Oyun İncelemesi: Pillars of Eternity

Pillars of Eternity

2012 senesinde, Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayımlanan bir rol yapma oyunudur. Ataları; Baldurs Gate, Icewinde Dale, Planescape: Torment’in aksine Bioware tarafından geliştirilmiş olan Infinity Engine ile yapılmamış Unity Technologies’in Unity motoru kullanılarak geliştirilmiştir. Kickstarter üzerinden o zamana kadar en yüksek meblayı toplamış olan bilgisayar oyunu olmuş ve 4.1 milyon dolardan fazla para toplamıştır.

Oyun Eora isimli bir fantazi diyarında bulunan Drywood bölgesinde geçmektedir. Bu bölge “Hollowborn” diye anılan bir hastalıkla yüzyüzedir. Bu durumdan etkilenen bebekler ruhları olmadan dünyaya gelmektedir. Oyundaki ana karakterimiz oyunun hemen başında bir aydınlanma durumu yaşar ve kendisinin “Watcher” diye bir sınıfa dahil olduğunu fark eder. Watcher’lar geçmiş yaşamları ve ruhları görebilmektedir. Oyunun amacı bu Hollowborn hastalığına bir çare bulmaktır.

Oyun 26 Mart 2015’te çıkmıştır ve Destructoid, Game Informer, IGN, PC Gamer (US) gibi oluşumlardan 8,5 ile 9,25 arası puanlar almıştır. Gerek oynanış tarzı, gerek detaylı anlatımları ve uzun metinleri ile rol yapma oyunlarını seven takipçilerin özlediği tarzda bir oyun haline gelmiştir.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

Halil Karabulut

Ya online olursun, ya da yok olursun!