Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #30

Riot Games şampiyon güncelleme ekibinden Riot REAV3, tasarım direktörü Riot Ghostcrawler ve Editör Riot Tummers resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan bir makale ile görsel güncellemeleri, rekabetçi ARAM fikirleri ve “Riot’a Sor” sistemiin nasıl çalıştığı ile ilgili merak edilenleri cevapladı.

Eski şampiyonlara görsel güncelleme getirmeyi düşünüyor musunuz? Warwick ya da Galio gibi bir yenilemeden ziyade eski görünen şampiyonların (örn. Amumu, Anivia ve Volibear) sadece dış görünüşlerinin güncellenmesi gibi.

Bu sorunun cevabı şu an için hayır; ancak bu cevap gelecekte değişebilir. Şampiyon Güncelleme ekibimiz şampiyonlara tasarım, sanat ve anlatım değişiklikleri yapacak kaynaklara sahip. Konu eski şampiyonlarımıza geldiğinde genellikle bu üç alanın tamamında güncelleme yapılabiliyor. Eski şampiyonlarımızın çoğunun tasarım, sanat ve anlatım açısından güncellenmeye ihtiyacı olduğu için hepsini bir arada yapmak çok mantıklı oluyor.

Üçüne birden odaklanmak kaliteyi arttırıp, güncellemelerimizin çıtasını yükseltiyor. Tasarım değişiklikleri için sanat değişiklikleri, sanat değişiklikleri için de anlatım değişiklikleri gerekebiliyor. Şampiyonu modern standartlara yükseltmek için tam bir güncelleme yaparak ihtiyacımız olan şeyi değiştirebiliyoruz. Bunu sadece sanat ile sınırlandırırsak başarabileceğimiz şeylere ve gerçekte ne kadar güncelleme yapabileceğimize sınırlandırma getirmiş oluruz. Mesela sadece görsel bir güncelleme gelmiş olsaydı Warwick, oyunculara modern bir Zaun şampiyonu hissi veremeyebilirdi.

Sadece görsel bir güncelleme yapmamızın bir başka sebebi geçmişte yaptığımız görsel güncellemelerin oyuncuların birçoğu tarafından fark edilmemesi. Nişancı Sınıfı güncellemesi ile birlikte Miss Fortune’ın oynanışına yaptığımız küçük güncellemeden sonra birçok ankette Miss Fortune’ın görsel güncellemesinin ne kadar güzel olduğuyla ilgili geri bildirimler aldık. Bu güncellemeyi aylar önce yaptığımızı birçok oyuncu fark etmemişti bile. Sanat, anlatım ve tasarımı birlikte güncellemek çok daha büyük etkilere sahip.

Bu, güncellemelerin yavaşlaması ve bazı oyuncuların en sevdikleri şampiyonlarda değişiklikler görebilmek için uzun süre beklemesi anlamına geliyor. Böyle bir durumun da pek iyi bir his oluşturmadığını biliyoruz. Ancak şu anda uzun vadede daha büyük güncellemelere odaklanmanın çok daha fazla faydası olduğuna inanıyoruz.

Şampiyon Güncellemeleri Ekibinden Riot REAV3

ARAM’ı daha rekabetçi bir hâle getirmeyi düşündünüz mü hiç? Mesela bütün şampiyonları ARAM’da açmak ya da dereceli ARAM sırası oluşturmak gibi.

Şu anda ARAM’da büyük ölçekli bir değişiklik yapmayı düşünmüyoruz. Bu yüzden, önümüzdeki yamalarda bu tarz bir şey görmeyi bekleme. Ancak ARAM’ın tasarımı hakkında yaptığımız tartışmalardan biraz bahsedebilirim.

ARAM genel olarak popüler bir oyun modu ve sırası oldukça sağlıklı (yani oyuncular oyuna girmek için çok uzun süre beklemiyor); bu yüzden ARAM’ı daha az popüler yapma riski taşıyabilecek çok fazla şey yapmak istemiyoruz.

Bununla birlikte rasgele şampiyon gelme sisteminin artık çok iyi çalıştığını düşünmüyoruz. Bazı oyuncuların, daha az şampiyonun bulunduğu özel ARAM hesapları kullanmasından memnun değiliz çünkü bu ARAM’ın amacına uygun düşmüyor. Bu yüzden de ARAM’da gelebilecek şampiyon havuzunu sadece sahip olunan şampiyonlar ve ücretsiz rotasyondan, bütün şampiyonlara (ya da zamanla değişen tüm şampiyonların büyük bir altkümesi) değiştirsek mi diye tartışıyoruz.

Buna ek olarak oyuncuların kısa süreli LoL oynama isteğini ARAM karşılayamıyor. ARAM maçları kısa olabiliyor; ancak fazlasıyla uzun da sürebiliyor. Uzun oyunların çok da muhteşem olduğu fikrinde değilim. ARAM modunda oyunun bitmesini sağlayacak belirleyici noktalar bulunmuyor. Oyunun genelinden ödün vermeden ARAM maçlarını 20-30 dakika sürecek şekilde ayarlayabilirsek çok mutlu oluruz.

Bazı şampiyonların mekanikleri Sihirdar Vadisi düşünülerek hazırlandığı için, bu mekaniklerin Sonsuz Uçurum’da çok da işe yaramadığının farkındayız. Bu bizim için sorun değil çünkü ARAM modunda her koşulda bazı şampiyonlar diğerlerine üstünlük sağlayacaktır; ancak yapmaya çalıştığımız şey, Bard gibi saçma bir şekilde güçlü olan şampiyonlara düzenlemeler yapmak.

