının yatırım almasıyla birlikte oldukça güçlendi. Peak’in 1.8 milyar dolarlık satışı ve Rollic firmasının da 168 milyon dolarlık yatırım alması ile birlikte oyun sektörü, ülkemizde en çok yatırım alan sektör oldu. Ayrıca Türkiye, dünya oyun pazarında kendine 18.sırada yer buldu. 2020’nin dokuz aylık döneminde oyun sektöründe gerçekleşen hisse satışı işlemleri, yaklaşık 2 milyar dolarlık hacim yarattı.

Pandemi dönemi ve karantinaya girilmesi ile birlikte oyunlara ilgi daha da arttı. Pek çok firmanın ücretsiz veya yüksek indirimli oyun dağıtması ile birlikte insanlar, oyunlara yöneldiler. Hypercasual oyunlar, yeni oyuncular için trend oldu. Casual kitleye hitap eden ve cinsiyet ya da gamer ölçüsü koymadan herkese hitap eden Among Us ve Fall Guys gibi oyunlar da dönemsel olarak sektöre damga vurdu. Bu süreçte Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u, mobil oyunlara yöneldi.

Dünya Oyun Pazarı %9,3 Büyüyerek 159 Milyar Dolara Ulaştı!

Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir: “Dünya oyun pazarı, 2020 yılında pandeminin ektisiyle %9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştı. Bu büyüme ülkemizde de hissedildi ve geçtiğimiz yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi. Oyun sektörü pazarının; 450 milyon dolarla mobil oyunlar, 230 milyon dolar ile bilgisayar ve 200 milyon dolarla konsol oyun pazarı olarak gerçekleştiği tahmin ediliyor. 83 milyonu aşkın nüfusu bulunan ülkemizde; 35 milyon mobil oyuncu, 22 milyon bilgisayar oyuncusu, 17 milyon konsol oyuncusu bulunuyor. Oyuncuları cinsiyetlerine göre değerlendirdiğimizde; erkeklerin yüzde 55, kadınların yüzde 45 oranında oyun dünyasında yer aldığını görüyoruz” açıklamalarında bulundu.

Pandemi döneminde oyun oynama sürelerinin %30 arttığına dikkat çeken Ozan Aydemir: “Yine aynı dönemde, dünyanın en büyük oyun dağıtım ağı ve platformlarından biri olan Steam’de önceki aylarda anlık aktif kullanıcı sayısı 23 milyonu geçerek tüm zamanların rekorunu kırdı. Yoğunluk artışı sadece Steam’de değil tüm oyun platformlarında ve oyunlarda gerçekleşti” açıklamalarında bulundu.

Sektöre Yatırım Yapmak İsteyen Birçok Yatırımcı Sektörü Takip Ediyor!

Pandemi döneminde mobil oyunların büyük ses getirdiğini ve çok ilgi gördüğünü dile getiren Ozan Aydemir: “Mobil oyunlarda genel hakimiyet hypercasual tarzında ve PUBG Mobile, Garena Free Fire, LOL Wild Rift, Brawls Stars, Kafa Topu 2, Lords Mobile gibi online rekabetin çok yoğun olduğu geniş kitlelere hitap edebilen oyunlarda gerçekleşti. Şu an birçok global şirket büyük IP’lerinin mobil versiyonlarını hazırlıyor ya da PC oyunları dışında mobil oyun yelpazesini genişletiyor. Bir yandan da hem global hem de lokal olarak hypercasual oyun üretimi yapan oyun firmalarının sayısı hızla artıyor. Tüm bunlarla birlikte sektöre yatırım yapmak isteyen ve sektör bağımsız birçok yatırımcı ve firma da oyun ve espor sektörünü yakından takip ediyor.” açıklamalarında bulundu.

Türkiye’de en çok sevilen 3 oyun teması ve bu temalara ilgi duyanların yüzdesi aşağıdaki gibi şekillendi:

  1. Aksiyon Ve Macera Oyunları – %49.2
  2. Puzzle – %46.2
  3. Yarış Oyunları – %45.7

Google Play üzerinde 171.986 oyun yayıncısı arasında 2.689 tane Türk oyun yayıncısı bulunuyor. 439.890 oyunun bulunduğu platformda Türk yayıncıların yaptığı 8.055 oyun bulunuyor. Türk yayıncıların %18’inin oyunları hem Google Play’de hem de App Store’da yer alıyor. Bu yayıncıların oyunlarının ortalama puanı ise 5 üzerinden 3.94 puan olarak hesaplandı. Genel ortalamanın 3.76 olduğunu düşünürsek, Türk yayıncıların oyunlarının ortalama üstünde bir performans gösterdiğini söylemek mümkün olabiliyor.

SPONSORLAR

Türkiye Oyun Sektörü Raporu: 2020’nin hazırlanması için destek veren sponsorlar:

  • Coca-Cola

  • Game-Garaj

  • Jobuum

  • Logitech G

  • Maximum Gaming

  • Monster Notebook

  • Ozan

  • Razer Gold Türkiye

  • Türk Telekom

Bu linke tıklayarak raporu daha detaylı bir şekilde okuyabilir ve daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

 

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

Caner Özdemir

Bilgisayar mühendisi, yazar, oyuncu ve oyun geliştirici.