Şampiyonların rasgele gelmesi unsurundan dolayı ARAM’ı dereceli bir mod olarak getirmenin çok da mantıklı olacağını düşünmüyorum. Seri maçları gibi önemli maçlarında bilmediğin şampiyonların gelmesi gerçekten sinir bozucu olabilir. Öte yandan istediğin şampiyonu almanı sağlamak için daha fazla zar atma şansı vermek ya da bunu sağlayacak başka sistemler getirmek de ARAM modunun anafikrine aykırı. Belki de ARAM’ın özü, ARAM’dan ödün vermeden dereceli olmaya uygun değildir

-Tasarım Direktörü Riot Ghostcrawler

Riot Pls Geliştirme çalışmaları ve LoL İstemcisi

Riot’a Sor süreci nasıl çalışıyor?

Bu konuyu konuşmak için güzel bir zaman. Sürecin basitleştirilmiş hâlini anlatacağım:

  1. İlk olarak soru sorarsın (çok bariz oldu bu). Sorduğun soru dünyanın dört bir yanından (Riot’a Sor küresel bir şey!) sorular gönderen oyuncuların sorularıyla birlikte büyük bir havuza düşer.
  2. Her haftanın başında tüm soruları İngilizce’ye çeviren bir işlemden geçiririz.
  3. Ardından oyuncular arasında popüler olan soruları bulan bir araç kullanırız.
  4. En çok sorulan ya da konuşulan şeyleri seçer ardından bunları büyük bir dosyada toplarız. Ayrıca geriye kalan sorulara hızlıca bir göz atıp cevaplamak istediğimiz ya da cevaplayabileceğimiz soru var mı diye bakarız (popüler olarak sorulan bir soru olmasa bile).
  5. Dosyayı ve soruları, en iyi şekilde cevap verebilecek kişilerle paylaşırız. Oyun tasarımı soruları Ghostcrawler ya da Meddler’a, eğlenceli hikâye soruları Riot Tiger Lily’e, LoL İstemci Güncellemesi soruları Cactopus’a gider. Biz de cevaplanmış en az üç sorunun bulunduğu Riot’a Sor’u yayınlanmaya hazır bir hâle getirmek için çalışırız. İstemci ya da Merkez için bazı sanat içeriklerini de biz seçeriz.
  6. Ardından Riot’a Sor’u, diğer dillere çevrilmesi ve bütün bölgelerde yayınlanması için yerelleştirme ekiplerimize göndeririz.
  7. Ve en sonunda da Riot’a Sor yayınlanır!

istemci-alfa-sona-eriyor

Sürecin temel hatları bu şekilde; ancak birçok oyuncu soruları nasıl seçtiğimizi merak ediyor. Bir soruya cevap verebilmemiz için gereken birkaç şey var:

  1. Gerçekten bir cevabımız var mı? LoL topluluğu içinde sıkça tartışılan konular genellikle Riot’un kendi içinde de tartışılıyor. Sorunun cevabı “biz de hâlâ bu konu üzerinde düşünüyoruz” şeklindeyse birçok ekip cevap vermeye sıcak bakmıyor. Yine de bazen böyle soruları “emin değilim, hâlâ üstünde çalışıyoruz ancak belirli bir şey yok,” diyerek cevaplıyoruz; ancak bu cevaplar genel olarak bizi pek de tatmin etmiyor.
  2. Yeni bir özellik mi? Riot’a Sor’u yeni özellikleri duyurmak için kullanmıyoruz; bu yüzden duyurmaya hazır olmadığımız bir konuyla ilgili soru geldiğinde o soruyu cevaplayamıyoruz. Onur sistemi bu konuya güzel bir örnek. Bu konu ile ilgili sorulmuş bir sürü soru gördük; ancak yeni sistemle ilgili elimizde duyuracak resmi bir şey olana kadar hiçbir soruya cevap vermek istemedik.
  3. Bu soru küresel bir konu mu? Her ne kadar bütün soruları okusak da her birine cevap veremiyoruz (Riot’a Sor başladığından beri her hafta binlerce soru alıyoruz). Genellikle küresel konulara öncelik veriyoruz. Seçtiğimiz sorular genellikle NA Reddit sayfasının bir yansıması olmuyor.
  4. Riot’a Sor bu soru için doğru yer mi? Riot’a Sor ile verebileceğimizden daha fazla ayrıntı isteyen konular bulunuyor; bu yüzden, bu konular /geliştir blogu ya da video güncellemesi ile birlikte cevaplanıyor. Bu da demek oluyor ki bu sorular biz cevaplamanın bir yolunu bulana kadar cevaplanmadan bir köşede bekliyor. Bunun yanı sıra tartışmalı olabilecek sorular için de cevaplamamıza engel olan ilk şey, “buna bir cevabımız var mı?” oluyor.

Süreçle ilgili birkaç şey daha var; (bu soruya daha önce cevap verdik mi, cevap değişti mi, bunu biri cevaplayabilir mi, cevap verecek kişinin zamanı var mı, bu soruya cevap verecek yeni bir şeyi çıkarmak mı üzereyiz vb.) ancak işin özü bu.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!